קרקס פלורנטין פתח תקווה

"עמדנו שעה וחצי בחום – והמופע הופסק": המשטרה סגרה את "קרקס פלורנטין" בפתח תקווה

פארסת הקרקס: מאות הורים וילדים שציפו בשקיקה לבן זיני ורינת גבאי, הגיעו לאוהל המופע, שאמור היה להתקיים ב-12:15 בצבריים ונאלצו לחכות זמן רב בתור, עד שנכנסו למופע בשעה איחור – וגם הוא הופסק על ידי המשטרה, מטעמי בטיחות. "כל הבלאגן קרה בזמן שעדיין התבצעו עבודות תשתית במקום. הייתה הרגשה של סכנת נפשות", סיפר לפתח תקווה NEWS, אראל ענבר, אחד מרוכשי הכרטיסים. מארגני הקרקס מתנצלים: "המופעים יידחו ל-23 לחודש".

לפני יומיים דיווחנו לכם באופטימיות ובציפייה רבה על "קרקס פלורנטין", מופע קרקס שפעל שנים רבות במתחם הכפר הירוק ובימים אלו החליט לקבוע את משכנו בפתח תקווה, מול האצטדיון, ברח' המפלסים, ליד צומת העיפרון. כשביקרנו במקום, ההכנות עדיין היו בעיצומן (ראו סרטון) ועשה רושם שהדד-ליין למופע שאמור היה להתקיים היום – קרוב מדי, אך בהפקה הרגיעו וקראו לכולם להגיע.

ואכן, כבר ב-11:00 לפני הצהרים, מאות הורים וילדים כבר הגיעו למקום. כבר בתחילה הדברים לא עבדו כמו שצריך, כשמכונת הברקוד של הכרטיסים לא פעלה, מה שהגביר את הלחץ והעמיס על התור. בנוסף, התור לא היה מגודר, מה שהביא לבלאגן, דחיפות וצעקות, תחת השמש הקופחת. שעת תחילת המופע (12:15) כבר חלפה מזמן ועדיין אף אחד לא נכנס.

בשלב הזה, פקעה סבלנותם של חלק מההורים, שהרימו את בד האוהל ונכנסו להתיישב מבלי שיבדקו את כרטיסם. לצערם, המיזוג באוהל לא היה מספק ועדיין היה חם, אבל לפחות הם התנחמו בצל מעל ראשם. המופע התחיל רק ב-13:15, כלפניו עלה מנהל הקרקס ובמקום להתנצל, כפי שציפו ההורים, הוא טען שהעיכובים בכניסה נגרמו מסיבות פוליטיות ו"בגלל מדינת ישראל".

"עברנו חוויה מזעזעת", סיפר לפתח תקווה NEWS, אראל ענבר מהוד השרון, שהגיע עם חמשת ילדיו וזוגתו לקרקס, כבר בשעת צהריים מוקדמת. "אני מבין דבר או שניים בפרויקטים שהם יותר מורכבים מבניית אוהל – ואני בטוח שהיה פה כשל מערכתי כולל. איך שראיתי את הסדרנים הצעירים בלבוש מרושל – הבנתי שיש פה בעיה מלמטה ועד למעלה".

 

מנתפחים לא מנופחים, אין צל, אבל עדיין יש סרט אדום
מנתפחים לא מנופחים, אין צל, אבל עדיין יש סרט אדום

עגלת ילדים על דרך כורכר

מה קרה שם בעצם?

היו להם חודשיים להיערך וכשהגענו ראינו שהעבודות תשתית אפילו לא הסתיימו, כשעשרות עובדי תשתית, עדיין פעלו במקום. הם לא היו ערוכים בשום מצב. הסיטואציה הייתה קשה מאוד. מילא אני, אבל עמדו שם בשמש הקופחת, ילדים קטנים, אמהות בהריון, נשים עם תעודות נכה ופשוט נאלצו דקות ארוכות לעמוד בתור".

מרב, תושבת רמת גן, רכשה גם היא כרטיסים (חמישה) וגם היא מספרת על חווית הבלהות. "הגענו שעה ורבע לפני המופע. הדרכים לא היו נגישות ונאלצנו לסחוב עגלת ילדים על משטח כורכר. במקום כבר היו רוכשי כרטיסים, שהבינו שיש בלגן ואין היערכות לקלוט אותם. החלו צעקות".

מישהו דיבר איתכם?

"לא. חיכינו לגורם אחראי שיגיד לנו מה קורה – וזה לא קרה. קראנו למנהל, אך הוא לא רצה לצאת אלינו. גם אנשי האבטחה לא ידעו מה לעשות. אנשים התחילו לאבד את זה וזה יצר עוד לחץ ודחיפות. הרגשנו סכנת נפשות".

אם זה לא מספיק, כשהחל סופסוף המופע, הקהל גילה, שרינת גבאי, אחת מכוכבות המופע (יחד עם כוכב הרשת בן זיני), כלל לא הגיעה. "הביאו מישהי אחרת במקומה", מספרת מרב. "והמופע הפך מבחינת מרבית הקהל ללא-רלוונטי. באמצע המופע הודיעו שהמשטרה הפסיקה אותו וקראו לכולם לצאת. זה היה חובבני. ככה לאכזב ילדים בחופש? חוויה נוראית".

 

יושבים על הרצפה בקרקס
יושבים על הרצפה בקרקס

רווחים לא בטיחותיים בין שורות הכסאות

בנוסף לכשל הארגוני, קוני הכרטיסים גם דיווחו על כשלים אבטחתיים, שהבולט ביניהם, הוא המרווחים הגדולים בין שורות טריבונת הכיסאות, מה שאילץ את ההורים להחזיק על ידיהם את ילדיהם הקטנים, על מנת שלא יפלו. "לילדה שלי נפלו הכפכפים לקרקע בין שורות הכיסאות ורק לאחר זמן הצלחנו לחלץ אותם משם", מוסיף ומספר ענבר.

"במהלך המופע יצאתי לשיחת טלפון בנושא עבודה", מספר ענבר, מנהל תפעול בתחום התעופה. "באמצע השיחה אני רואה קציני משטרה שמבקשים מהמארגנים תעודות זהות, בטענה שהמקום פועל ללא היתר וללא רישיון. מיד לאחר מכן הם סגרו את המופע וקראו לכולם לצאת. מה שמעורר פלצות זה שאף אחד לא לקח אחריות".

מה ציפית שיקרה?

"אם היה שם מבוגר אחראי, אז הוא קודם כל היה מתנצל ומיד חושב איך לפצות את כולם. אני מצפה שמצב כזה האחראי יפתח את הכיס ומייד יפצה את הקהל במזון ושתייה מדוכני המזון, שעמדו שם. זה כמובן לא קרה. מנהל המופע אומנם דיבר לקהל, על רקע קריאות בוז אך לא לקח אחריות והטיל את האשמה על "פוליטיקה" ועל מדינת ישראל".

 

צפו בתמונות של המושבים במופע

המופעים בשבת יתבטלו?

מהמשטרה נמסר כי היא הפסיקה הצהרים את המופע של "קרקס פלורנטין", בו נכחו מאות צופים, לאחר שנתגלו בו ליקויי בטיחות ועיכבה לחקירה את מנהל המקום. מבדיקה ראשונית שנעשתה בשטח בשיתוף גורמי כיבוי האש, עולה כי המקום הוקם ללא כלל האישורים הנדרשים ובדיקת הגורמים המורשים – והוא מהווה סכנה בטיחותית מיידית לשלום הציבור.

מקרקס פלורנטין נמסר: ‘קרקס פלורנטין פועל מזה 18 שנים וארח בין שעריו מאות אלפי ילדים והורים. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ועושים מאמצים רבים על מנת לעשות כל הנדרש, על מנת לחזור ולהופיע כבר בשבוע הבא. רוכשי הכרטיסים למופעים שנדחו יוכלו להחליף למועד חלופי. יש לפנות במייל – supportc@leaan.co.il ולציין את מספר ההזמנה והמועד החלופי אליו תרצו לעבור".

