אריאל מליק כתבה על אקלים

אריאל מליק: "משבר האקלים הוא המשפיע העיקרי על הכלכלה הגלובאלית"

זה לא עוד משהו שמזהירים מפניו בעתיד הרחוק וחושבים איך וכיצד למנוע אותו, אלא זה כבר כאן ועכשיו, עם גלי חום קיצוניים באירופה ובמזרח התיכון, שיטפונות ענק בתת היבשת ההודית ושריפות ענק בקנדה, מבהירים לאנושות, על פי אריאל מליק, שהעולם חייב להכיר במשבר האקלים ולהכין את הכלכלה אליו, "להתעלם מההשפעה הכלכלית של השינויים בדפוסי מזג האוויר בעקבות ההתחממות זה לטמון את הראש בחול, חייבים להכיר בכך ולהתכונן כראוי"


לרוב, כאשר אומרים שהשווקים בוערים הכוונה היא חיובית, והיא מסמלת עלייה במניות ופעילות כלכלית מתפתחת ומשגשגת. אך יכול להיות כי בעתיד הלא רחוק, השווקים יבערו מילולית ולא רק מטאפורית, וזאת בעקבות משבר האקלים. אריאל מליק הינו איש עסקים ויזם המשקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה מסביר בכתבה זו: "משבר האקלים הוא הפקטור הכי גדול על הכלכלה העולמית, זה לא משהו שהוא עניין הדורות הבאים, או משהו שיש להתכונן אליו בעתיד, אלא משהו קורה ברגעים אלו סביב הגלובוס ומשפיע עמוקות על הכלכלה העולמית". 

 

יש דוגמאות לנזקים שמשבר האקלים כבר גרם?

אריאל מליק
אריאל מליק

אריאל מלק מסביר על אספקט בשוק האוסטרלי, בו הוא מומחה: "ייצור היין באוסטרליה נמצא בסכנה חמורה ומיידית של היעלמות, השריפות התכופות שמשמידות כרמים, גלי החום, והשינוי בדפוסי הגשמים מקשים יותר ויותר על יצרני היין לייצר תוצרת איכותית, שהאוסטרלים היו ידועים בה עד כה. מדובר בתעשייה לא קטנה כלל של כ-2.1 מיליארד דולר בשנה, שיכולה בשנים הקרובות פשוט להיעלם בגלל משבר האקלים".

 

בזירה המקומית, מסביר מליק כי ההתחממות הגלובלית מאיימת לא רק על תעשיות ומגזרים כלכליים ספציפיים, אלא על עצם השהייה במזרח התיכון בכלל, ובמדינת ישראל בפרט: "ישראל צריכה לצפות לשינויי טמפרטורה גדולים ואירועי מזג אוויר קיצוניים בתדירות הולכת וגדלה, כפי שקרה לא מעט בשנים האחרונות" אומר מליק, ומוסיף: " אנשים יסבלו מאוד מהמזג אוויר, אירועי קיצון משמעותם נזקים אדירים לתשתיות, שיכולים במילים פשוטות, להביא מדינה לברכיים,כמו לדוגמה פקיסטן ומדגסקר,שהגיעו לפשיטת רגל והתפרקות בשנים האחרונות בגלל שטפונות קיצוניים שהחריבו את התשתיות ברמה המדינית". 

 

תוכל להרחיב על הדוגמאות של פקיסטן ומדגסקר

בהקשר למדגסקר ופקיסטן מרחיב אריאל מליק על האסונות שפקדו את מדינות אלו: "פקיסטן למעשה הוצפה כולה שנה שעברה בשל גל חום חזק מאוד שהוביל להמסת קרחונים בשילוב מונסונים חריגים בעוצמתם שהציפו כל חלקה טובה. למעשה פקיסטן, מדינה עשירה במחצבים וחשובה גיאופוליטית, בשל מיקומה והחזקתה בנשק גרעיני, הפכה למדינה שאינה מתפקדת עוד ונמצאת בפשיטת רגל מוחלטת והתפרקות כל מוסדות השלטון. המצב שם כיום מעמיס מאוד על ארגוני הסיוע הבינלאומי, ומשפיע ומדאיג מאוד את שכנותיה" מספר מליק.

מליק מוסיף על מדגסקר: "מדגסקר היא סיפור שונה אך לא פחות טרגי, שהשפיעה עמוקות על הכלכלה העולמית. ב-2017 פגע טייפון באי מדגסקר שהרס את כל ייצור הווניל באי, ובערך 90 אחוז מהייצור העולמי שהיה ממוקם שם במדינה הענייה. זה היה אירוע שהוביל לכך שבמשך כמה שנים וניל טבעי היה למעשה שווה את משקלו בזהב, והשפיע מאוד על מחירי המזון בכל העולם, וגם יצר מחסורים במוצרים נוספים שהיו זקוקים לאותו וניל על מנת לייצרם".

איך מתמודדים עם תרחישים כאלו?

אריאל מליק
אריאל מליק

"פעולה מדינית ועולמית נחוצות פה כדי להטות את הכף לטובת האנושות במלחמה נגד משבר האקלים למרות כל הקריאות למחזור ודאגה ושמירה לסביבה ברמה האישית של האדם, הפתרונות האמיתיים צריכים להגיע ממוסדות המדינה והתאגדות כלל עולמית שתשים זאת בראש מעייניה העולמיים" אומר מליק ומוסיף הסבר על הצעדים הנחוצים ברמה הפרקטית: " צריך להשקיע בתשתיות שמוכנות לאקלים קיצוני, אשר יכולות לעמוד בשינויי האקלים ולא לקרוס תחת העומס. מדובר למעשה בהשקעה כלכלית לכל דבר ועניין. השוק חייב לתפקד בכל מזג אוויר, וכל עצירה שלו בשל מזג אוויר יכולה לפגוע אנושות בכלכלה".

 

דרך נוספת להתמודד עם המצב של שינוי האקלים על פי אריאל מליק היא בהשקעה באנרגיות מתחדשות ופתרונות למזעור בעיות ההתחממות הגלובלית: "השקעה ברמה המוניציפלית, בתכנון אשר יתאים יותר לעולם המשתנה היא הכרח וכבר לא בחירה". אומר מליק: "עוד צל, עוד צמחייה ועוד זרימה של אוויר, יחד עם שימוש בחומרים יותר מבודדים הם הכרח בשביל לאפשר מגורים במקום חם כמו ישראל. בנוסף שימוש באנרגיות ירוקות יכול לשפר את רמת זיהום האוויר בסביבה הקרובה אל האנשים, וגם לצמצם את השפעת ההתחממות בטווח הקרוב".

 

האם ישנה דרך לעכב או לעצור את ההתחממות הגלובלית?

אריאל מליק
אריאל מליק

על אף שאריאל מליק מזהיר נמרצות מהנזק של משבר האקלים, יש בו אופטימיות: "משבר האקלים כבר כאן איתנו, השאלה מה עושים הלאה. אם לא נשנה דבר בדרך שבה אנחנו מתנהלים, אנחנו עוד נתגעגע לימים בהם גלי החום היו רק 35 מעלות ולא 45-50 מעלות. אבל אם העולם יאמץ במהרה אנרגיות ירוקות מתחדשות, ויצמצם למינימום, או אף יפסיק לגמרי להשתמש בדלקי מאובנים, נוכל מאוד להפחית בצורה משמעותית את השפעות משבר האקלים ולשמור את המצב בצורה שניתן להתמודד איתה מבלי לשנות את אורחות חיינו בצורה מרחיקת לכת.

אריאל מליק שהוא יזם ואיש עסקים בתחום בתחום האנרגיה המתחדשת, אנרגיה סולארית, זיהום אוויר, מקורות אנרגיה חדשים, הפיכת פסולת לאנרגיה ועוד, מסביר גם על הפן הכלכלי שניתן להשקיע בו ולהרוויח בנוסף לשמירה על כדור הארץ: "השקעה בתחומים האנרגיה המתחדשת, ופתרונות אקולוגיים היא הדרך לא רק לעזור לסביבה, אלא גם להרוויח לא מעט כסף" אומר מליק ומסביר מדוע: "התחומים האלו הם התחומים הכי צומחים כיום בכלכלה העולמית. כולם מחפשים פתרון לבעיית משבר האקלים, וההשקעה בתחום יכולה להיות משתלמת ביותר, זהו תחום שצומח במהירות ומאפשר לראות תשואות במהירות יחסית לעומת השקעות אחרות."

 

איך אתה צופה שהכלכלה העולמית תראה בעוד מספר שנים?

" אני צופה שהאנושות תצליח לעבור את משבר האקלים בצורה טובה, ותהיה התעשתות של האנשים והממשלות בעולם לגבי חומרת האיום על החברה האנושית' ומשם יבואו פתרונות שיאפשרו לנהל ולצמצם את המשבר עד כמה שניתן, ותוך כדי גם לשמור את הכלכלה העולמית ולהשאירה חזקה ומתפקדת" אומר אריאל מליק, ומסכם: "משבר האקלים הוא הדבר הראשון שכל יזם ומשקיע צריך להתייחס אליו כיום בשוק העולמי, גם אם לא תמיד חושבים על כך דבר ראשון וזה מרגיש לפעמים כמשהו שקיים רק ברקע, זהו האירוע הכי גדול בדורנו, ויש לתת לו מקום בכל החלטה כלכלית, ואגיד שגם כל החלטה פוליטית, על מנת להשאיר עולם פורח ומשגשג אחרינו לילדינו."

 

עוד ב-בשיתוף-עם

עתיד ביטוח משה שימשי תומר קיויתי

צפו: סוכנות הביטוח עתיד בטוח עברה למשרדים החדשים בב.ס.ר סיטי פתח תקווה (וידאו)

החברה ציינה אתמול עם סוכניה , עובדיה ונצגי חברות הביטוח ובתי השקעות את חג הפסח בהרמת כוסית במשרדי החברה המעוצבים בבניין C קומה 6 במתחם, לאחר שעברו אליהם מרחוב הסיבים. בחברה, שמ-2013 הולכת וגדלה, מחפשים תמיד סוכנים טאלנטים מהעיר ומחוצה לה, שרוצים לצמוח תחת חברת ביטוח מצליחה. תומר קיויתי, בעלים ומנכ"ל: "אנחנו שמחים על המעבר למשרדים החדשים. השקענו כאן המון

המשך קריאה »
זויה צ'רקסקי, “Let My People Go”, שנות האלפיים, אוסף לוין

עופר לוין: " לזויה צ'רקסקי ביטוי אמנותי מיוחד המתכתב עם המציאות הישראלית"

האמנית זויה צ'רקסקי עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תערוכה חדשה שלה במוזיאון היהודי בניו-יורק בשם "7 באוקטובר, 2023". בתערוכה מוצגות 12 עבודות המהוות ביטויים עזים למעשי הזוועה שבוצעו בידי חמאס. עבור חובבי האמנות בישראל שהתוודעו בעבר ליצירותיה של צ'רקסקי, עבודותיה הנוכחיות הן המשך ישיר לתהליך ארוך שנים של עיסוק ביקורתי בסוגיות רגישות במציאות הישראלית והיהודית.

המשך קריאה »
דניאל כהן תאטרון המסילה פתח תקווה

צפו: למעלה מ-300 צופים באולם מלא בהופעה של דניאל כהן בתאטרון המסילה פ"ת

הסטנדאפיסט הלוהט סגר במוצ"ש האחרון עוד "סולד אאוט" בעיר עם הופעה מלאה בצחוקים באולם ההופעות שבאם המושבות, שברח' האחים בכר. הרבה יותר מ"ערב סביר", כמו שהוא קורא להופעה. כהן לא חסך במילים, נגע בכל סוגי הקהלים, כשהכל מתובל בתוכן אקטואלי. כששאלנו, הוא לא התאפק לצחוק עלינו: ״פתח תקווה היא עיר שיש בה את כל מחזור החייםֿ, מתחיל בבלינסון ונגמר בבית עלמין ירקון".

המשך קריאה »

שחזור מידע נתונים בסביבות עבודה היברידיות: אתגרים ופתרונות לקראת שנת 2024

בעולם העסקי המודרני, אנו עדים למעבר משמעותי לסביבות עבודה היברידיות, שבהן נתונים ומידע נמצאים הן בענן והן במערכות מקומיות. המעבר הזה מעלה אתגרים חדשים בתחום שחזור מידע, כאשר ארגונים צריכים להתמודד עם סיטואציות בהן מידע חיוני נמצא בסכנה או אבד. במאמר זה נסקור את האתגרים שהמצב יוצר ואת הפתרונות להם – בראייה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading