רחל כהן על התמודדות כלכלית בעידן פוסט קורונה: "יצאנו באפס סגירות"

בתקופה מבולבלת ומדאיגה מאין כמותה, במיוחד לבעלי עסקים, אנשים נהיו צמודים יותר לחשבונות הבנק שלהם ופחות בזבזנים מפעם. אז איך בדיוק מתנהלים נכון פיננסית בעידן חדש שבו לומדים את השוק מחדש? רחל כהן, כלכלנית ויועצת מס מוסמכת ובעלת משרד "כהן שירותים פיננסים", ענתה לנו על כמה שאלות שחשוב לדעת.

0 סגירות

ראינו לאורך הסגרים עשרות סרטונים ותמונות של עסקים נסגרים. אנשים איבדו את הפרנסה שלהם ונשארו בחובות עצומים. אם היה לך עסק שהרווחים שלו היו במצב בינוני, סביר להניח שהוא לא שרד את המשבר הכלכלי החמור ביותר במאה הנוכחית. יש הקוראים אותם "נפגעי הקורונה". "אם ניקח את תקופת הקורונה, שמלא אנשים קרסו או שלא הצליחו להחזיק את עצמם כלכלית, אצלנו לא נסגר עסק אחד" אומרת רחל כהן בהחלטיות. 

הרבה מהעסקים שקרסו היו כאלו שעל פניו ברווח והפסד היו רווחים אבל בתזרים מזומנים הסתבר לכאורה שהיו במצב ממש לא טוב. איך צלחתם את המשבר?

"לנו היה ניהול מאוד מדויק, עם יד על הדופק כל חודש. ידענו להתנהל נכון מבחינת המענקים ולשמור כסף ליום של אחרי", מספרת רחל. "הצלחנו להחזיק את העסק במשבר הכי גדול שהיה במדינה במשך שנה וחצי. היינו מאוד מתוכננים ומדויקים. ירדנו לרזולוציה ברמה של סעיפים: מה המרכיב של כל הוצאה, מה אפשר לוותר, מה אפשר להקפיא ואיפה אפשר לצמצם ואחרי שנפתח בחזרה השוק ונגמרו הסגרים היו לי 0 סגירות". 

בתחילת דרכה, רחל כהן למדה תעשייה וניהול והפכה למהנדסת. "יצא לי לטעום מכמה חברות גדולות. הייתי מנתחת את כל הדוחות הכלכליים של החברה. אחר כך הייתי יו"ר מחלקת הכספים בחברה וגם ניהלתי עובדים. בהמשך למדה ייעוץ מס וכלכלה ובטוטאל צברה קילומטראז' ניסיוני של 14 שנים בתחום ההייטק. מאז שפרשה מתחום ההייטק, מנהלת כהן  מעל לעשור עסק פרטי בבעלות שמה "רחל כהן פיננסים בע"מ", ששוכן בפארק אולימפיה ובו 12 עובדים ועובדות.

"התחלתי לבד" כהן משחזרת, " מ 300 שקלים ללקוח ולאט לאט צברתי מאגר של לקוחות. נכנסתי לרשת וכל הזמן הגדלתי עוד קצת את העסק וקלטתי עובדים. כיום המשרד מנהל כ400 לקוחות מגוונים שבעיקר פועלים בתחומי המסעדנות, הבילוי והפנאי".

ptnews Rachel Cohen
כהן: "אני חיה את הלקוח ויודעת מה הוא צריך".

"אצלנו הכול תחת קורת גג אחת"

אומנם נראה שהסגרים כבר לא יהיו סיבה לדאגה אך עננת הנגיף וקולות התנגדות רבה לתו הירוק, מצליחים להוות טריז בין בעלי העסקים למיניהם לציבור. מה שמביא אותנו לשאלה, כמה באמת משתלם לפתוח עסק במצב של היום ואיך בכלל נכנסים לסיכון כזה בראש שקט? אם תשאלו את רחל, סביר להניח זה תלוי בעסק, בלקוח ובניהול הפיננסי שמתאים לו. "בדרך כלל הבעלים מנהל את העבודה המקצועית בעסק. במשרד שלנו, העובדים מתעסקים בענייני חשבונאות וכספים. אני אישית בקשר מאוד אינטנסיבי עם הלקוחות", חושפת כהן. 

במה שונה צורת העבודה אצלך?

"אני קודם בונה תכנית עבודה חודשית לשנה קדימה מראש ואז יודעת אם כדאי לשחרר כסף או לא וזה מה שמביא לעסק מצליח. בכללי, אני חושבת שזה ערך מוסף שאני, כבעלת המשרד והעסק פלוס הרקע ההטייקי שלי, מלווה את התיק. בין אם זאת חברה בע"מ, לקוח מורשה או פטור. אני חיה את הלקוח ויודעת מה הוא צריך. ככה אני יודעת לבנות תשתית ולנהל את התיק בצורה מתואמת לתבנית שלו". 

לפי רחל, המשרד נותן שירותים מאוד מגוונים בפן הפיננסי: ממנהלי חשבונות, חשבי שכר, רואי  חשבון, כלכלנים עד סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים והכל באותו מקום, משהו שנותן יתרון או אם תרצו "תחת קורת גג אחת", כמו שמכנה רחל. "רוב משרדי ראיית חשבון מתמקדים בהנהלת חשבונות וראיית חשבון אבל הקטע הניתוחי ודוחות כלכליים בזמן אמת, מאוד ייחודי למשרד. ברגע שאני רואה חריגה יש לי את כל הכלים לטפל בזה".

"50% מהעסקים שלנו הם מפתח תקווה"

אולי תופתעו לשמוע שבזמן הקורונה ולנוכח המשבר הכלכלי, לא מעט פתחו עסקים דרך הבית. "הרבה עסקים קטנים, פטורים ומורשים, יזמים צעירים. מלא פתחו עסק בשנת קורונה" מגלה לנו רחל כהן. "יש כאלה מהבית ויש כאלה שפתחו דוכנים או חנות קטנה אבל רובם אלו עסקים שעובדים מהבית ובמדיה: מכירות, קידומים, יועצים, מאמני כושר,  אנשים שיצאו מהייטק והיום עצמאים. 50% מהעסקים שלנו הם מפתח תקווה. בין אם עסקים קטנים או גדולים".

לאור השינוי המבורך שפ"ת עוברת והתקדמות הטכנולוגיה, שאותו רחל כהן מאמצת לחיקה, גם המשרד שלה עובר לקראת סוף השנה לאזור הכי חם כיום – מגדלי ב.ס.ר. " אותי זה משמח. פתח תקווה מאוד התפתחה והיא פותחת פה המון אפיקים לבעלי עסקים ונהירה מתל אביב וקצוות שונות מסביב לעיר וזאת הזדמנות רצינית להמון בעלי עסקים וגם למשרד שלי". 

עוד ב-בעלי עסקים

לוגו עיריית פתח תקווה

לוגו חדש לעיריית פתח תקווה: ממושבה למטרופולין של 300 אלף תושבים

העירייה דיווחה כי הלוגו הישן הוותיק עם שלושת העיגולים בצבעי חום, כתום וירוק, שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה – שאפיינה את העיר בשנותיה המוקדמות – יחליף לוגו מודרני, שישדר חדשנות של עיר עם
מערכת תחבורה מתקדמת ואזורי מסחר, תעשייה והייטק מהגדולים בארץ. ראש העיר, גרינברג: "הלוגו מבטא את התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של התושבים".

המשך קריאה »
הטור של עו"ד נטלי ברדוגו

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו – האם ביה"מ יכול לאלץ בת 17 לראות את אביה בניגוד לרצונה?

היא הגיעה למשרדי בפתח תקווה נסערת. "הוא הגיש עוד תביעה נגדי" היא אמרה. "היית מאמינה"?. האמת, לא האמנתי. היא אם לנערה בת 17. האב עזב לפני 3 שנים את הבית, ופשוט נעלם. מאז "היעלמותו" לא יצר האב עמה קשר ולא עם הבת. לאחר עזיבתו, נפסקו מזונות – אך האב לא טרח לשלמם. במקביל לכך, הבת אינה מוכנה לחדש קשר עם אביה. מה עושים?

המשך קריאה »
שריתה סולטנה פתחה את הסניף החדש בפתח תקווה

החינה מתקרבת? שריתה סולטנה פתחה את הסניף החדש והמשודרג מול הקניון בפ"ת

בשקט-בשקט, מה שהפך למוסד שמלות החינה, שריתה סולטנה, פתח ללקוחות את החנות (אם אפשר לקרוא לה כך) החדשה מול הקניון הגדול, בפארק אולימפיה על רחוב מוטה גור. בשדרוג החנות (שעברה מכפר גנים), הושקעו מאות אלפי שקלים והיא יותר סוג של מתפרה ממותגת, בה מעצבים שמלות בהתאמה אישית – במיוחד עבור טקס החינה (בערך לפני כל חתונה שנייה בישראל…).

המשך קריאה »
יגאל תורתי יצאת צדיק פתח תקווה טכנאי מקררים

יגאל תורתי טכנאי המקררים מוכיח: יש צדיקים גם בפתח תקווה

היה כיף לצפות שלשום ב"יצאת צדיק" ולגלות עוד צדיק בעירנו. הפעם זה היה יגאל תורתי, טכנאי מקררים מפתח תקווה, שצוות התכנית הפתיע אותו ואת משפחתו בביתו והעניקו לו את המדליה והתעודה, שכל איש מקצוע במדינה חולם לקבל. תורתי: "מתרגש מאוד. חיכיתי לזה 13 שנים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading