רמי שר שלום - פעמית סטור פתח תקווה

מנכ"ל "פעמית", רמי שר שלום, על מס החד"פ: "לא נעצור את ההתפתחות העסקית שלנו"

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

עוד לא התרגלנו למס החדש ולפגיעה הישירה בכיס וכבר נראה שהשיח שוטף וגועש ברשתות מכל עבר. חלק מפנים אצבע מאשימה על אינטרס כלכלי – מדיני וחלק מאמינים שזה ישרת את הטבע ויעודד אקלים אקולוגי טוב יותר. אז מה חושבים האנשים שבבעלותם רשתות חד"פ? שאלנו את רמי שר שלום, בעלי "פעמית".

לפי הערכות, בישראל מוציאים כמעט 2 מיליארד שקלים בשוק הפרטי על כלים חד פעמיים מפלסטיק ומדי שנה הגרף בעלייה חדה. רק לשם הבהרה, הישראלים משתמשים ב- 70  אלף טונות פלסטיק בשנה(כשליש מהציבור צורך באופן יום יומי) ולמעשה מוגדרים כצרכי הפלסטיק הגדולים ביותר בעולם! 

בניסיון להקטין את הזיהום והנזק הסביבתי, נוצר חוק המס החדש "המזהם ישלם" ויצא לדרך ב – 1.11. המס יוטל על: כוסות, צלחות, קערות, סכו"ם וקשיות ולפי התחזיות אמור לצמצם את הצריכה ב- 40%.  "לצערנו הרב הפתיע אותנו המס שהרים את מחירי הקנייה וזה פוגע לדעתנו ישירות ביוקר המחיה והצרכן. ההערכות מדברות על ירידה של 30% מהצריכה ועדיין זאת פגיעה ישירה ב- 70% מהציבור הישראלי", מספר לנו בדאגה רבה, רמי שר שלום, מנכ"ל ענקית החד פעמי – "פעמית".

"השוק יתרגל למצב הקיים"

בשנת 2004 רמי שר שלום פתח את החנות הראשונה של "פעמית סטור" מתוך רצון להנגיש לציבור הרחב את אפשרויות השימוש בכלים ולאירוח קל. "פעמית החלה  ב – 1982 כעסק משפחתי קטן של סוכנות למוצרי אריזה וקרטון בירושלים וצמחה לאספקה למעדניות קפיטריות ומסעדות". נראה שהלך לו די מדהים מאז.

נכון להיום קבוצת פעמית כוללת את רשת "פעמית סטור", לה – 20 סניפים ו – "פעמית שיווק" המייבאת משווקת ומפיצה ללקוחות עסקיים  כ – one stop shop את מוצרי הנון פוד, לרבות מיתוג אריזות וכלים וכן כלים ומוצרים לקמעונאים תחת המותג "תבניכל" מהמרכז הלוגיסטי בבית שמש. החברה "פעמית" נחשבת לאחת המוכרות והמצליחות בתחום החד"פ ומגלגלת סביב ה- 200 מיליון שקלים בשנה. נתונים מפלצתיים לכל הדעות.

פתחתם באוגוסט סניף בז'בוטינסקי, באזור התעשייה. צפיתם את זה לפני? לקחתם סיכון לא קטן.

"ידענו תוך כדי השיפוצים אבל זה עדיין לא שינה את התוכניות שלנו. ספציפית החנות שנפתחה בפתח תקווה היא חלק מתוכנית מתמשכת של פתיחת חנויות נוספות בהמשך. חשוב להדגיש, רק כ – 30% מהסניפים שלנו זה חד"פ. אנחנו בגדול רשת של אירוח וחגיגות יותר". שר שלום מכנה את זה "חווית אירוח" הכוללת למעשה כל מה שצריך לאירוח: מפות, מפיות, קישוטי שולחן, קישוטי מסיבה  לחלל האירוח , כלי הגשה ואקססוריז  וכן  לאפייה הגשה ואירוח במגוון דרכים. 

רמי שר שלום - פעמית סטור
רמי שר שלום - פעמית סטור קרדיט: עדי כהן

אומנם עברו כמה ימים מאז המס יצא לפועל ועדיין, אתם כבר התחלתם להרגיש את זה בא לידי ביטוי כלכלית?

"המס נכנס לתוקף לא מזמן. בשבועיים שקדמו לכן הרגשנו בעליות משמעותיות של אנשים שהגיעו לקנות כדי לשמר עודפים לחודשים הבאים בגלל המס". שר שלום סבור כי מטבע הדברים, בהתחלה תהיה ירידה קלה אך לאחריה השוק יתרגל למצב החדש. "אני מאמין שאחרי ההלם הראשוני תהיה התייצבות חדשה והשוק יתרגל למצב הקיים". 

"הפלסטיק הוא לא האויב"

הרבה מדינות מתקדמות השכילו להבין את ההשלכות ובטח לנוכח שינויי האקלים ובכך התחילו לאסור שימוש בפלסטיק חד פעמי. באירופה, החלוצה הייתה צרפת שגם יזמה שימוש במוצרים מתכלים ועודדה צריכת אנרגיה ירוקה במטרה להפחית את זיהום האוויר ושימוש בפלסטיק. בישראל נאמד מדד הזיהום בחופים ב 90%. אלו מספרים אסטרונומיים.

כיום יש אלטרנטיבות למחזור פלסטיק כמו שימוש בחומרים מתכלים וירוקים. חשבתם ללכת לכיוון הזה?

"אנחנו בשלוש-ארבע שנים האחרונות מייבאים חלופות ממוצרים מתכלים מסוגים שונים. "בפעמית" יש את היבואנים הכי משמעותיים בתחום המוצרים המתכלים. כל מוצר מתכלה חדש שמגיע לשוק אנחנו משתדלים לייבא מתוך רצון לאפשר גם לנו וגם לסביבה אופציות. כל מוצרי הפלסטיק שלנו ניתנים למחזור וזה חשוב לציין. לצערי המדינה לא מספיק מנגישה אמצעי מחזור".

לדעת שר שלום, ככל שהמדינה תנגיש ותפתח את מחזור הפלסטיק בארץ, המוצרים יוכלו לעבור חומר גלם משמעותי לכלכלה מעגלית. "פה זה פספוס של המדינה. במקום להפוך את הפלסטיק לאויב יכלו לעשות הפוך, למחזר באופן נרחב יותר את הפסולת הפלסטית להפקת אנרגיה במקום פחם עבור מפעלים. גם אם זה לא כלכלי בהווה, בעתיד זה ישתלם לה מאוד". 

בישראל אין הגבלה על ייצוא או ייבוא חד פעמי מה שפתח ענף תחרותי שלם. כיום בגלל התייקרות המחירים, איך אתה צופה שמימד התחרותיות תבוא לידי ביטוי? 

"רוב המשווקים של החד"פ באים מהמגזר הפרטי של עסקים קטנים ובינוניים" מגלה שר שלום. "בעבר ערך מכולות היה משהו שנגיש מאוד לבעלי העסקים.  מחירי ההובלה הימית עלו בצורה משמעותית ועכשיו מסת הקנייה. מה שעלה ב -70 אלף שקלים עולה כיום 250 אלף שקלים וזה אתגר פיננסי תקדמי להרבה מאוד עסקים. ככל שהם קטנים יותר יהיה קשה לגייס הון כדי לייבא מוצרים עתירי כסף כמו שזה נראה עכשיו. אני מעריך שבשוק יהיה תזוזות ועסקים קטנים אולי לא ישרדו".

סניף פעמית סטור - פתח תקווה
סניף פעמית סטור - פתח תקווה

למרות הראיון המעט יותר אופטימי, קשה שלא לתהות לגבי העובדים עצמם והעתיד המעורפל שלהם שכן החברה מעסיקה לפי הנתונים כ- 400 עובדים ב- 20 סניפים ברחבי הארץ. לנוכח תהיות אלו, שר שלום ממהר להרגיע ולכבות את החששות.

אתה מאמין שהמס החדש יפגע בעובדים שלכם מבחינת העסקה?

"אנחנו נעשה כל מאמץ, למרות האתגרים העסקיים, שהעובדים לא יפגעו ונקפיד לשמר את כל הצוותים בעשייה המתחדשת", רמי מבטיח. 

בפתח תקווה עצמה יש לכם ביקוש רב? משתלם לכם להחזיק פה סניפים?

"חיפשנו איך להנגיש את עצמנו ליותר קהלים באזור פ"ת והסביבה(גני תקווה, גב"ש וכו). רצינו להיות על הציר המרכזי ולכן פתחנו שם חנות גדולה. הקהל של פ"ת הוא אחד שאוהב לארח ולכן הוא מבין את הצורך ומצביע ברגליים. אנחנו מאמינים שעם ישראל חי סביב מעגל החיים והשנה ויש לו שבתות וחגים, אירוח, אירועים משפחתיים וזה מהווה צורך אמיתי לתרבות הישראלית והיהודית ולכן אנחנו לא נעצור את ההתפתחות העסקית שלנו. בתוך הסניפים עשינו עבודה מאוד משמעותית כדי לדייק את ההיצע לאנשים מכל הסוגים. כל עוד לא יהיו מכשולים בירוקרטיים, לא נעצור הזדמנות לגדול בגלל המס", מסכם לנו בוודאות שר שלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בפתח תקווה

פתח תקווה NEWS - offline

רשת חנויות האקטיב והלייף סטייל OFFLINE נפתחה בקניון הגדול

מי אמר שבגדי ספורט לא יכולים להיות גם בגדי יציאה ובילוי? המותג הספורטיבי Offline by Aerie מציג חנות אופנה חדשה ונוחה הפונה לאוכלוסיית נשים מגוונת בעלות השקעה של 1.5 מיליון שקלים. אפשר להתאמן עם הבגד, לרקוד איתו וגם סתם להתכרבל מתחת לפוך. מה שנקרא קלאס באפס מאמץ. הצצה בלעדית מבפנים.

המשך קריאה »
סניף פארם אפ פתח תקווה

לק-ג'ל בחנות: ביקור בסניף החדש של "פארם אפ" פתח תקווה

מתבאסת שפספסת את התור למניקוריסטית? בא לך להתפנק בטיפול קוסמטי על הדרך? מסתבר שמעכשיו, לראשונה בארץ ובקונספט שונה מהמוכר, סניף "פארם אפ" למוצרי קוסמטיקה, שנפתח לאחרונה בפתח תקווה, מספק גם סלון יופי וטיפוח לנשים. אז איך זה עובד וכמה זה משתלם לנו בכיס?

המשך קריאה »
חנות לגו בפתח תקווה

חדש בקניון פתח תקווה: חנות פופ-אפ של LEGO (לגו)

לגו (LEGO) מותג משחקי ההרכבה המפורסם בעולם, תפס השבוע נוכחות בולטת גם בפתח תקווה. בקניון הגדול, בין השולחנות בקומת האוכל, נפתחה חנות POP UP ("פופ-אפ"), שבין ביס לביס בוודאי תפתח את העיניים של הילדים (וגם את הארנק של ההורים). 

המשך קריאה »
נגישות