בית ספר רימון פתח תקווה

300 בני נוער יפתחו ביום ראשון לימודי בבית ספר "רימון" פתח תקווה בהיכל התרבות

האם מפתח תקווה ייצאו אביב גפן, או קרן פלס הבאים? יש סיכוי בית הספר למוסיקה, שנפתח בשנה שעברה בהשקעה של 3 מיליון ש"ח, קיבל תנופה משמעותית וצפוי להתחיל שנה מלאה עם כ-100 נרשמים לקורסים וכ-200 לכיתות האמן. בין המורים: חמי רודנר ודניאל סלומון. עלות קורס ממוצע, המסובסד על ידי העירייה הוא כ-1500 ש"ח.

מוסיקאים מפורמסים שמזוהים עם פתח תקווה זה עניין די נדיר, אם נתעלם (וקשה) מרביד פלוטניק וטונה, אבל אולי המצב ישתנה בעתיד הקרוב, הודות לשלוח בית הספר רימון המפורסם, שעושה צעדי התפתחות בעיר וצפויה להתחיל שנת לימודים חדשה ביום ראשון הקרוב. כ-300 תלמידים יהנו ממיטב המדריכים, שילמדו אותם במתחם מיוחד, שנפתח בהיכל התרבות.

ראש העיר רמי גרינברג מתופף בפתיחת שלוחת בית ספר רימון פתח תקווה בשנה שעברה
ראש העיר רמי גרינברג מתופף בפתיחת שלוחת בית ספר רימון פתח תקווה בשנה שעברה

מוסיקת הייטק

לסגל המוסד, שנפתח כדי לספק לבני נוער מפתח תקווה והסביבה הכשרה מוסיקלית מתקדמת, באמצעות טובי המורים ברימון שהם מוסיקאים מובילים בעצמם – כדוגמת חמי רודנר שלימד בסמסטר הפתיחה, יצטרפו בשנה הקרובה שמות כדוגמת דניאל סלומון, עדי אולמנסקי והראפר סגול 59 (חן רותם). כמו כן, בנוסף לפן המוסיקלי יילמד משחק בשלוחה השחקן אור בן מלך ("עספור", קופה ראשית"), במסגרת קורס מחזמר ראשון מסוגו שיעביר עם בוגרת רימון עומר הלל.

לדברי בית ספר רימון, גם הפן הטכנולוגי במוסיקה יזכה לעיבוי נרחב השנה בשלוחה. לימודים אלו יורחבו במרכז המוסיקלי שמצויד במחשוב ותוכנות הפקה מהמתקדמים והחדשניים בישראל, מתוך רצון לסייע ליוצרים הצעירים להשתלב בחוד החנית של תעשיית המוסיקה ואף בתעשיית המיוזיק-טק שמהווה כיום חלק מההייטק העולמי.

ברימון גם מתכננים לקיים אירועים לקהל הרחב בכניסה חופשית, לאחר שבשנה הקודמת הופיעו בני נוער מקומיים שלמדו בשלוחה על אותה הבמה לצד שלל כוכבים וביניהם אלון עדר, ג'ורדי, רוני דלומי, יאיא כהן אהרונוב מה"דג נחש" ונוספים. עלות דמי הלימוד ממוצעת היא 3000 ש"ח לשנה לתלמיד, אך העירייה מסבסדת כמחצית מהסכום, כך שהעלות היא בסביבות 1500 ש"ח. 

פתח תקווה - עיר עתיד מוסיקלית

"לשמחתנו הרבה, החזון של השלוחה בפתח תקווה אכן מתממש", מסרה רוני קורל, סמנכ"לית שיווק ופיתוח ומנהלת את לימודי החוץ של רימון. "המקום מהווה חממה ליוצרים צעירים, ומעניק להם את כל הכישורים שמוסיקאי העתיד צריכים לרכוש ואליהם הנוער מתחבר כיום, כדוגמת הפקה מוסיקלית".

לדברי קורל, הלימודים בשלוחת רימון לנוער מהווים מקפצה עתידית להמשך לימודים מתקדמים בתחומי היצירה, שהולמים את ההתפתחויות הטכנולוגיות והחדשנות של המאה ה-21. "אנחנו דוגלים בתפיסה שיש להעניק לבני הנוער את הכלים האיכותיים ביותר בתחום המוסיקה – כבר בגיל צעיר", הוסיפה. 

שלוחת הנוער של רימון הוקמה בהיכל התרבות פתח תקווה בהשקעה של 3 מיליון ש"ח. לתפיסת בית ספר רימון, החיבור התבקש בהתחשב שפתח תקווה משקיעה משאבים רבים בפיתוח החינוך בתחום המוסיקה וכי  הקונסרבטוריון העירוני הוא מהמובילים בישראל ופעילות המוסיקה בבתי הספר מעוררת הערכה במשרד החינוך, והעיר זוכה למוניטין ארצי גם בשימוש במוסיקה למטרות חיבור בין אוכלוסיות שונות כחוסן קהילתי וחברתי.

עוד ב-מהנעשה בעיר

שוב טרור פלילי בעיר: שני פצועים קשה בפיצוץ רכב בפתח תקווה. צפו בתמונות מהאירוע

שני בני אדם נפצעו באורח קשה בפיצוץ רכב ברחוב סמיר משה נקאש בשכנות כפר ג'נים ג' שבפתח תקווה. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי במקום. המשטרה איתרה שרידי פריט אמל"ח ברכב שעלה באש. חבלן המשטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי. תושבי השכונה הסתודדו שעות ארוכות בקרבת מקום בזמן שהמשטרה טיפלה בזירה. "רק בנס לא נפגעו ילדים", אמרו התושבים.

המשך קריאה »

תסביר לנו: יוסף חדאד מגיע לפתח תקווה להרצאה בעופר הקניון הגדול ב-21.7

בעוד שבוע, ביום ראשון הבא (19:00), יגיע למתחם הקולנוע הוט סינמה שבקניון, הערבי-ישראלי, שהפך המסביר ללאומי, שכל אחד מאיתנו אוהב לשמוע, לערב אישי תחת הכותרת: "גאה להיות ערבי וגאה להיות ישראלי". חדאד יספר על חוויותיו האישיות – מהילדות בנצרת ועד הבחירה להתנדב לשרות בצה"ל, הפציעה הקשה במלחמת לבנון השניה ועוד היום, איך הגיע להיות הפנים של ההסברה הישראלית בעולם.

המשך קריאה »
צדוק בן משה חוגג 60 עם משפחתו

כ-100 מוזמנים הגיעו לקאסה 61 פ"ת לחגוג 60 לסגן ראש העיר צדוק בן משה (וידאו)

אחד מהתושבים הצבעוניים והמוכרים ביותר בעיר, חגג הערב שישה עשורים במסיבת הפתעה, שארגנו לו חבריו התושבים יפית חיים לוי, מטי חי ושרון אלדד. למרות ההכנות הרבות שנדרשו לאירוע המושקע, בן משה נראה די מופתע בכניסה לאולם, אבל לא לקח לו יותר מכמה שניות להבין מה קורה – ומיד היא זרם עם החגיגה. מי שלא הגיע, היה ראש העיר רמי גרינברג, ששהה מחוץ לעיר ושלח את ברכתו.

המשך קריאה »
רמי גרינברג ואביב כוכבי מרכז מורשת צה"ל פתח תקווה

אביב כוכבי ורמי גרינברג הניחו אבן פינה למיזם מערכות ישראל בפתח תקווה ליד הפארק הגדול

הרמטכ"ל לשעבר וראש העיר השתתפו בטקס שהתקיים ביום שישי האחרון ברח' בזל, היכן שנמצאת כיום חניית הכורכר, שזה המקום בו צפוי לקום מוזיאון/מרכז לימוד למורשת הצה"לית. בטקס החגיגי גם השתתפו יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת, אריה מועלם, משפחות שכולות ואורחים רבים. במוזיאון צפויים להיות סימולטרים מתקדמים, שידמו ישיבה במטוס קרב.

המשך קריאה »