מהקרקס נמסר כי כל המופעים יידחו ל-23 לחודש ויימשכו עד ה-30 לחודש. לפי לוח המופעים העדכני באתר "לאן", המופעים שהיו מתוכננים לשבת – התבטלו. "אנחנו בשום פנים ואופן לא נבוא למופע נוסף", אמרה אחת מהאמהות, שהגיעו היום לקרקס. "הבנות שלי בטראומה מהיום הזה, והאמת שגם אני. מקווה שיהיה להם את ההגינות הבסיסית להחזיר לנו את הכסף".

כך נראה המקום לפני יומיים

עוד ב-אוכל ובילויים

אוכל בפתח תקווה

רעבים בפתח תקווה בחול המועד? אלה המקומות המומלצים להשקיט לכם את הבטן

עשרות אלפי תושבי פתח תקווה ישבו מחר בליל הסדר ויציינו פסח 2024, בשמחה מהולה בעצב ובדאגה למצב החטופים והמדינה. אם יש משהו מנחם ומסיח את הדעת, שהוא גם צורך טבעי של כולנו – זה לאכול בחוץ – ועם מעצמה קולינרית כמו שלנו, יש הרבה אפשרויות – גם בימים רביעי + חמישי. אז איפה הכי כדאי לאכול בחג? בדקנו בכמה ממתחמי האוכל הגדולים בעיר ואלה הממצאים:

המשך קריאה »
יריד עמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

פסח בעמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה: יריד מציאות ואומנות חדש + מתחם החלקה על הקרח (וידאו)

מתחם הבילויים והאוכל על ציר ז'בוטינסקי, פותח את עונת האביב עם שתי יוזמות, שאמורות למשוך קהל רב יותר מהרגיל. מי שיגיע היום (חמישי) עד הערב ומחר בשעות הבוקר והצהרים, יוכל להינות מיריד הכולל מכירה של חפצי אומנות בעבודת יד. היריד נפתח בפעם הראשונה בשבוע שעבר והסופ"ש ממשיכים את המסורת. ביום ראשון (14.4), תחילת חופש פסח, צפויה לילדים שיגיעו למתחם הפתעה מרעננת.

המשך קריאה »
מתחם האוכל בקניון הגדול פתח תקווה

צפו: מתחם האוכל בעופר הקניון הגדול פתח תקווה עבר שדרוג מסיבי. כבר אכלתם שם?

המקום, שבאופן מסורתי, הכי הומה בקניון, קיבל בשבוע האחרון פנים חדשות לאחר שכמעט סיים שיפוץ נרחב שנועד לשפר את חוויית האוכל של הלקוחות הרבים היושבים בו. במסגרת המהלך הוחלפו כל השולחנות והכיסאות לחדשים נוחים יותר ומעוצבים יותר. גם חזית עסקי האוכל במקום שופצה והפכה להיות מזמינה יותר. כפי שדיווחנו, הסניף של מקדונלדס עדיין נמצא בשיפוצים וצפוי להיפתח בקרוב.

המשך קריאה »
ברונקו בורגר פתח תקווה

מטורף וגם כשר? בטח! ברונקו בורגר יפתח עוד חודשיים סניף ראשון במטרו פארק פתח תקווה

לפני יומיים ביקרנו במתחם העסקים החדש והמסקרן על משה דיין 10, דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה של ז'בוטינסקי. המתחם עדיין בשלבי היתמרקות לקראת כניסתם של העסקים, אבל טעימה קטנה קיבלנו, כשנתקלנו בשלט הזה שהיה מונח על הרצפה באחד מהנכסים, שכבר עורר דיון בפייסבוק. אז תכירו את ברונקו בורגר פתח תקווה "ההמבורגר הכי מטורף בארץ", כפי שהם מבטיחים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading