נדלן משרדים בפתח תקווה

בדיקה: עלות שכירות המשרדים בת"א גבוהה פי 2 ויותר מאשר השכירות בפתח תקווה

נדל"ן המשרדים בישראל בכלל ובפתח תקווה בפרט, עבר תמורות ומגמות דרמטיות בתהליך השנתיים האחרונות. ניתן היה לצפות כי בעקבות משבר הקורונה והמעבר הקיצוני לפורמט של עבודה מהבית, בעיקר בקרב חברות הייטק וטכנולוגיה, יירד הביקוש של עסקים לשטחים משרדיים.

אלא שנתונים שפרסמה השבוע חברת המחקר CBRE והגיעו ל YNET, מלמדים כי דווקא נרשמת מגמת עליה והמחירים מתקרבים לרמה הגבוהה של מחירי השכירות למשרדים לפני תקופת הקורונה. לפי הנתונים, תל אביב מדורגת במקום ה-25 בעולם במחירי שכירויות המשרדים. 

ההסבר לפי חברת המחקר הוא כי ההיצע עדיין מועט, ביחס לביקוש, היחסית גבוה, המגיע מחברות סטארט-אפ, שדווקא זכו לעדנה בתקופת הקורונה ומגייסות סכומים גבוהים באמצעות הנפקות, גיוס מקרנות ועוד. לדברי CBRE, מירב המשאבים של חברות אלה מופנה לגיוס עובדים, שגם אם משלבים איתם עבודה מרחוק – עדיין צריך שטח משרדי.

ת"א 108 ש"ח למ"ר. בפתח תקווה? רק 53%

מהטבלה שפרסמה חברת המחקר עולה כי בעוד בתל אביב דמי השכירות הממוצעים ליולי אוגוסט היו 108 ש"ח למ"ר, בפתח תקווה המחירים עמדו רק על 53 ש"ח למ"ר. גם ברמת גן, הרצליה, חיפה וירושלים המחירים נמוכים משמעותית.

נדל"ן משרדים בפתח תקווה

המחקר עולה, כי בניגוד לתל אביב, בשאר הערים הגדולות, ביניהן פתח תקווה, לא נרשם כל שינוי בדמי השכירות למשרדים מאז סיום הרבעון הראשון. תפוסת המשרדים בפתח תקווה עומדת על 84% (חשוב לציין כי המחקר התבצע לפני התפשטות הגל הרביעי והעליה הנוספת בתחלואה) ונרשמה בעיקר ירידה של כ-1% בעלויות הנדל"ן המסחרי בעיר. 

הפער העצום בין עלות המשרדים בתל אביב לעומת פתח תקווה, במיוחד בתקופה שהתפוסה אינה מלאה, צריכה אולי לשמש כקריאת כיוון, לכל אותן חברות ובעלי עסקים, שעדיין חושבים שעדיף לעבוד בתל אביב, כשבמרחק קצר (שיתקצר יותר בעקבות הרכבת הקלה), נמצאת עיר בתנופת עסקים מרשימה. 

עוד ב-נדלן

צפו באירוע ההריסה של פרויקט "הדרים הירוקה" בצלח שלום עמישב פתח תקווה (וידאו)

עשרות אנשים, יזמים, אנשי עסקים, אנשי עירייה, דיירים וקהל סקרנים של תושבי השכונה הגיעו לפארק, הסמוך לפרויקט, ברחוב מבנים 27 עד 33. ארבעה מבני רכבת ישנים ומוזנחים עם 16 דירות, אמורים להפוך תוך שנתיים-שלוש לשני מגדלי מגורים חדישים ומודרניים של תשע קומות כל אחד – בפרויקט פינוי -בינוי שטרם נראה בשכונות מזרח העיר. "הפרויקט יהפוך את השכונה", אמרו לנו דיירים.

המשך קריאה »
בית מלון סטארטסיב פתח תקווה לשם 9

כאן יקום בית המלון הגדול השני של פתח תקווה? פרויקט "לשם 9" – מקבל תוקף

לפי דיווח של העירייה, הועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה לתת תוקף לתכנית להקמת מלון עסקים ברחוב לשם באזור העסקים סטארטסיב, כחלק ממדיניותה לקדם את חידוש אזור התעשייה, שבחלקו הפך למוזנח עם השנים. פרוייקט ישתרע על פני כדונם – ובו ייבנה מלון עסקים הכולל 90 חדרים עם 14 קומות, כשמתחתיו קומת מסחר. היזמיות הן קטה יזמות ומאיה מיה נכסים – להן פרויקטים בעיר.

המשך קריאה »
פארק גיסין פתח תקווה ישרס לילה יום

שכנות חדשות בפארק גיסין: רשות המיסים ומשרד התעסוקה פתח תקווה שכרו מישרס

חברת הנדל"ן, שמסיימת בימים אלה לבנות בפרויקט על רח' גיסין פינת בזל את מגדל המשרדים הענקי, המתנשא לגובה של 25 קומות, הודיעה לבורסה כי היא תשכיר שטחים גדולים גם למשרד התעסוקה, בית המשפט לתעבורה ולמשפחה בהיקף עסקאות כולל של עד 350 מיליון ש"ח לתקופה של 10 שנים. הצפי הוא שבעוד כשנה נלך לחתום אבטלה בגיסין במקום ברח' ההסתדרות – וטוב שכך.

המשך קריאה »
בנייני מגורים בפתח תקווה

נעבור את חיפה עד 2034? 11 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית אושרו בפתח תקווה

לפי הדיווח שהתקבל היום, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לפיה 2,500 מבנים בעיר, יעברו תהליך התחדשות עירונית באמצעות תכנית אלטרנטיבית לתמ"א 38. המשמעות היא שבעוד כעשור, בזכות התכנית, צפויים להצטרף לעיר כ-50 אלף תושבים, זאת בנוסף לאלה שיתווספו לכ-50 אלף בסירקין. "התכנית לוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות", נמסר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading