בועז פמסון - בינה מלאכותית

בועז פמסון: "להבין בבינה מלאכותית זה להבין את העתיד"

בועז פמסון, יזם ומנטור, ובעלים של קבוצת פרסום ישיר, סבור כי  מה שאנו רואים בתחומי הבינה המלאכותית הם רק קצה קצהו של הקרחון, ואנו צפויים למהפכה בתחום בסדר גודל שאולי לא זכור כמוה מאז המהפכה התעשייתית. פמסון אומר: "הבינה המלאכותית- Ai הופכת כבר היום את מה שנחשב פעם מדע בדיוני לדבר שהוא יום יומי. אני סבור מבחינה עסקית, מי שיאמץ את הכלים שלה יצליח, ומי שלא ייעלם".

בשנה האחרונה,שומעים בכל ערוצי החדשות, הרשתות החברתיות והשיחות על קפה בעבודה דיונים בחידושים בתחום הבינה המלאכותית באופן תדיר. על החידושים שהיא הביאה לחיינו, כאשר השמות המוכרים שבהם הם Chat GPT, Midjourney , DALL·E 2 ובארד. אך מחוץ לשמות הגדולים שהפכו מוכרים בכל בית, ישנם עוד אלפי ועשרות אלפי תוכנות וכלים שנועדו לפתור בעיות קטנות וגדולות בכל תחום כמעט שניתן להעלות על הדעת. על פי בועז פמסון, הכניסה של הבינה המלאכותית כיום לחיינו, על אף הדברים המרשימים שהיא עושה, היא כאין וכאפס לעומת העתיד לבוא. 

בועז פמסון, בעלים של קבוצת פרסום ישיר בע"מ, יזם ומנטור בתחומים רבים ומגוונים עם התמחות בדיגיטל וקורסים מקוונים, מחלק את מסקנותיו לגבי בינה מלאכותית לאחר מחקר עצמאי של כ-5 שנים: " אנשים מתרשמים ומתלהבים ממה שהבינה המלאכותית עושה בימינו, אבל זה שקול לצעדים הראשונים של תינוק" אומר בועז פמסון, ומוסיף: "הדברים שהבינה המלאכותית תעשה בעתיד כל כך מדהימים שהדרך היחידה להבין לקבל מושג עליהם זה דרך ספרי מדע בדיוני, מדובר על דברים שאנשים בעבר אפילו לא חלמו עליהם וגובלים במה שנראה כמעט קסם, במובן של היכולות והאפשרויות שיש".

"זה הולך לשנות כל תחום ואספקט בחיינו"

בועז פמסון מסביר על ההיסטוריה של יצירה של אינטליגנציה מלאכותית: "הקונספט של הבינה המלאכותית למעשה קיים עוד משחר האנושות, במשך אלפי אנשים חלמו על ליצור מכונה, או "גולם" שיחשוב בעצמו כמו בן אדם וישרת אותו. הבינה המלאכותית הממוחשבת כפי שאנחנו מכירים אותה היום התחילה בשנות ה-50, אז החלו חוקרים לעבוד על פיתוח מחשבים מתוחכמים שיהיו מסוגלים לבצע משימות שבדרך כלל ידרשו אינטליגנציה ומחשבה אנושית, כמו למידה, פתרון בעיות וקבלת החלטות".

בועז פמסון
"הקונספט של הבינה המלאכותית למעשה קיים עוד משחר האנושות" | בועז פמסון (קרדיט: יח"צ)

ואיך הגענו משם, ליכולות של הים?

"רק בשנות ה-90 הבינה המלאכותית החלה להראות תוצאות מבטיחות, עם פיתוח אלגוריתמים של של למידת מכונה, וראוי לציין את כחול עמוק (Deep Blue) המחשב הראשון שניצח את את אלוף העולם בשחמט דאז". פמסון מסביר על התפתחות הבינה המלאכותית: "לקח למדענים עשרות שנים להגיע לתוצאות שאנו רואים כיום, אך עכשיו המצב הוא שהמכונה יכולה לכתוב את הקוד של עצמה, והיא משפרת את יכולותיה עצמאית בקצב אקספוננציאלי, והופכת למתוחכמת יותר ויותר, ללא צורך במגע בני אדם".

גם האנשים העשירים בעולם מצטרפים לדעתו של בועז פמסון חושבים דברים דומים על בינה מלאכותית. ביל גייטס, אחד האנשים העשירים בעולם כיום, ובעליה של חברת מיקרוסופט, אשר שווה נכון לכתיבת שורות אלו ‏2.67 טריליון דולר אומר גם הוא כי: " הבינה המלאכותית היא ההתקדמות החשובה ביותר מאז המצאת המחשב". פמסון מסכים אך סבור שההשפעה הרבה יותר גדולה מרק המצאת המחשב: " זאת מהפיכה כמעט כמו לעבור לציוויליזציה מלגור במערות, זה הולך לשנות כל תחום ואספקט בחיינו, מחיי הפנאי, ובטח שאת עולם העבודה וההשקעות". 

"שוק העבודה הולך לחוות שינוי עצום"

על פי בועז פמסון שוק העבודה הולך לחוות שינוי עצום, שיהווה זעזוע להרבה אנשים : "מי שלא יאמץ את הבינה המלאכותית וילמד להיות זה ששולט במכונה, יוחלף על ידה. המכונה, הבינה המלאכותית, היא תשנה הכל ועלולה להיווצר אבטלה טכנולוגית המונית של אנשים שכל המקצוע שלהם יתייתר ויוחלף באלגוריתמים של בינה מלאכותית. אך העתיד לא חייב להיות עגום בהכרח, אומר פמסון: "יווצרו מקצועות חדשים, אשר יצריכו הבנה והכרה של הבינה המלאכותית ויכללו שליטה והפעלה שלה, אתה לא תתחרה בבינה המלאכותית, אלא תשתמש בה".

בועז פמסון
"יווצרו מקצועות חדשים, אשר יצריכו הבנה והכרה של הבינה המלאכותית" | בועז פמסון (קרדיט: יח"צ)

החזון של פמסון לעתיד, לאור המחקר שהוא עשה בתחום והמסקנות שהגיע אליהן לפיו " ההתמקדות שלי ושל הצוות שלי היא בתחום השימושים אפליקטיביים בשטח השיווק פרסום ומכירות. אנחנו עוד כמובן לומדים המון כל יום על מנת להבין באמת לעומק את התחום, שהוא רחב מאוד ומתרחב בלי הפסקה" אומר פמסון. "העצה שלי למי שרוצה להתמקצע או להשקיע בתחום, היא לקפוץ על העגלה כמה שיותר מוקדם, כל יום שעובר לא חוזר, והפער בין מי שמבין בתחום לבין מי שלא, גדל כל רגע". 

"השקעה משתלמת"

בהקשר לדוגמאות של השימושים שניתן כבר היום לעשות בעזרת בינה מלאכותית-Ai מפרט פמסון: " הדוגמה שאני נותן והיא כבר אפשרית היום והיא תהיה הרבה יותר קלה בעתיד היא ליצור אווטאר בדמותכם ויחד עם בינה מלאכותית של טקסט לדיבור, ולייצר סרטוני הכוונה, סרטוני הדרכה, סרטוני הוראה ואפילו קורסים שלמים שיכולים להיות מופקים בזמן קצר יחסית בחיסכון ניכר בכוח אדם, והצורך בעריכה מסיבית".

פמסון מסביר מדוע פעולה זו כה תועלתנית לעסק: "ברגע שהמכונה עושה בשבילך את המשימות האלו של הכנת תוכן לפרסום של העסק שלך, אתה מתפנה לדברים שבאמת חשובים של העסק, כמו לנהל אותו ולהפעיל אותו. הבינה המלאכותית תדאג לעסק שלך ואתה תתעסק בלעשות ממנו כסף במקום לשווק אותו ולפרסם אותו".

 על פי  בועז פמסון, הבינה המלאכותית הולכת להשפיע השפעה אדירה על עולם ההשקעות והפיננסים: דמיינו שהמכונה יכולה ללמוד את כל ההשקעות של שוק ההון, ולא רק לחקות את המשקיע הכי טוב אי פעם, נגיד לדוגמה שזה וורן באפט, אלא ללמוד ממנו ועכשיו להשקיע כמוהו רק פי אלף יותר מהר אבל בצורה עוד יותר מושכלת ויותר מחושב. הבינה המלאכותית יכולה לחשוב ולחקור נתונים בכמויות שבן אדם לא יכול בכלל לדמיין, ומזה להגיע למסקנה האופטימלית של הבנה בשוק ההון ולייצר לך רווחים".

בועז פמסון
"בינה המלאכותית יכולה לחשוב ולחקור נתונים בכמויות שבן אדם לא יכול בכלל לדמיין" | בועז פמסון (קרדיט: יח"צ)

בועז פמסון הוא הבעלים של קבוצת פרסום ישיר בע"מ, מזה 17 שנה, בהם הוא צבר ניסיון עשיר בעולמות השיווק והפרסום. פמסון עוסק גם בשוק ההון ומשמש כמנטור ויועץ עסקי לאלפי לקוחות ועסקים מרוצים. בנוסף הוא מייצר ומשווק קורסים דיגיטליים שנמכרו עד כה כבר בכ-100 מיליון שקלים. בועז פמסון מסביר על הדברים הענפים בהם הוא עוסק: "אני לא יכול לשבת בשקט, ואני גם סקרן, אולי הבן אדם הכי סקרן שתפגשו, וחייב תדיר ללמוד כל הזמן עוד ועוד. כששמעתי על התחום של בינה מלאכותית נדלק לי ניצוץ בעיניים, והרגשתי שיש פה משהו ענק שחייבים לחקור ולהבין, וכיום אני יודע שצדקתי, וזה אחד התחומים הצומחים ביותר בכלכלה העולמית".

עוד ב-בשיתוף-עם

עתיד ביטוח משה שימשי תומר קיויתי

צפו: סוכנות הביטוח עתיד בטוח עברה למשרדים החדשים בב.ס.ר סיטי פתח תקווה (וידאו)

החברה ציינה אתמול עם סוכניה , עובדיה ונצגי חברות הביטוח ובתי השקעות את חג הפסח בהרמת כוסית במשרדי החברה המעוצבים בבניין C קומה 6 במתחם, לאחר שעברו אליהם מרחוב הסיבים. בחברה, שמ-2013 הולכת וגדלה, מחפשים תמיד סוכנים טאלנטים מהעיר ומחוצה לה, שרוצים לצמוח תחת חברת ביטוח מצליחה. תומר קיויתי, בעלים ומנכ"ל: "אנחנו שמחים על המעבר למשרדים החדשים. השקענו כאן המון

המשך קריאה »
זויה צ'רקסקי, “Let My People Go”, שנות האלפיים, אוסף לוין

עופר לוין: " לזויה צ'רקסקי ביטוי אמנותי מיוחד המתכתב עם המציאות הישראלית"

האמנית זויה צ'רקסקי עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תערוכה חדשה שלה במוזיאון היהודי בניו-יורק בשם "7 באוקטובר, 2023". בתערוכה מוצגות 12 עבודות המהוות ביטויים עזים למעשי הזוועה שבוצעו בידי חמאס. עבור חובבי האמנות בישראל שהתוודעו בעבר ליצירותיה של צ'רקסקי, עבודותיה הנוכחיות הן המשך ישיר לתהליך ארוך שנים של עיסוק ביקורתי בסוגיות רגישות במציאות הישראלית והיהודית.

המשך קריאה »
דניאל כהן תאטרון המסילה פתח תקווה

צפו: למעלה מ-300 צופים באולם מלא בהופעה של דניאל כהן בתאטרון המסילה פ"ת

הסטנדאפיסט הלוהט סגר במוצ"ש האחרון עוד "סולד אאוט" בעיר עם הופעה מלאה בצחוקים באולם ההופעות שבאם המושבות, שברח' האחים בכר. הרבה יותר מ"ערב סביר", כמו שהוא קורא להופעה. כהן לא חסך במילים, נגע בכל סוגי הקהלים, כשהכל מתובל בתוכן אקטואלי. כששאלנו, הוא לא התאפק לצחוק עלינו: ״פתח תקווה היא עיר שיש בה את כל מחזור החייםֿ, מתחיל בבלינסון ונגמר בבית עלמין ירקון".

המשך קריאה »

שחזור מידע נתונים בסביבות עבודה היברידיות: אתגרים ופתרונות לקראת שנת 2024

בעולם העסקי המודרני, אנו עדים למעבר משמעותי לסביבות עבודה היברידיות, שבהן נתונים ומידע נמצאים הן בענן והן במערכות מקומיות. המעבר הזה מעלה אתגרים חדשים בתחום שחזור מידע, כאשר ארגונים צריכים להתמודד עם סיטואציות בהן מידע חיוני נמצא בסכנה או אבד. במאמר זה נסקור את האתגרים שהמצב יוצר ואת הפתרונות להם – בראייה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading