השתלת לב בבילינסון פתח תקווה

צפו בבילינסון מחייכים: מצב מושתלי תרומת האיברים של לאה לוסי די ז"ל משתפר

בית החולים הפתח תקוואי מסר כי נראה שמבצע ההשתלות של הרוגת הפיגוע בכביש הבקעה הסתיים בהצלחה, זאת לאחר שאיבריה הושתלו באישה בת 51 (לב), בגבר בן 25 (כבד), ובשני גברים בני 39 ו-58, שבגופם הושתלו כליותיה. ליטל ולנסי, מושתלת הלב: "זה מעשה אצילי. ידעתי שאם אעבור השתלב, זה יהיה כרוך בטרגדיה של מישהו אחר ושיהיה מחיר לחיים החדשים שאני מקבלת".

48 שעות עברו מתחילת מבצע ההשתלות חסר התקדים בבית החולים בילינסון, לאחר הטרגדיה של משפחת די, שאיברה בנוסף ללאה גם את שתי בנותיה, רינה ומאיה, זכרונן לברכה. החלטתו האצילית של בעלה, לואי, לתרום את איבריה, למעשה הצילה ארבעה אנשים, שנותחו ביומיים האחרונים בבית החולים שבעיר וגרמה לכך שהם יוכלו לחיות חיים ארוכים יותר ובריאים יותר.

צפו בדבריה הנרגשים של המושתלת ליטל ולנסי ורופאיה

"ידעתי שלהשתלה שלי יהיה מחיר"

"בשמונת החודשים שחיכיתי להשתלה, ידעתי שבמידה ואקבל השתלת לב, הדבר יהיה כרוך בטרגדיה של מישהו אחר", אמרה ליטל ולנסי בת ה-51, מושתלת הלב, בעודה שוכבת במיטתה. " ידעתי שיהיה מחיר לחיים החדשים שאני מקבלת, זה מעשה באמת אצילי, אני לא יודעת אם יש בן אדם שיכול לעמוד בניסיון כל כך קשה, אבל אם כבר עומדים בניסיון כזה ואפשר בתוך כך לתת לאנשים לחיות חיים טובים, זו ברכה".

ולנסי, אם לשני בנים, אובחנה לפני מספר שנים עם אי ספיקת לב ובחודשים האחרונים התדרדר מצבה והיא נזדקקה להשתלה דחופה. בעקבות המחלה, היא התקשתה לבצע פעולות פשוטות, כמו להסתובב בבית ואפילו לעלות מדרגות בודדות. ההשתלה צפויה לשפר את בריאותה ואת חייה בצורה משמעותית.

פרופ' ירון ברק מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון
פרופ' ירון ברק מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון

"לולא השתלת הלב, מצבה היה מוסיף ומתדרדר"

"אני מאוד מרוצה ממהלך ההתאוששות של ליטל", אמר פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, שהשתיל את הלב בולנסי, זאת לאחר שביצע גם השתלת הלב שתרם אור אשכר ז"ל, שאיבד את חייו בפיגוע בדיזינגוף. "אלו רגעים מטלטלים גם לנו כצוות משתיל לזכות לתת חיים לחולים בזכות אצילותם של משפחות קורבנות הטרור."

ד"ר טוביה בן גל, מנהל המערך לאי ספיקת לב, במערך הקרדיולוגי של בילינסון, סיפר כי לולא ההשתלה, לולנסי היו נותרים שבועות ספורים לחיות. "היא הייתה תלויה בטיפול תרופתי, שהאפקטיביות שלו הלכה ופחתה. לולא תרומת הלב, מצבה של ליטל היה מוסיף להתדרדר במהירות וחלון ההזדמנויות להשתלה היה נסגר".

פרופ' דן ערבות מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון

"הגיבורים האמיתיים הם משפחות התורמים"

אחת הכליות הושתלה במרדכי אלקבץ בן ה-58, נשוי ואב לארבעה ילדים, שממתין כבר 7 שנים להשתלת כליה. "את ההודעה על ההשתלה קיבלתי ביום ההולדת שלי", סיפר. "פתאום הגיע הטלפון ולא הצלחתי לעמוד בהתרגשות. נסעתי משלומי לפתח תקווה במהירות – ותוך שעתיים כבר הייתי כאן בבילינסון. יש פה אצילות נפש של האבא, נשאר לי רק להתפלל לעילוי נשמתה של לוסי די ז"ל".

"הגיבורים האמיתיים הם משפחותיהם של התורמים, הם האנשים שבאמת מגיעה להם התודה", מסר ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון. "אני שמח שהניתוחים כולם עברו בהצלחה, ומעריך את צוות בית החולים שערב חג שני ברציפות מתגייסים כולם כדי לבצע השתלות מצילות חיים. עכשיו סוף סוף יוכל מרדכי לחזור ולחיות חיים בריאים ורגילים אחרי 7 שנים של דיאליזות והמתנה להשתלה.

משתילים ומצילים חיים בבילינסון פתח תקווה
משתילים ומצילים חיים בבילינסון פתח תקווה
מדיה באדיבות דוברות ביה"ח בילינסון פתח תקווה

עוד ב-מהנעשה בעיר

חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading