כביש 40 - הבית המצויר בצומת הושע

בשורה לתושבי השכונות המזרחיות: צמתים חזן והושע בכביש 40 – צפויים להישאר פתוחים

חוקר שמונה מטעם הועדה הארצית לתכנון ובנייה, המליץ על שינוי התכנון המקורי וקיבל את השגות העירייה בעניין סגירת הצמתים. מהלך סגירת הצמתים תוכנן בעקבות ההתחדשות העירונית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות על האיזור הגובל בכביש, ובמיוחד בסירקין, הוביל למאבק של התושבים, שנראה שנשא פרי. קדושים: "הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות".

במהלך השנה האחרונה ליווינו את המאבק נגד סגירת הצמתים המתוכננת בכביש 40. המאבק, אותו הובילו תושבי שכונות מזרח העיר (אחדות, הדר גנים, עמישב, שעריה), בראשות פעיל הציבור ירון קדושים (שהיה גם זה שהתלונן נגד ראש העיר, רמי גרינברג, מה שהוביל למעצרו וחקירתו), בא לפתחו של העירייה, שמינתה חוקר-בודק, שפרסום לאחרונה מסמך, בו הוא ממליץ להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים

ירון קדושים מדבר על רמי גרינברג
ירון קדושים - הוביל את המאבק

מבטיחים: הקישוריות בין חלקי העיר תישמר

לפי המסמך, מומלץ להמשיך את השיקוע של כביש 40 החדש, עד לצומת שעריה ובכך להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים. בנוסף, החוקר ממליץ להקטין באופן משמעותי את המחלף המתוכנן בצומת סירקין, ובכך להשאיר חלק מהשטחים לטובת הציבור. בנוגע לרחוב השופר, החוקר ממליץ לצמצם את מספר הנתיבים בו ובכך להרחיק את המטרד, שהיה יכול להיגרם לתושבי הרחוב. 

לצד זאת, מדגישים בעירייה כי בנוגע לצומת המתוכנן ברחוב השופר, היא תבקש למנוע את החיבור המדובר ולהשאיר את תוואי הרחוב על כנו. זאת בשל העובדה כי תכניתו של החוקר מאפשרת את פתיחת הצומת ברחוב רות, מה שיוצר קישוריות נוספת בין השכונות במזרח העיר ולמערבה. על כל פנים, על פי המלצת החוקר – בכל הצמתים (הושע, רות, חזן, סירקין והשופר), יהיה חיבור בין מזרח העיר למערבה והקישוריות בין חלקי העיר תישמר.

עיקרי שינויי התכנית - שצפויה להשאיר את הצמתים הושע וחזן פתוחים

"מאבק של דוד מול גוליית"

בתוך כך נודע כי ראש העיר, רמי גרינברג, הנחה את מהנדס העיר וגורמי הרשות הרלוונטיים ללמוד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך, לקדם שיפורים נוספים בתכנית מעבר לאלו שצויינו לעיל. יש לציין כי החלטת החוקר עדיין נתונה לבחינה ושיקול דעתה של הועדה לתשתיות לאומיות ולאחר תיקון התכנית (בהתאם להחלטת החוקר), התכנית תפורסם שוב.

"אנחנו נלמד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך נפעל לקדם שיפורים נוספים", מסר גרינברג, שבירך על ההחלטה. טובת התושבים היא היחידה שעומדת לנגד עיני ולשמה אנחנו פועלים". 

קדושים, אומנם  מסר כי התושבים עדיין לומדים את ההחלטה ואת השינויים לעומקם, אל ציין כי. "זהו הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות. ממש כמו דוד מול גוליית. העירייה הסתירה ועשתה הכל לשבור את המאבק הצודק הזה ולא הגישה כלל התנגדות לסגירת הצמתים. התיכנון המקורי כולו בוצע בשיתוף העיריה ובהסכמתה המלאה".

השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה
השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה בביקור מלפני 8 חודשים (פברואר 2022)

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading