מגדלי דירות בפתח תקווה (נווה גן)

פתח תקווה – העיר לה הוקצתה הכמות הגדולה ביותר של דירות בהגרלת "דירה בהנחה"

היום (16.4) התפרסמה חלוקת הדירות לפי ערים בהגרלה שמציעה למעלה מ-7000 דירות מסובסדות, שעליהן יתחרו זכאי משרד השיכון, ב-17 יישובים ברחבי הארץ. לא פחות מ-1201 דירות, חמישית מהדירות, הוקצו לעיר, כשאחריה, במקום השני, באר יעקב עם 883 דירות. תל אביב וירושלים כלל אינן מופיעות ברשימה וחיפה (652) וראשון לציון (650) נמצאות הרחק מאחור.

תנופת הפיתוח הבנייה שעוברת על פתח תקווה, מורגשת גם בהיבט של דירות חדשות לזוגות צעירים. שכונת סירקין, למשל, עם אלפי יחידות דיור חדשות, עתידה לשנות את מפת הנדל"ן למגורים, לא רק בעיר, אלא בכלל בגוש דן. אחוז ניכר מהדירות יוקצו לכאלה שיעמדו בקריטריונים, שהמדינה הגדירה, במסגרת תכנית "דירה בהנחה". כך יזכו, בעיקר זוגות צעירים, לדירה זולה יחסית, בעיר מרכזית ואטרקטיבית כמו פתח תקווה.

מגדלי מגורים בשכונת אם המושבות. 30 אחוז מדירות ההגרלה - יוקצו לתושבי פתח תקווה

ראשון לציון וחיפה - רק חצי

חשוב לציין כי מתוך 1201 הדירות שהוקצו לפתח תקווה בהגרלה שנפתחה היום, 443 יישמרו עבור תושבי העיר. ההגרלה שנפתחה היום, היא החמישית במספר והיא תהיה פתוחה עד ה-5.5.23 וכעבור מספר שבועות צפויות להימסר הודעות לזוכים. פתח תקווה היא כאמור העיר עם ההקצאה הגבוהה לדירות, כמעט פי שתיים משתי הערים הגדולות האחרות הרשימה – חיפה עם 652 וראשון לציון עם 650.

בהגרלה האחרונה, שנסגרה בסוף ינואר השנה, כ-6,500 זכאים זכו בדירות מסובסדות מהמדינה – מתוך 90 אלף זכאים שניסו את מזלם. בהגרלה הנוכחית, צומצם מספר הדירות להקצאה בכ-1000. את אישור הזכאות ניתן להנפיק בצורה מקוונת באתר משרד השיכון עד יום חמישי (20.4). אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה על סיכויי הזכייה בה.

פתח תקווה - חמישית מסך כל ההקצאות

ההנחה במחיר מטרה: 14-19 אחוזים מגובה השומה

"אנו מתכננים להגריל בשנה הקרובה אלפי דירות במגוון יישובים בכל רחבי ישראל ולכלל האזרחים", מסר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, בהודעת משרד השיכון. "אנו רואים את הנתונים שמתפרסמים ומבינים כי על מנת להמשיך ולראות ירידה במחירי הדירות, יש להמשיך ולדאוג להגדלת ההיצע ולהתחלות הבנייה, וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

חשוב לציין שהזוכים לא מקבלים דירה מוכנה, אלא רק זכות לרכישת דירה בפרויקט חדש, שטרם נבנה, כמו רבים כאלה הנמצאים בשכונת סירקין העתידית. כפי שדיווחנו לפני חודשיים וחצי, 30 אחוז מהדירות בשכונת סירקין, יימכו במסגרת "מחיר מטרה" (של תכנית "דירה בהנחה"). הדירות יימכרו בהנחה של 14%-19% מגובה השומה, ועד פחות מ-300 אלף ש"ח ממחיר הדירה בשוק החופשי.

5 שנים אי אפשר למכור, אבל אפשר להשכיר

הקבלנים שייזכו במכרזי המדינה לדירות מוזלות, יקדמו את הליכי התכנון והרישוי מול עיריית פתח תקווה וכאשר הפרויקט יהיה קרוב לקבלת היתר בנייה, יזמינו את הזכאים להירשם ולבחור את הדירות הרלוונטיות. יש לציין כי על הזוכים נאסר למכור את הדירה בהן זכו למשך חמש שנים מיום קבלת המפתח, או שבע שנים מיום הזכייה בהגרלה. יחד עם זאת, הם רשאים להשכיר את הדירה.

"ההגרלה שנפתחה הבוקר מהווה צעד ראשון מתוכנית אסטרטגית רחבה שנציג בקרוב", מסר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן. "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על כך שמחירי הדירות במגמת ירידה, ואנו מבינים כי בסביבה בה הריבית משתנה, עלינו לייצר פתרונות מגוונים, שישמרו על קצב התחלות הבנייה. מטרתנו להעניק לזוגות הצעירים בישראל קורת גג ראויה ויציבה בהנחה משמעותית".

שכונת סירקין - דירות רבות בהנחה

עוד ב-נדלן

דירות חדשות בפסגת הדר פתח תקווה

מחפשים דירה חדשה בפ"ת? בפסגת הדר מחכים למאות דיירים חדשים החל מ-2025

השכונה החדשה, הגובלת בגבעת שמואל, חווה תנופת בנייה, המקבלת ביטוי עם שבעה פרויקטים אייקוניים של מבני מגורים ענקיים, הנמצאים כרגע בשלבים שונים: מגדל האקדמיה של ח. מיתר, Y-GARDEN ו-Y-PREMIUM של יעקבי יוניברסל, "גרופית בפסגה" של גרופית, NEARO של שבירו, SOPHY של גיא & דורון לוי ו-IDOL של קטה גרופ. היכן עוד נותרו דירות ואיפה תמצאו את המחירים האטרקטיביים?

המשך קריאה »
יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading