אמנון בן עמי עם השלט שהוא תלה על מרפסת ביתו

בית המשפט קבע: גרינברג במעצר לפחות עד יום שישי. התושבים ובעלי העסקים מודאגים

על רקע החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של רמי גרינברג ב-4 ימים נוספים, אנשי העסקים, תושבי העיר ואלה שפועלים בה, מודאגים מאוד מכך שגם השבוע לא יהיה מי שיתפקד בפועל כראש עיר. אחד מהם הוא אמנון בן עמי, בין המובילים את מטה המאבק של התושבים, שתומכים בגרינברג. "הבן אדם בולדוזר", הוא מתאר. "כל יום היעדרות שלו, יכול לפגוע בצורה קשה בעיר ובעסקיה".

הדיווחים על כך שראש עיריית פתח תקווה צפוי להישאר במעצר לפחות עד יום שישי, התקבלו בתדהמה בקרב גורמים בעירייה ומקורביו של גרינברג. עוד יותר מכך הם הוטרדו לשמוע על התנאי המעצר הקשים מהם גרינברג סובל, לטענת סניגורו, עורך דין עופר ברטל ("פרעושים, קרציות ומזרן של 5 סנטימטר – זה לא אנושי"). הפער הכל כך גדול בין המצב המשפטי/אנושי של גרינברג, לתמיכה הגורפת בו בעיר – רק מעצימה את הדיסוננס בו פתח תקווה נמצאת. 

אחד מהאנשים שממחישים את הדיסוננס, הוא אמנון בן עמי, הנחשב לאחד התומכים הבולטים בגרינברג, מחוץ לעירייה. למרות שהוא תושב העיר רק חמש שנים (מתגורר בנווה עוז), הוא מכיר אותה היטב משני ההיבטים – התושבים והעסקים. בכל זאת, מדובר תעשיין בדימוס, שהעסיק 600 עובדים (בצפון) ועד היום פעיל עסקית ומכיר עסקים מפתח תקווה בכל התחומים.

אחת מהסיבות שהמשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של גרינברג, היא שלפי הדיווחים, יש בידיה תיעוד של גרינברג מקבל חצי מיליון במזומן מאיש העסקים רון עומייסי, שאף הציע את עצמו כעד מדינה. לטענת בן עמי, עילת הארכת המעצר היא הפוכה. "פשוט לא מצאו אקדש מעשן שיוביל להרשעה", הוא אומר. אני מקווה מאוד שהכל עורבא פרח והוא ייצא נקי, כמו שקרה עם ראשי עיר אחרים".

לפתח תקווה עבר בן עמי בן ה-64, לפני חמש שנים לאחר גירושיו ויצר לעצמו פרק ב' במרכז, לאחר 30 שנה בסביבה כפרית בגליל. לגרינברג התוודע לראשונה בחוג הבית, שערך בביתו ביוזמת קרנית אשתו, אי שם בתחילת 2018. "מהרגע שהוא פתח את הפה, הבנתי שמדובר בתופעה", הוא נזכר. "גרינברג ממש שלט בכל פרט ופרט בעיר. הוא פלט נתונים כמו מחשב. הבנתי שהוא מנהיג והקמתי מטה תמיכה בו". 

הוא מספר כי מה שנגע לליבו הייתה ההירתמות של גרינברג, עוד כשהיה חבר מועצה, לעזור לאשתו, כשהייתה נזקקת לאחר שאביה נפל מסולם והפך לנכה, "פנייה אחת – והוא כבר הגיע עם ארגז מצרכים", אומר בן עמי. "אז מעבר לאישיות שלו, לא יכול להיות שמישהו כל כך אינטיליגנט, שהוא גם איש משטרה וצבא בעברו ושומר חוק, יעשה את הדברים שמיוחסים לו".

ועם כל זאת, החשדות כלפיו חמורים מאוד. איך אתה מסביר זאת?

"יכול להיות שהוא נפל למצב שמישהו הטעה אותו, או לא ניהל את כספיו נכון, או שלא נתן לו את המידע כמו שצריך".

הייתם אמורים להפגין תמיכה בשערי אבו כביר. מדוע ביטלתם את זה?

"אני חשבתי שזה לא נכון לנסוע לשם. צריך לחכות ולהמתין לממצאי החקירה. נקווה שהאמת תצא לאור. בינתיים זה לא נכון להפריע, או לגרום לדברים שישבשו את החקירה".

מה הארכת מעצר תעשה לעיר?

"אני בטוח שתושבים בעלי עסקים יחושו בקרוב את האפקט של עיר בלי ראש עיר. גרינברג חולש על כל כך הרבה מישורים ושולט בכל פרט ופרט. פרויקטים ייתקעו. איך מערכת החינוך בעיר תוכל להיערך לשנת הלימודים עוד שבועיים עם כל מערך הסייעות – כשאין ראש עיר? אנחנו צפויים לבעיות קשות". 

לטווח הארוך, איך אתה רואה את פתח תקווה בלי גרינברג?

"מדובר בבן אדם עילוי. תראו איזו השקעה הוא עשה ב-4 שנים בעיר. החיים פה התהפכו, בזכות העבודה היסודית שעשה. זה מנהיג. אין עוד ראש עיר עם יכולות כאלה ואפילו דנילוביץ' מבאר שבע, לא מגיע לרמה שלו. לא סתם פעם צחקו על פתח תקווה – והיום נראה מי צוחק עליה. פתח תקווה היא עיר קשה לניהול וחבל שנפסיד מנהיג כזה לעיר הזאת".

עוד ב-מהנעשה בעיר

יום הזיכרון יום השואה פתח תקווה

לקראת הימים העצובים: מה הלו"ז של אירועי יום השואה ויום הזיכרון בפתח תקווה?

לאחר שהודיעה כבר לפני מספר שבועות על ביטול מסיבת יום העצמאות המסורתית הגדולה בפארק הגדול, עיריית פתח תקווה פרסמה היום את לוח הזמנים המעודכן לימי האבל, שהשנה צפויים להיות קשים מהרגיל, בעקבות המלחמה שעדיין מדממת. יום ראשון (5.5) ב-20:00, יתקיים טקס יום השואה המרכזי בהיכל התרבות וביום ראשון שאחריו (12.5) ייערך טקס יום הזיכרון המרכזי ביד לבנים. בנוסף לכך יערכו עוד עשרות אירועים ברחבי העיר.

המשך קריאה »

יש טיול לשבת: נחל שילה נפתח הבוקר למטיילים באירוע בהשתתפות השרה סילמן

במסגרת האירוע הושק באופן רשמי השביל למטיילים, לאחר פעולות שיקום שביצעה עיריית פתח תקווה בתוואי נחל שילה. לפי הדיווח של העירייה, היא שמה לה למטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה.באירוע השתתפו תושבים רבים מפתח תקווה, ביניהם גם ראש העיר רמי גרינברג והשרה לאיכות הסביבה.

המשך קריאה »
חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading