מוזיאון יוסל ברגנר - פתח תקווה

העירייה: מבנה בית ספר פיק"א פתח תקווה יהפוך בקרוב למוזיאון של יוסל ברגנר

לפי הדיווח, הבניין ששימש את בית הספר הוותיק, בפינת רוטשילד-פיק"א ועמד נטוש במשך שנים רבות, יעבור מתיחת פנים, ישופץ, יחודש ויהפוך למוזיאון חווייתי, שיציג את יצירותיו של האמן הנודע, שנפטר ב-2017. בעירייה מבטיחים מוזיאון בו המבקר יחווה חוויה רב חושית ויפגוש את היצירות מנקודת מבטו של האמן. בכוונת העירייה להקים בסמוך למוזיאון בית קפה בשם "קפה פיק"א".

בית ספר פיק"א הוא בית הספר היסודי הראשון שהוקם בפתח תקווה (1885), מיסודו של הברון רוטשילד. בית הספר עבר מלימוד מסורתי ב"חדר", אל חינוך לאומי-עברי-חילוני מעורב לבנים ולבנות, זאת לאחר מינוי המנהל המיתולוגי, דוד חיון, בשנת 1909. בתחילת המאה ה-20, בית הספר שכן במבנה ברחוב רוטשילד פינת פיק"א – עד שעבר למבנה החדש ברחוב ביל"ו, בו הוא פועל עד היום.

הדמיה של אחד מהחללים במוזיאון יוסל ברגנר
הדמיה של אחד מהחללים במוזיאון יוסל ברגנר

מפגש רב מימדי עם היצירה

במהלך השנים התמקמו במבנה הותיק בתי עסק שונים, אך בשנים האחרונות עומד במקום מבנה נטוש ומוזנח. בעייירה מדווחים על יוזמה להפוך את המבנה הנטוש למוזיאון ליוצר ולאמן יוסל ברגנר, שנפטר לפני שש שנים, בגיל 97. ברגנר נחשב מגדולי הציירים הישראלים, מאייר ספרים, צייר תפאורות ומעצב תלבושות לתיאטרון ישראלי. בנוסף קיבל את פרס ישראל לאומנות לשנת 1980.

לפי הדיווח של העירייה, המבקר במוזיאון יחווה חוויה כוללת ורב חושית. חללי המוזיאון יפגישו את המבקרים עם נקודת המבט של ברגנר, כשבכל חלל יוזמנו המבקרים להתבונן על היוצר, דרך תמה אחת מרכזית, המשקפת את יצירתו. החללים ישלבו יצירות מקוריות, תפאורה בהשראת היצירות וכן ממשקים אינטראקטיביים פיזיים ודיגיטליים ויזמינו את המבקרים למפגש רב-ממדי עם היצירה.

המבנה הנטוש בו ייבנה המוזיאון ברח' רוטשילד 84, פינת פיק"א
המבנה הנטוש בו ייבנה המוזיאון ברח' רוטשילד 84, פינת פיק"א

ביקור משולב אפליקציה

לפי העירייה, לצד התצוגה הפיזית והאינטראקטיבית, תוצע למבקרים שכבת תוכן דיגיטלית באמצעות אפליקציה, שתאפשר לקהלי יעד ממוקדים לקבל שכבה נוספת של תוכן מותאם לילדים ולדוברי שפות זרות.  המבקרים במוזיאון ברגנר יוכלו לחוות מייצגים ועמדות שמע, מפגש אנושי עם דמויות ורגשות לאורך הביוגרפיה האישית של ברגנר ותצוגות אינטראקטיביות המזמינות את המבקרים להתבונן בבבואת עצמם ולראות כיצד היו נראים לו היו דמות בציוריו.

בעירייה מבטיחים כי בצמוד למוזיאון יוקדם קפה פיק"א – בית קפה, שיכלול חלל פנימי וכן אזור מקורה נרחב במעטפת הבית. בחלל הפנימי של בית הקפה יוצג בתוך מסגרת תקופתית סרטון המציג את ההיסטוריה של בית הספר פיק"א.

ההזמנה לאירוע הנחת אבן הפינה בבית ספר פיק"א הישן

"לאחר שנים בהן המבנה עמד נטוש, הצלחנו לגבש תכנית להחייאת הבית והקמת מוזיאון לאחד האמנים והיוצרים המרגשים – יוסל ברגנר", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "המוזיאון יוקם במה שהיה בית הספר העברי הראשון, ששילב לימודי קודש וחול, לרבות שירה, יצירה ופעילות גופנית, תחומים שהיו פורצי דרך באותה העת".

את המקום תקים ותנהל עמותת מדיסון, תכנון המוזיאון ואוצרות – סטודיו ניצן. תכנון אדריכלי – שגב סוקולצקי אדריכלים. העבודות יחלו לקראת סוף השנה וימשכו כתשעה חודשים. ביום שלישי הקרוב, 29.8 בשעה 17.00, יתקיים במקום טקס הנחת אבן פינה לחידוש הבית פינת הרחובות פיק"א ורוטשילד.

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading