הצלת יער סירקין פתח תקווה

מאות תושבים, כולל מתמודדים למועצת העיר, השתתפו באירוע להצלת יער סירקין

מארגני האירוע, בתמיכת "קרן של"י" וארגון "חיים בסביבה", יצרו הפנינג חווייתי להורים וילדים, שכלל סדנאות אומנות בהדרכת אומנים. המטרה העיקרית הייתה לגייס עוד חתימות על העצומה, שקוראת לשמור על למעלה מ-6000 עצים, שצפויים להיכרת, כאשר יחלו לבנות את שכונת סירקין החדשה. אורי אהד, ענת זנזורי, סרחיו גולצמן ומשה משה – נכחו באירוע והפגינו תמיכה.

אם יש משהו שישנה את פניה של פתח תקווה בשנים הקרובות, זו השכונה החדשה שצפויה לקום בסירקין, על שטח המחנה הצבאי הנטוש. לפי התכנית, השכונה תתפרס גם על פני שטחי יער גדולים, בהם יש אלפי עצים. החשש כי העצים הרבים ייכרתו, מה שיגרום לפגיעה באיכות הסביבה, בבריאות וברווחת התושבים. החשש הזה הוליד את הועד להצלת יער סירקין בראשות לילך חג'בי וארבל שחר.

ענת זנזורי עם תומכים נוספים להצלת יער סירקין

עצים בני 150 שנה בסכנה

שכונת סירקין החדשה צפויה לקום ולהתאכלס אחרי 2030, כשבתכנון הוא לא פחות מ-12,500 יחידות דיור, שיאכלסו כ-40-50 אלף איש – מה שעשוי להפוך את פתח תקווה לעיר השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסיה (תעקוף את חיפה). לטענת התומכים להצלת היער, למרות שהתכנית אושרה על ידי המדינה, בסמכותה של עיריית פתח תקווה לבטל את הרישיונות לכריתת העצים, שחלקם בני 150 שנה ומעלה.

"ההפנינג שארגנו להצלת יער סירקין, בתמיכת ״קרן של״י וארגון ״חיים וסביבה״, מטרתו הייתה להניע את הקהילה המקומית להיות חלק מהמאבק כנגד התכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ״י) לבנות שכונת מגורים על היער", אמרה חג'בי, מראשי הועד להצלת היער. "המשמעות של הקמת השכונה היא כריתה של עצים רבים, שחשובים לבריאות ולרווחה של התושבים".

תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים
תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים?

"האירוע הוכיח שרוצים את יער סירקין איתנו

אנשי הועד להצלת יער סירקין, מאמינים שלמרות שבג"צ דחה כבר לפני שש שנים עתירות שהוגשו נגד התכנית, הכוח עדיין נמצא אצל התושבים. "יער סירקין הינו אוצר לאומי ולא רק פתח תקווה אמורה לתת את הדין על תוכנית הבנייה", אומרים המארגנים. הטיימינג של האירוע, שלושה שבועות לפני ה-31.10, מועד הבחירות המקומיות, משך אליו מתמודדים למועצת העיר פתח תקווה, שרצו להפגין תמיכה בהצלת יער סירקין.

בין אלו שהגיעו: ענת זנזורי, המתמודדות גם על ראשות העיר וידועה כפעילת איכות הסביבה, אורי אהד, ראש העיר הזמני לשעבר ויו"ר סיעת מחויבים, משה משה, סגן ראש העיר לשעבר שרץ למועצה ברשימה עצמאית וסרחיו גולצמן, מחזיק תיק החינוך בעירייה, שרץ למועצה מטעם מפלגת העבודה ובריגיטה מרזון, שרצה למועצה מטעם יש עתיד.

"האירוע המוצלח הוכיח שהתושבים בפתח תקווה והסביבה רוצים את יער סירקין איתנו", אמרה ארבל שחר, מהמארגנות. "אנחנו מתנגדים לכריתה שלו ולאובדן של אלפי עצים ובעלי חיים עבור עוד שכונת מגורים בפתח תקווה".

צפו: סיור ביער סירקין

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading