מבט על מגדלי דיור בפתח תקווה

מתכננים לקנות דירה חדשה בפתח תקווה? קבלו 300 אלף ש"ח הנחה

מי שתכנן לרכוש את הדירה הראשונה שלו בעיר, ישמח בוודאי לשמוע שמועצת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אישרה השבוע את תכנית משרד השיכון גם עבור פתח תקווה, לפיה דירה בתכנית תימכר לזוג צעיר ב- 20% פחות ממחיר השוק, או עד 300 אלף שקלים.

"מחיר מטרה 2.1" הוא שם התכנית, במסגרת ישווקו דירות חדשות במסלול דיור במחיר מטרה מוזל. התכנית אמורה לכלול רק ערים שבתחומן מחיר למ"ר דירתי ממוצע הינו עד 20 אלף ש"ח ובמדד הכלכלי-חברתי הן בציון 4 ומטה. 

המשמעות היא שאם תרצו להיכנס לתכנית ולרכוש דירה חדשה בפתח תקווה, שעולה לפי מחיר השוק 1.5 מיליון ש"ח ומעלה, תקבלו הנחה של 300 אלף ש"ח. יש לציין כי ערים סמוכות הנחשבות יקרות יותר כמו רעננה, הרצליה והוא השרון – לא נכנסו לתכנית.

דירות חדשות בפתח תקווה
היכן ייבנו הדירות החדשות בפתח תקווה?

מחיר למטרה עדיף על מחיר למשתכן?

לפי התכנית, קבלנים ויזמים יוזמנו למכרז בהם יתבקשו לתת את המחיר הגבוה ביותר על הקרקע, ללא מחיר מינימום, תוך התחייבות למכור את הדירות לפי שיעור ההנחה שנקבע במכרז. יש לציין כי שיעור ההנחה אמור להיות משמעותי יותר, ביחס לתכנית "מחיר למשתכן". 

השינוי המשמעותי הנוסף ביחס ל"מחיר למשתכן" הוא העדיפות שתינתן למי שמוגדר תושב פתח תקווה בבואו לרכוש את הדירה. 25% מהדירות יימכרו לתושבי העיר, לעומת 20% בלבד בתכנית "מחיר למשתכן".

התכנית הזאת אמורה, יחד עם פרויקטים נוספים חדשים של מגורים, לקרב את פתח תקווה ל- 300 אלף תושבים ולמקום ה-3 בדירוג העיר המאוכלסת ביותר במדינה – ובכך לעבור את חיפה וראשון לציון המדורגות כיום מעליה.

מעיריית פתח תקווה טרם נמסרה תגובה על התוכנית וכרגע לא ידוע כמה יח' דירות יוקצו והיכן.

דירות חדשות בפתח תקווה
דירות חדשות בפתח תקווה

עוד ב-נדלן

צפו באירוע ההריסה של פרויקט "הדרים הירוקה" בצלח שלום עמישב פתח תקווה (וידאו)

עשרות אנשים, יזמים, אנשי עסקים, אנשי עירייה, דיירים וקהל סקרנים של תושבי השכונה הגיעו לפארק, הסמוך לפרויקט, ברחוב מבנים 27 עד 33. ארבעה מבני רכבת ישנים ומוזנחים עם 16 דירות, אמורים להפוך תוך שנתיים-שלוש לשני מגדלי מגורים חדישים ומודרניים של תשע קומות כל אחד – בפרויקט פינוי -בינוי שטרם נראה בשכונות מזרח העיר. "הפרויקט יהפוך את השכונה", אמרו לנו דיירים.

המשך קריאה »
בית מלון סטארטסיב פתח תקווה לשם 9

כאן יקום בית המלון הגדול השני של פתח תקווה? פרויקט "לשם 9" – מקבל תוקף

לפי דיווח של העירייה, הועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה לתת תוקף לתכנית להקמת מלון עסקים ברחוב לשם באזור העסקים סטארטסיב, כחלק ממדיניותה לקדם את חידוש אזור התעשייה, שבחלקו הפך למוזנח עם השנים. פרוייקט ישתרע על פני כדונם – ובו ייבנה מלון עסקים הכולל 90 חדרים עם 14 קומות, כשמתחתיו קומת מסחר. היזמיות הן קטה יזמות ומאיה מיה נכסים – להן פרויקטים בעיר.

המשך קריאה »
פארק גיסין פתח תקווה ישרס לילה יום

שכנות חדשות בפארק גיסין: רשות המיסים ומשרד התעסוקה פתח תקווה שכרו מישרס

חברת הנדל"ן, שמסיימת בימים אלה לבנות בפרויקט על רח' גיסין פינת בזל את מגדל המשרדים הענקי, המתנשא לגובה של 25 קומות, הודיעה לבורסה כי היא תשכיר שטחים גדולים גם למשרד התעסוקה, בית המשפט לתעבורה ולמשפחה בהיקף עסקאות כולל של עד 350 מיליון ש"ח לתקופה של 10 שנים. הצפי הוא שבעוד כשנה נלך לחתום אבטלה בגיסין במקום ברח' ההסתדרות – וטוב שכך.

המשך קריאה »
בנייני מגורים בפתח תקווה

נעבור את חיפה עד 2034? 11 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית אושרו בפתח תקווה

לפי הדיווח שהתקבל היום, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לפיה 2,500 מבנים בעיר, יעברו תהליך התחדשות עירונית באמצעות תכנית אלטרנטיבית לתמ"א 38. המשמעות היא שבעוד כעשור, בזכות התכנית, צפויים להצטרף לעיר כ-50 אלף תושבים, זאת בנוסף לאלה שיתווספו לכ-50 אלף בסירקין. "התכנית לוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות", נמסר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading