עינב עצמון, ראש מנהלת כרמים במרכז העיר

אדר' עינב עצמון: "עד 2030 יוספטל ועמישב יהיו שכונות חדשות. במרכז העיר נדאג לשימור"

אם יש משהו שיקבע איך פתח-תקווה תיראה (תרתי משמע) לקראת 2030, זה האופן בו ההתחדשות העירונית תצליח, מבחינת המהירות, ההיקף וההשתלבות עם התשתיות והתחבורה, לקראת העשור הבא. מי שעל כתפיה מונחות תקוות אלה, היא ראש מינהלת כרמים, האחראית על ההתחדשות העירונית בעיר, אותה תפסנו השבוע לשיחה בחובבי ציון פינת ברקוביץ'. "אנחנו דואגים להאצת התהליכים".

ההתחדשות העירונית בפתח תקווה היא כבר מזמן לא משהו שרק כתוב על נייר השרטוטים. מי שיוצא לו להסתובב במרכז העיר ובמזרחה, יכול לראות כמעט בכל רחוב פרויקט אחד ואפילו יותר של תמ"א או פינוי-בינוי. בפתח תקווה NEWS כבר סיקרנו עשרות רבות של פרויקטים, גדולים כקטנים, להם מכנה משותף אחד: חידוש או הריסת מבני מגורים ישנים והפיכתם לבניינים ומגדלים חדשים ומודרניים. זו אולי הסיבה שיש בעיר עשרות חברות נדלן המתמקדות בהתחדשות עירונית בפתח תקווה.

צפו בראיון עם אדר' עינב עצמון

התחדשות עירונית בפתח תקווה - לא צורך. חובה

לדברי אדר' עינב עצמון, ראש מנהלת כרמים להתחדשות עירונית, היא עושה הכל על מנת להאיץ הליכים במטרה לקדם פרויקטים. היא יודעת, אולי יותר מכולם, עד כמה מצב התחזוקה של המבנים במרכז העיר ובשכונות הוותיקות הוא גרוע ורעוע – בעיה לא רק אסתטית, אלא גם ואולי בעיקר, בטיחותית. כפי שכבר כתבנו, רעידת האדמה, שהורגשה בישראל בחודש החולף, רק מדגישה עוד יותר את החשיבות של ההתחדשות העירונית בפתח תקווה, שהיא כבר לא צורך, אלא חובה.

הנתונים שפרסמה מינהלת כרמים לסיכום 2022, מרשימים בהיקפם: 3791 יחידות דיור ב 7 מתחמים שונים אושרו על ידי הוועדה המקומית, 2020 יחידות דיור ב-6 מתחמים שונים הופקדו בועדה מחוזית והותמ"ל, 544 יחידות דיור ב-3 מתחמים שונים אושרו בוועדה המחוזית, 328 יחידות דיור כבר קיבלו היתר בניה ו-238 יחידות דיור כבר בביצוע. בתהליך 2022 התקבלו 4855 פניות מתושבים ו-578 יזמים וקבלנים קיבלו מענה. המינהלת ערכה בשנת 2022 מעל 40 כנסי דיירים וועדי בתים סיורים ופעילויות הסברה ועשרות תושבים קיבלו הכשרה מקצועית בהתחדשות עירונית.

מרכז העיר פתח תקווה - זקוק דחוף להתחדשות עירונית

"עד 2030 יוספטל ועמישב יתחדשו עירונית"

"אנחנו קודם כל חושבים על התושבים, אבל עושים הכל כדי להאיץ הליכי התחדשות עירונית", אמרה לנו השבוע בראיון שקיימנו איתה במרכז העיר. עצמון מחוברת לקרקע ולתושבים ולכן ביקשה שנבצע את הראיון ברחוב, סמוך למשרדי המינהלת, הממוקמים ברח' נורדאו 30. בראיון התייחסה להתחדשות העירונית במרכז העיר. "נדאג לשימור התרבות והמורשת של המבנים. לא נהרוס ונבנה מגדלים גבוהים – אלא נשפר את הקיים", אמרה.

שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?
דמיינו את יוספטל ב-2030 ותקבלו את אם המושבות החדשה?

יחד עם זאת הדגישה כי בכוונת המינהלת לקדם פרויקטים במרכז העיר מתחמים של פינוי-בינוי, במיוחד באזורי תחנות רכבת המטרו. לגבי מזרח העיר, ציינה עצמון את תכניות הענק הצפויות להתבצע בשכונות יוספטל ועמישב. "עד 2030, נראה את שתי השכונות מתחדשות עם עוד אלפי יחידות דיור. כבר היום הופקדה תכנית ביוספטל עם כ-3000 יחידות דיור ב-16 מתחמים".

עצמון ציינה שהמינהלת מחפשת עוד כוח אדם, על מנת שהיא תוכל לטפל בהיקף הגדול של הפרויקטים להתחדשות עירונית. "אנחנו מחפשים מנהל פרויקט לאיזור מרכז העיר וכן מנהל קהילה".

סרטון סיכום 2022 של כרמים - המנהלת להתחדשות עירונית

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading