אמיר הלר מקבוצת אלמוג על רקע תכנית פינוי בינוי בשכונת אחדות

פינוי-בינוי בשכונת אחדות מעלה הילוך: אושרה תכנית קבוצת אלמוג ל-227 יחידות דיור

מהקבוצה נמסר כי הוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף את התכנית לפינוי מבנים ישנים והקמת חדשים  במפגש הרחובות יוספסברג, מיכל כץ ויצחק בן-צבי במזרח העיר. במסגרת התוכנית, יהרסו שלושה בניינים ישנים הכוללים 56 יח"ד ובמקומם ייבנו שני מגדלים בני 24 קומות. אמיר הלר, המשנה למנכ"ל: "אישור התכנית הוא צעד שיבטיח לתושבים ביטחון אישי וסביבת חיים מתקדמת ומודרנית" 

קבוצת אלמוג מדווחת על אישור תוכנית פינוי בינוי משמעותית בשכונת אחדות שבפתח תקווה: הוועדה המחוזית מרכז, בראשותו של מיכה גדרון, החליטה לתת תוקף לתוכנית ובכך סללה את הדרך להמשך קידומו המהיר של הפרויקט, שיהיה אחד מהבולטים בהתחדשות העירונית, שתעבור בשנים הקרובות על מזרח העיר פתח תקווה.

התכנית של יוספסברג-מיכל כץ-יצחק בן צבי בשכונת אחדות
התכנית של יוספסברג-מיכל כץ-יצחק בן צבי בשכונת אחדות

במקום 3 מבנים קטנים, 2 מגדלי מגורים ענקיים

במסגרת הפרויקט, יהרסו שלושה בניינים הכוללים 56 דירות במפגש הרחובות יוספסברג, מיכל כץ ובן-צבי, ובמקומם יוקמו שני מגדלי מגורים המתנשאים לגובה של 24 קומות שיכללו 227 יח"ד. עוד יוקם במסגרת הפרויקט שטח מסחרי בהיקף של כ-400 מ"ר בקומת הקרקע, ויוקצו משטח התוכנית שני מגרשים בשטח כולל של כדונם  לטובת בניית מבני ציבור.

לדברי המשנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, אמיר הלר, אישור התכנית הוא נדבך נוסף בקידום ההתחדשות העירונית שעיריית פתח תקווה עושה במזרח העיר. "אני מברך את הדיירים שלנו שעבורם אישור התכנית הינו צעד גדול ומשמעותי לקראת דירתם החדשה, שתהא גדולה בטוחה ואיכותית וזהו צעד שיבטיח להם ביטחון אישי וסביבת חיים מתקדמת ומודרנית", מסר. "אנו מברכים על החלטת הוועדה המחוזית, לאשר תכנית פינוי בינוי חשובה זו".

הכיכר והשטח המסחרי שצפוי לקום בפרויקט בקרקע של אחד מהבניינים

לא רק מגורים, גם מרכז מסחרי וגן ילדים

אדריכל הפרויקט הוא דורון גולדווסר והיא קודמה בתיאום עם עיריית פתח תקווה ומנהלת כרמים של העירייה. הפרויקט יכלול בנוסף שטח ציבורי פתוח, חזית מסחרית הפונה לרחוב, כיכר גדולה וירוקה ושביל מעבר בין הרחובות. קבוצת אלמוג מדווחת כי מיד עם פרסום התכנית ברשומות, החברה תפעל להוצאת היתרי בניה בהקדם האפשרי.

"אנחנו מלווים את תכנית "יוספסברג-מיכל כץ-יצחק בן צבי" כבר תשע שנים", מספר האדריכל גולדווסר, שמשרדו נמצא סמוך לשטח הפרויקט, כך שהוא מכיר טוב את השטח ולא רק בגלל שמדובר במשרד ותיק הפועל משנת 1965 בעיר. "במשך השנים בוצעו בה מספר שינויים ומאז שרמי גרינברג נכנס לעירייה, היא קיבלה תנופה".

"מה שמייחד אותה זה שילוב של השטחים הציבוריים והמסחריים שלה יחד עם מבני המגורים. מדובר בסוג של מרכז מסחרי שכונתי עם מקומות ישיבה ובתי קפה". גולדווסר מוסיף כי תמהיל הדירות בפרויקט יהיה מגוון מאוד – מדירות קטנות עד דירות גדולות. ובנוסף, העירייה תפקיע חלק משטח הפרויקט לטובת שירותיים ציבוריים כמו גן ילדים, מעון יום ובית כנסת.

אמיר הלר, משנה למנכ"ל קבוצת אלמוג. צילום: איציק שוקל

"לפרויקט יש חשיבות לאומית"

שכונת אחדות נחשבת לאחת מהשכונות הותיקות של פתח תקווה ונמצאת בסמיכות לשכונות שעריה וכפר גנים ב', השכונה ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר, בקרבה לכביש 471 המחבר אותה לעורקי תחבורה ראשיים נוספים ביניהם כביש 4 וכביש 6. תוכנית יוספסברג היא חלק מתכנית עירונית כוללת, שגם אמורה לתת מענה בנושאי תחבורה, שטחי ציבור ומוסדות ציבור. על פי "תכנית אחדות", חלק מהמבנים בשכונה מיועדים לפינוי-בינוי וחלקם מיועדים להתחדשות במסגרת תמ"א 38.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי ל"התחדשות העירונית חשיבות לאומית בעיבוי המרקם העירוני, חיזוק העיר הן בהיבט של מתן פתרונות דיור איכותי לתושבים ובמקביל חיזוק התשתיות העירוניות כגון: תחבורה ציבורית יעילה ומתן מענה למבני ציבור נוספים. מנגד מאפשרת ההתחדשות במרקם הקיים, שמירה על השטחים הפתוחים העוטפים את העיר ומספקים אפשרויות לבילוי ופנאי לתושבים".

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading