פתח תקווה NEWS - ראש העיר ושרת התחבורה

שווה מיליונים: רמי גרינברג ומרב מיכאלי דנו בעתיד התחבורה בפ"ת

לעובדים ולנהגים בעיר, זאת בשורה שלא תרצו לפספס! בפגישה חשובה שנערכה בין ראש עיריית פ"ת, רמי גרינברג, לשרת התחבורה, מירב מיכאלי, הוחלט להשקיע מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות בפרויקטים תחבורתיים בעיר. 

צומת גיסין - הרב מלכה פתח תקווה - ציר תנועה מרכזי
צומת גיסין - הרב מלכה פתח תקווה - ציר תנועה מרכזי

השיפור המשמעותי לתגבור מערך התחבורה - תחנה מרכזית חדשה

עיר מיושבת כמו פתח תקווה, שנחשבת בית לעסקים והייטק, חייבת שיהיה לה גישה תחבורתית נוחה ומזמינה. בשל כך, תבנה תחנה מרכזית חדשה באזור אם המושבות(מול האיצטדיון) בעלות 450 מיליון שקלים. מעבר לכך, בפגישה בין השרה לראש העיר הוחלט לתת הרשאה תקציבית בסך 62.4 מיליון שקלים לטובת קידום חניון לאוטובוסים ליד בית העלמין ירקון

הקמת החניון מהווה בשורה סביבתית חשובה, שכן הוא יכיל עמדות טעינה חשמליות שיאפשרו להכניס לעיר אוטובוסים המונעים ע"י חשמל, מה שיפחית בזיהום האוויר והרעשים.

בפגישה דנו גם במניעת סגירת הצמתים חזן והושע המתוכננת עקב סאגת מתווה כביש 40 והשלכותיה על איכות החיים של התושבים מסביב. 

פתח תקווה NEWS - שיפור תשתיות תחבורה
בפגישה אושרה הרשאה תקציבית בסך 62.4 מיליון לטובת קידום חניון לאוטובוסים ליד בית העלמין ירקון.

מה בדבר שאר חלקי העיר?

בפגישה דנו גם בשלל פתרונות תחבורה בשאר העיר כדי לתמוך בתחבורת המונים ולענות על הצורך באזורי הביקוש המתפתחים. רמי גרינברג ביקש לשדרג את מערך האוטובוסים ולתגבר באזורי תעסוקה ומוסדות חינוך קווים עמוסים. 

בנוסף, דנו הצדדים בקידום מסופי התחבורה הציבורית בפאתי שכונת הדר גנים ומושב גת רימון הסמוכים לציר 471 והוספת קווי אוטובוסים בתחנה הרכבת קריית אריה, הזנה נוספת לרכבת הקלה על ציר הקו האדום ולתחנות הרכבת ותוספת שירות במערך הנת"צים המתוכנן בדרך רבין הפקוק.

פתח תקווה NEWS - ציר רבין
ציר רבין בשעות הבוקר הפקוקות

כמו כן, ראש העיר ביקש לקדם רמפה המקשרת את שכונת אם המושבות לכביש 4 צפון ובאפשרות להרחיב את הקו הסגול של הרכבת הקלה לשכונת אם המושבות.

בית החולים בילינסון משורת היטב ע"י הקו האדום(קו מטרו M3). בשל כך, ביקש ראש העיר להעביר את התחנה מבית החולים לציר רבין, סמוך ליכין סנטר, כדי לאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. גם בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.

עוד בתכנון - קידום פרויקט "אופנידן" ומערך הרמזורים

כחלק מהצורך להתניידות מהירה וזמינה בכלי תחבורה שונים, ראש העיר שוחח עם השרה על תקצוב וקידום פרויקט האופנידן אשר ירשת את העיר בשבילי אופניים וינגיש את אזורי העסקים בערים השכנות. הפרויקט כולל בין היתר ביצוע שביל אופניים בגיסין, בציר ז'בוטינסקי, ברחוב העצמאות – זליג בס עד הנשיאים וכן שבילי אופניים מזינים. 

רח' השחם פתח תקווה - סמוך למגדלי ב.ס.ר
רח' השחם פתח תקווה - סמוך למגדלי ב.ס.ר

עוד פרויקטים תחבורתיים שהיו על הפרק:

  • פיתוח רחוב אם המושבות והפרדה מפלסית בצומת אם המושבות 
  • הפרדה מפלסית בצומת רבין – ז'בוטינסקי
  • הפרדה מפלסית בצומת גיסין – הרב מלכה
  • גשר גרניט להולכי רגל מעל דרך אם המושבות
  • הסדרת רחוב שטמפפר בקטע חיים עוזר – המכבים, וכן ביצוע רמזורים והסדרי תנועה נוספים.

לצורך קידום הבטיחות בכבישים:

  • הוספת זרוע מזרחית בגיסין – המר, כיכר בהתנופה – פסגות,
  • הסדרה ושדרוג צמתים במונטיפיורי – חובבי ציון, רמב"ם – פרישמן וברוטשילד – קק"ל,
  • תכנון הסדרי תנועה בכבישים ההיקפים לתחנה המרכזית ועוד.
  • הסדרת צמתים בהרצל – אהרונסון, הרצל – חפץ חיים, יהלום בנימין – טרומפלדור, פינסקר – פרומקין, קק"ל – ברנדה ועוד.

במהלך הפגישה נחתם הסכם עקרונות בין העירייה לחברת נתיבי איילון, לפיו, מערכת הרמזורים בפ"ת תנוהל ע"י מרכז ניהול תנועתי בגוש דן של נתיבי איילון. המהלך יבטיח בקרת תנועה מיטבית במטרופולין דן, שיפור תהליכים תחבורתיים בצורה המירבית לצד ויסות גודשי תנועה. 

צפו בפקק ברחוב העסקים מוטה גור בשעות העומס:

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading