לראשונה: פתח תקווה העיר ה- 4 בגודלה בישראל

פתח תקווה עדיין במקום ה-4 כעיר המאוכלסת ביותר בישראל

פתח תקווה, שבעבר סבלה מסטיגמה של פרבר רדום ומשעמם, הופכת בשנים האחרונה לסוג של מעצמה עירונית מבחינת היקפה (תושבים ועסקים) ואף עקפה החודש את ראשון לציון כעיר ה-4 המאוכלסת ביותר בישראל. איך זה יסתדר עם הצפיפות ובעיות התחבורה שהולכות ומתרבות גם הן?

מטפסת כל הדרך למעלה

לפי משרד הפנים, שהוציא דו"ח אוכלוסיה ב- 18 לחודש, נכון להיום  גרים בפתח תקווה 274,367 תושבים ותושבות והמספר רק ממשיך לעלות בקצב מהיר משנה לשנה.

על פי הנתונים, יש בעיר עלייה חדה של כמעט 20 אלף תושבים ביחס לשנה שעברה, ובכך עברה את ראשון לציון, שאוכלוסייתה מונה (נכון למועד פרסום הנתונים) 273,814 תושבים.

עם זאת, נראה שקצב גדילת האוכלוסייה בעיר לצד השינוי המבורך שפתח תקווה עוברת בתחום הבנייה והמסחר, יוצרת גם העמקת פערים בין אזורי הפיתוח למרכז. לא מעט תושבים מתלוננים על חוסר שוויון והזנחה עם תנופת העיר והצפיפות שנוצרה, שלא נדבר על עומסי התנועה.

מבט על מגדלי דיור בפתח תקווה
מבט על שכונת נווה גן, ציר ז'בוטינסקי

הנתונים העדכניים של משרד הפנים

האוכלוסיה בערים הגדולות - פתח תקווה מקום 4

יותר דירות, יותר צעירים.

על פי נתוני הלמ"ס, שגם הם התפרסמו החודש, משנת 2020 מספר הדירות שעבורן נופקו היתרי בנייה, הכפילו עצמן לעומת שנים עברו. בתחילת 2020 החלו בנייתם של 37 בניינים חדשים ובסוף אותה שנה כבר היו בפ"ת 1335 דירות בתהליכי בנייה. נתון די מרשים, אם לוקחים בחשבון שרוב השנה הייתה מלווה בסגרים ובעיות ביוקרטיות ומוסדיות עקב הקורונה.

על פי הלמ"ס, כ-43% מהדירות שנבנו הן בנות 3 חדרים ומיועדות בעיקר לזוגות צעירים. שטח הבניה בשנת 2020 עמד על 136.1 אלף מ"ר, מתוכו 109.8 אלף מ"ר למגורים. הממוצע של חודשי בנייה לבניין עומד על 29 חודשים. זירוז בנייה עירונית והאצה של עשרות מבנים חדשים, לצד הקמת מקומות מסחר וחיי לילה, מושכים צעירים רבים להגיע לעיר ולהשתקע בה.

אם נצלול למספרים, רוב תושבי פתח תקווה הם צעירים, בני נוער ובוגרים מגילאי 18 עד 45.  העיר הופכת למרכז ההייטק הגדול ביותר בארץ. עשרות חברות גדולות לצד תאגידים מעבירים את משרדיהם לכאן. הייטקיסטים, מסעדנים, נדלניסטים, יזמים, משקיעים פרטיים, ברמנים, עובדים בקניונים, ספורטאים ועוד. השינוי הגדול מושך את כולם להגיע לפתח תקווה.

I LOVE PT
צומת ז'בוטינסקי - הרב מלכה

התנופה לא עוצרת - אך מה עם הצפיפות?

גם בגזרת מרכז העיר, השוק לא מזמן עבר שיפוץ, ויש כבר הסתכלות קדימה על פינוי בינוי בחלק מהרחובות. בהדר גנים וכפר גנים הוקמו מרכזי מסחר גדולים. בסירקין עתידה להיות מהפכה של ממש. כל אזור התעשייה: קריית אריה, ציר ז'בוטינסקי, השח"ם, יצחק רבין, בתי החולים, מגרשי הספורט בסגולה, הרכבת הקלה, העיר פשוט לא עוצרת לרגע.

עם זאת, לפחות עד שתקום הרכבת הקלה, נראה שהדוחק והעומס בכבישים והעומס ימשיכו לגדול, כך שתושבי ובאי העיר יסבלו  עוד תקופה לא קצרה מהפקקים הקשים ובעיות החניה המרובות בפתח תקווה. 
אם המספרים ימשיכו ויצברו מגמה חיובית גם ב-2022,  הצפיפות תעלה ותורגש בהתאם בכבישים, אבל צריך לזכור בסופו של דבר שההתפתחות היא תהליך ואת הכסף סופרים במדרגות.

למרות השאלות שצריכות להישאל,  ציון הדרך של עלייה למקום ה-4 בערים המאוכלסות בישראל, הוא יוקרתי וחשוב להמשך ההתפתחות של פתח תקווה ומהווה עוד סימן לעידן חדש של צמיחה ושגשוג.

גשר ז'בוטינסקי בפתח תקווה
גשר ז'בוטינסקי בפתח תקווה. צלם: שי בן סניור

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »
יום העצמאות פתח תקווה 2024

חגיגות מצומצמות: אירועי יום העצמאות פתח תקווה 2024 במתכונת קהילתית בלבד

ראש העיר, רמי גרינברג, הודיע היום שחגיגות יום ההולדת של המדינה, יחגגו בצורה מינורית מאוד, ביחס לשנים קודמות. בניגוד לאירוע העדלאידע, שהוחלט לקיימו כרגיל, אירועי יום העצמאות יתקיימו באופן שונה. לא ייפתחו במות ענק בפארקים עם אומני פופ ומוסיקה שמחה – וכמובן, שגם לא יהיו זיקוקים. גרינברג: "נתפלל שבשנה הבאה נוכל לחגוג כראוי, כשכל החיילים והחטופים יחזרו לביתם בריאים ושלמים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading