יקב לוינסון פתח תקווה - הצצה לבפנים

בשורה לחובבי היין בפתח תקווה: יקב לוינסון נפתח השבוע בבזל 16. צפו מבפנים (וידאו)

היקב המסחרי הראשון בעיר נפתח על חורבות אולם האירועים טוסו, סמוך למסעדת "מימי ונונו", השייכת לאותו גוף וגם לאותה משפחה, על הרחוב המסחרי, סמוך לפארק הגדול והקניון הגדול. בלוינסון מציעים בקבוקי יין אנין טעם ואיכותי, המיוצר במקום, במחירים: רוזה 120 ש"ח, לבן 150 ש"ח ואדום 165 ש"ח. עידו לוינסון, בעל היקב: "הייתה דרישה ורצינו לתת לקהל טעימה מהלבן, האדום והרוזה שלנו".

יקב לוינסון (Lewinsohn Winery) קיים כבר מעל ל-15 שנים, אבל עד עכשיו הוא מכר את היינות מהמפעל, שהיה ממוקם באיזור התעשייה סגולה – לעסקים אחרים כמו מסעדות אולמות אירועים. עכשיו, עם פתיחת היקב ברח' בזל 16, הוא פתוח מסחרית גם לקהל הרחב ולצרכן הקצה, שמחפש יין ברמה אחרת ממה שמציעים בחנויות המשקאות הרגילות ובסופרים.

צפו בביקור ובראיון עם הבעלים היינן עידו לוינסון

300 מ"ר עם חביות של 500 ליטר

עוד לפני הכניסה למקום ניכרת ההשקעה הגדולה שבוצעה בו. בתוך מספר חודשים נהרס אולם האירועים הותיק טוסו והוקם יקבל וינסון, שכולל 300 מ"ר של יקב אמיתי עם חביות 500 ליטר של עץ אלון צרפתי ומיכלי נירוסטה ענקיים, בהם מייצרים את היין, זאת לצד 150 מ"ר של חצר/מרפסת ועוד 50 מ"ר של מרכז מבקרים. הרעיון הוא להקים לא רק מקום בילוי, אלא גם מקום מקצועי, בו יתבצעו סדנאות למידה על יין ויצור.

"נוצרה הזדמנות מושלמת עבורנו להתמקם חזרה בפתח תקווה", אמר לנו היינן עידו לוינסון, בעל היקב. "המקום התפנה ליד מימי ונונו – ותוך מספר חודשים הקמנו את היקב. הייתה דרישה מצד הקהל הרחב, שמכיר ואוהב את היינות שלנו, לפתוח מקום בו הם יוכלו לקנות את היינות ישירות מהחנות. הרעיון הוא לתת מקום בו הקהל יוכל לטעום מהיינות שלנו – הלן, האדום והרוזה – ואחר כך יוכלו 'לחקור' אותם בהמשך בביתם".

עידו לוינסון: "הייתה דרישה לפתוח את היקב ללקוחות קצה"

מהגראז' של אביב ללב של פתח תקווה

יקב לוינסון הוקם בשנת 2007 על ידי עידו לוינסון ואביו אמנון בגראז' בבית המשפחה בהוד השרון ועל כן נקראת סדרת היינות "גראז דה פאפא". המקום החדש בפתח תקווה בנוי לארח עד 150 אישי באירועים גדולים כמו כנסים, אירועי חברה וגם חגיגות משפחתיות-חברתיות. כאמור, בהמשך צפויים להתבצע במקום סדנאות, הדרכות ולימודי יינות. מחירי בקבוקי היינות: רוזה 120 ש"ח, לבן 150 ש"ח ואדום 165 ש"ח

עבור עידו, היין הוא הרבה יותר מתחביב. הוא למד ייננות באוניברסיטת מילאנו, השתלם ועבד ביקבים מובילים באיטליה צרפת ואוסטרליה – וביניהם יקב "סאסיקייה" המפורסם מטוסקנה. בהמשך עבד ביקב קרנאטי כיינן הראשי ולאחר עשור מונה ליינן הראשי של ברקן-סגל, היקב הגדול בישראל. במקביל, הוא בנה את היקב האישי שלו ותוך גידול איטי נדד היקב לסגולה – עד שהגיע השבוע לרח' בזל 16 פתח תקווה.

יין אדום של יקב לוינסון פתח תקווה
יין אדום של יקב לוינסון פתח תקווה

צמוד למימי ונונו

צמודה ליקב היא מסעדת נונו-מימי MIMI&NONO, הנמצאת בבעלות אחיו וגיסו של עידו לוינסון, כשאת המתחם מנהלת ירדן, אחות נוספת – וכך ניתן ליהנות מיין ואוכל בסביבה משפחתית נעימה בליווי הסברים לאוהבי היין. משפחת לוינסון, ששורשיה נטועים בפתח תקווה, חזרה לבסוף לעיר באמצעות המסעדה והיקב המשפחתי.

שעות הפתיחה הן בימי א'-ה' בשעות 11:00 עד 23:00. ניתן גם לבצע משלוחים של יין אונליין דרך אתר היקב.

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »