הצלת יער סירקין פתח תקווה

מאות תושבים, כולל מתמודדים למועצת העיר, השתתפו באירוע להצלת יער סירקין

מארגני האירוע, בתמיכת "קרן של"י" וארגון "חיים בסביבה", יצרו הפנינג חווייתי להורים וילדים, שכלל סדנאות אומנות בהדרכת אומנים. המטרה העיקרית הייתה לגייס עוד חתימות על העצומה, שקוראת לשמור על למעלה מ-6000 עצים, שצפויים להיכרת, כאשר יחלו לבנות את שכונת סירקין החדשה. אורי אהד, ענת זנזורי, סרחיו גולצמן ומשה משה – נכחו באירוע והפגינו תמיכה.

אם יש משהו שישנה את פניה של פתח תקווה בשנים הקרובות, זו השכונה החדשה שצפויה לקום בסירקין, על שטח המחנה הצבאי הנטוש. לפי התכנית, השכונה תתפרס גם על פני שטחי יער גדולים, בהם יש אלפי עצים. החשש כי העצים הרבים ייכרתו, מה שיגרום לפגיעה באיכות הסביבה, בבריאות וברווחת התושבים. החשש הזה הוליד את הועד להצלת יער סירקין בראשות לילך חג'בי וארבל שחר.

ענת זנזורי עם תומכים נוספים להצלת יער סירקין

עצים בני 150 שנה בסכנה

שכונת סירקין החדשה צפויה לקום ולהתאכלס אחרי 2030, כשבתכנון הוא לא פחות מ-12,500 יחידות דיור, שיאכלסו כ-40-50 אלף איש – מה שעשוי להפוך את פתח תקווה לעיר השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסיה (תעקוף את חיפה). לטענת התומכים להצלת היער, למרות שהתכנית אושרה על ידי המדינה, בסמכותה של עיריית פתח תקווה לבטל את הרישיונות לכריתת העצים, שחלקם בני 150 שנה ומעלה.

"ההפנינג שארגנו להצלת יער סירקין, בתמיכת ״קרן של״י וארגון ״חיים וסביבה״, מטרתו הייתה להניע את הקהילה המקומית להיות חלק מהמאבק כנגד התכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ״י) לבנות שכונת מגורים על היער", אמרה חג'בי, מראשי הועד להצלת היער. "המשמעות של הקמת השכונה היא כריתה של עצים רבים, שחשובים לבריאות ולרווחה של התושבים".

תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים
תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים?

"האירוע הוכיח שרוצים את יער סירקין איתנו

אנשי הועד להצלת יער סירקין, מאמינים שלמרות שבג"צ דחה כבר לפני שש שנים עתירות שהוגשו נגד התכנית, הכוח עדיין נמצא אצל התושבים. "יער סירקין הינו אוצר לאומי ולא רק פתח תקווה אמורה לתת את הדין על תוכנית הבנייה", אומרים המארגנים. הטיימינג של האירוע, שלושה שבועות לפני ה-31.10, מועד הבחירות המקומיות, משך אליו מתמודדים למועצת העיר פתח תקווה, שרצו להפגין תמיכה בהצלת יער סירקין.

בין אלו שהגיעו: ענת זנזורי, המתמודדות גם על ראשות העיר וידועה כפעילת איכות הסביבה, אורי אהד, ראש העיר הזמני לשעבר ויו"ר סיעת מחויבים, משה משה, סגן ראש העיר לשעבר שרץ למועצה ברשימה עצמאית וסרחיו גולצמן, מחזיק תיק החינוך בעירייה, שרץ למועצה מטעם מפלגת העבודה ובריגיטה מרזון, שרצה למועצה מטעם יש עתיד.

"האירוע המוצלח הוכיח שהתושבים בפתח תקווה והסביבה רוצים את יער סירקין איתנו", אמרה ארבל שחר, מהמארגנות. "אנחנו מתנגדים לכריתה שלו ולאובדן של אלפי עצים ובעלי חיים עבור עוד שכונת מגורים בפתח תקווה".

צפו: סיור ביער סירקין

עוד ב-מהנעשה בעיר

צפו: פיצוץ רכב ברחוב דגל ראובן בכפר גנים פתח תקווה. הרקע – פלילי. אין נפגעים

אם לא מספיק סף החרדה הנמוך של הפתח תקוואים, נוכח המתיחות הביטחונית, עולם הפשע בעיר, לא מפסיק לנוח והלילה, אחרי חצות – קיבלנו הוכחה לכך עם "בום" חזק שנשמע עד רמת גן וקרית אונו. למרבה המזל, או שאולי לפי התכנון, אף אחד לא נפגע, חוץ מהרכב המופצץ, שעלה באש לעיני השכנים ההמומים, שמצאו את עצמם שוב כתפאורה של מלחמת עבריינים, שלא נגמרת בפתח תקווה.

המשך קריאה »

מישהו ראה את נאוד סיהבאטו? תושב פתח תקווה בן 16 נעלם מיום רביעי

דוברות המשטרה פרסמה היום בקשת סיוע מהציבור לאיתור נעדר בסיכון תושב העיר. מדובר בנאוד סיהבאטו, רק בן 16, שנראה לאחרונה ב-16.10 ברחוב שטמפפר במרכז העיר ובדקות אלה ניתן אישור לפרסם את דבר היעדרותו. כל היודע על דבר על מקום הימצאו, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת משטרת פתח תקווה, בטלפון: 039393444. תיאורו:

המשך קריאה »
10 אירועי סוכות פתח תקווה

מסדרים לכם את החג: 10 אירועים בולטים ששווה לבדוק – בסוכות 2024 פתח תקווה

בצל רוחות המלחמה שעדיין מנשבות, עם אזעקה שלשום (מספר 37 בעיר מה-7.10), שהזכירה לנו את המציאות המטורפת בה אנחנו חיים – רוב האירועים המתוכננים לסוכות תשפ"ה – צפויים להתקיים כמתוכנן. האירוע הגדול ביותר שתוכנן – פסטיבל יאסו עם אתניקס ועדן חסון, שאמור היה להתקיים בפארק אוחיון – בוטל, אבל יש לא מעט אירועים קטנים יותר, שיכולים להעביר לפתח תקוואים את החג בנעימים.

המשך קריאה »
ילדה נפלה למותה בגיסין

ילדה בת 8 נהרגה מנפילה מהקומה התשיעית בבניין מגורים בגיסין פתח תקווה

הילדה הובהלה לבית החולים בילינסון במצב אנוש – ושם נקבע מותה. לדברי משפחתה, היא מעדה ונפלה מהגובה הרב. כוחות ההצלה והמשטרה הגיעו מיד למקום וביצעו פעולות החייאה בילדה, שסבלה מפגיעה רב מערכתית. עדיין לא ברורות הנסיבות המלאות של המקרה, שממשיך להיחקר על ידי המשטרה גם בשעות אלו.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading