מגדלי בסר פתח תקווה

הצלם שי בן סניור גרם לפתח תקווה להיראות כמו ניו יורק | צפו בעצמכם

מה עולה בדימיונכם כשמדברים על העיר פתח תקווה? קרוב לוודאי: עומסי תנועה, רחובות צרים, בניינים מיושנים ועוד. פגשנו בצלם שי בן סניור שטוען כי פתח תקווה היא עיר העתיד, ושהיא יפה בעיניו לא פחות מערים מובילות בעולם. לשם כך, הוא יצא למסע תיעוד מרתק ברחבי העיר ויצר קולקציית תמונות ייחודית שגרמה אפילו לנו לתהות: פתח תקווה, זו את?

כך הכל התחיל

זה התחיל בשירותו הצבאי הוא מספר, כשחבר שלו הביא מצלמה והוא ביקש להשאיל אותה לכמה דקות: "צילמתי כמה תמונות בודדות, מהר גיליתי עולם של יצירה" מספר שי ומוסיף: "הבנתי שיש לי בידיים כלי ביטוי ללא גבולות, מהר החלטתי שאני קונה מצלמה". הוא מספר על הטיפים שחסך (במטבעות) מעבודה במלצרות לאורך השירות הצבאי שלו, ובזכות כך הצליח לרכוש מצלמה ראשונה. לימים תיזכר המצלמה הזו כאבן דרך ראשונה במסע חוויות מצולם.

ציר ז'בוטינסקי - פתח תקווה
"גיליתי עולם של יצירה" | ציר ז'בוטינסקי בניחוח של קיץ (צילום: שי בן סניור)

"קניתי מצלמה משומשת ב-1200 ש"ח, עד היום היא חלק ממני" כבר באותו השבוע הזמינו אותו לצלם בבר מקומי והוא זכה להחזיר חלק מההשקעה: "הרגשתי על גג העולם, זה רגע בלתי נשכח". כיום הוא מצלם אירועים, עסקים ועוד. הוא אומר ומוסיף: "היום צילום עבורי זו דרך חיים המשלבת תחביב לצד פרנסה".

מניין באה ההשראה?

לאורך שנים הוא ספג השראה מצלמים מובילים בעולם, ביניהם: Peter McKinnon, Daniel Schiffer, Ben Johnson ועוד. הוא למד את יסודות הצילום בעצמו וחקר רבות את נושא הזמן. "הייתי יושב שעות מאחורי המסך במטרה להבין את אחרון המושגים של עולם הצילום, זמן ותנועה היו תחומים שהעסיקו אותי שעות". הוא נהג לצלם חפצים בבית, דברים דוממים וגם עצים, הוא מספר שהיה סקרן ללמוד דברים חדשים כל הזמן. בנוסף לכך הוא טוען כי התמונות המוצלחות ביותר שלו צולמו דווקא ברגע ספונטני: "אתה יכול לתכנן תמונה שעות או חודשים במקרה שלי, ולבסוף רגע נכון אחד מנצח הכל"

אצטדיון המושבה - פתח תקווה
"רגע נכון אחד מנצח הכל" | אצטדיון 'שלמה ביטוח' - פתח תקווה (צילום: שי בן סניור)

לשי כמו לכולנו, התפנה זמן רב בתקופת הקורונה. הוא נהג לנצל זאת ללמוד וליישם טכניקות מורכבות: "חשיפה ממושכת היא אחת מטכניקות הצילום המועדפות עליי" הוא אומר ומוסיף: "יש לי עוד תמונות רבות המבוססות על טכניקה של חשיפה ממושכת, השימוש בה מאפשר לך להתבטא בייחודיות בלי גבול".

זה הכל פוטושופ?

"התחושה הראשונית שעולה כשמביטים בתמונות שלי שהן עמוסות בפוטושופ" הוא עונה. לאורך דרכו המקצועית של שי, הופנו אליו לא פעם אחת שאלות בנושא, והוא השיב שהתמונות שהוא יוצר, איתן הצבעים והטכניקות – מתוכננות בקפידה כבר משלב ההגדרות הראשוניות במצלמה. השימוש בטכניקות אלו גורם לתמונה להיראות בחלקה דמיונית, ובעקבות כך נוצרת תחושה כי מדובר בהתערבות מלאכותית של תוכנת מחשב. בחיוך הוא מוסיף: "אני יצרתי לעצמי סגנון ייחודי, כזה שאני בוחר אותו בעצמי ללא תלות בדבר. זה בדיוק ההבדל בין מעצב לאמן" 

מה אתה יכול לספר על הקולקציה שיצרת?

"התמונות לאט לאט הצטברו בתיקייה, לא תכננתי את זה הרבה". הוא מספר שבכל פעם שהוקם מרכז או נקודת עניין חדשה בעיר – הוא לקח את הציוד ומיהר לתעד – כשהוא רכוב באופניים כמובן. וכשהוא מגיע – אז איתו החצובה, הציוד והאביזרים. שי משתדל לתכנן את התמונה מראש כי הוא מאמין שכל דבר טוב מתחיל בתכנון נכון. "הקולקציה הזו נבנתה בדיעבד" הוא מספר: "אני אורז את אהבתי לעיר בתמונות". בכל פעם שהוא יוצא לצלם נקודת עניין אחרת, התווספה עוד תמונה לתיקייה ולאחר זמן מה הוא גילה שהצטברו אצלו צילומים רבים מהעיר, מעין "פסיפס של רגעים יפים שהתלכדו לתמונה אחת" כך הוא מכנה זאת, כולם ממקומות שונים שסיקרנו ועוררו בו עניין.

גשר המיתרים - פתח תקווה
"אני אורז את אהבתי לעיר בתמונות" | גשר המיתרים על ציר ז'בוטינסקי (צילום: שי בן סניור)

הטכניקות שהשתמש בהן בתמונות היו חשיפות ממושכות, משחקי פוקוס,  הקפאה והנעת אובייקטים, "משחקים בזמן" הוא קורא לזה. לדבריו, המטרה בתמונות הייתה תמיד להציג משהו עתידני. כזה שיגרה את העין מצד אחד, ויחד עם זאת יציג משהו חדשני שלא נראה בעבר.

מה הקשר שלך לפתח תקווה?

"אני מחובר לעיר גם באופן אישי וגם מקצועי". הוא גר בפתח תקווה, עובד בפתח תקווה ונושם את פתח תקווה. הוא לא רואה הרבה סיבות לצאת מהעיר: "בפתח תקווה יש כל מה שמשפחה צריכה: מרכזי תעסוקה, דיור בר השגה, מוקדי בילוי ופנאי, תחבורה מתקדמת ועוד".

מתחם בסר - פתח תקווה
"בפתח תקווה יש כל מה שמשפחה צריכה" | מתחם בסר פתח תקווה (צילום: שי בן סניור)

הוא נוהג לעבור ליד בית הספר בו למד מדי חודש ולהיזכר בסיפורי הילדות: "מאז היותי תלמיד, הייתי מגיע לבית הספר רכוב באופניים, כך התאפשר לי להמשיך ולגלות מקומות חדשים כל הזמן". הוא מספר שהיה מאריך לעצמו את הדרך כדי להכיר עוד מקום חדש, ובזכות יצר הסקרנות הוא למד להכיר את נקודות העניין המעניינות. "הכל מתחיל מלמטה, תמיד הסתקרנתי לגלות דברים חדשים, היום אני שמח לגלות מקומות, עסקים ואנשים חדשים בעיר".

מה צופן העתיד?

שי בן סניור טוען כי העין האנושית בימינו מגורית מאי פעם, והאתגר 'למשוך את עין הצופה' – מאתגר מתמיד: "הויזואל הרווח היום ברשתות חוצה גבולות, במקרים מסוימים אפילו דמיוני נוכח פריצתה של הבינה המלאכותית לחיינו".  הוא מאחל שאנחנו כחברה נמשיך ליצור מצד אחד ומצד שני נמשיך לצרוך תוכן איכותי "אין תחליף ליד אדם" הוא מדגיש בנחרצות. הוא מאחל שהעיר תמשיך להתפתח ולספק מוקדי עניין לכלל הציבור בכלל וכן עבורו. "במישור המקצועי אני שואף ללמד צילום, ומייחל להוות השראה עבור אחרים". כך הוא חתם את הראיון.

שי בן סניור - צלם
"שואף ללמד צילום ולהוות השראה עבור אחרים" - שי בן סניור

עוד ב-בשיתוף-עם

עתיד ביטוח משה שימשי תומר קיויתי

צפו: סוכנות הביטוח עתיד בטוח עברה למשרדים החדשים בב.ס.ר סיטי פתח תקווה (וידאו)

החברה ציינה אתמול עם סוכניה , עובדיה ונצגי חברות הביטוח ובתי השקעות את חג הפסח בהרמת כוסית במשרדי החברה המעוצבים בבניין C קומה 6 במתחם, לאחר שעברו אליהם מרחוב הסיבים. בחברה, שמ-2013 הולכת וגדלה, מחפשים תמיד סוכנים טאלנטים מהעיר ומחוצה לה, שרוצים לצמוח תחת חברת ביטוח מצליחה. תומר קיויתי, בעלים ומנכ"ל: "אנחנו שמחים על המעבר למשרדים החדשים. השקענו כאן המון

המשך קריאה »
זויה צ'רקסקי, “Let My People Go”, שנות האלפיים, אוסף לוין

עופר לוין: " לזויה צ'רקסקי ביטוי אמנותי מיוחד המתכתב עם המציאות הישראלית"

האמנית זויה צ'רקסקי עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תערוכה חדשה שלה במוזיאון היהודי בניו-יורק בשם "7 באוקטובר, 2023". בתערוכה מוצגות 12 עבודות המהוות ביטויים עזים למעשי הזוועה שבוצעו בידי חמאס. עבור חובבי האמנות בישראל שהתוודעו בעבר ליצירותיה של צ'רקסקי, עבודותיה הנוכחיות הן המשך ישיר לתהליך ארוך שנים של עיסוק ביקורתי בסוגיות רגישות במציאות הישראלית והיהודית.

המשך קריאה »
דניאל כהן תאטרון המסילה פתח תקווה

צפו: למעלה מ-300 צופים באולם מלא בהופעה של דניאל כהן בתאטרון המסילה פ"ת

הסטנדאפיסט הלוהט סגר במוצ"ש האחרון עוד "סולד אאוט" בעיר עם הופעה מלאה בצחוקים באולם ההופעות שבאם המושבות, שברח' האחים בכר. הרבה יותר מ"ערב סביר", כמו שהוא קורא להופעה. כהן לא חסך במילים, נגע בכל סוגי הקהלים, כשהכל מתובל בתוכן אקטואלי. כששאלנו, הוא לא התאפק לצחוק עלינו: ״פתח תקווה היא עיר שיש בה את כל מחזור החייםֿ, מתחיל בבלינסון ונגמר בבית עלמין ירקון".

המשך קריאה »

שחזור מידע נתונים בסביבות עבודה היברידיות: אתגרים ופתרונות לקראת שנת 2024

בעולם העסקי המודרני, אנו עדים למעבר משמעותי לסביבות עבודה היברידיות, שבהן נתונים ומידע נמצאים הן בענן והן במערכות מקומיות. המעבר הזה מעלה אתגרים חדשים בתחום שחזור מידע, כאשר ארגונים צריכים להתמודד עם סיטואציות בהן מידע חיוני נמצא בסכנה או אבד. במאמר זה נסקור את האתגרים שהמצב יוצר ואת הפתרונות להם – בראייה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading