HOGI ONE ששון חוגי פתח תקווה

בצל המלחמה: הבחירות המקומיות בפתח תקווה ובכל הארץ יידחו לפחות בשלושה חודשים

לאחר שביום רביעי שעבר הגיש משרד הפנים בקשה לדחות את הבחירות, שאמורות היו להתקיים בעוד שבועיים ויומיים (31.10), אושרה ההחלטה היום בממשלה והן יידחו לפחות לסוף ינואר 2024. הסיבה היא חוסר הוודאות, בעקבות הלחימה, שמשפיעה על כל התחומים – הן במישור הארצי והן במישור המוניציפלי. הפעם האחרונה שנדחו הבחירות לרשויות המקומיות הייתה ב-1982, בעקבות מלחמת לבנון הראשונה.

במשך מספר חודשים סיקרנו כאן את הקמפיינים של המועמדים לבחירות לראשות העיר ולנציגות המועצה, שהעלו הילוך בשבוע הראשון של אוקטובר לקראת הישורת האחרונה – אלא שהכל נעצר ב-7 באוקטובר, עם מתקפת הפתע של החמאס. שלטי הבחירות עדיין מתנוססים ברחבי העיר, אך כרגע הכל נעצר ומוקפא, לפחות עד שתירגע הלחימה ושתהיה החלטה סופית לגבי מועד הבחירות החדש.

עם תחילת הלחימה, החלו לדון במשרד הפנים בדחייה של הבחירות. הדחייה היא כמובן מהלך מתבקש – לא רק בגלל חוסר הוודאות. המשק לא ערוך לקיים את הבחירות מבחינה נפשי, טכנית ותפעולית. לדוגמא, שר הפנים, משה ארבל (שהחליף את אריה דרעי בתפקיד), מתפקד גם כשר הבריאות ובימים האחרונים, מן הסתם, הוא פועל בעיקר בביתי החולים ובעזרה לצוותים הרפואיים.

בתזכיר החוק הקצר, שהפיץ המשרד, צוין כי "על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים". זוהי הפעם הראשונה שדוחים את הבחירות לרשויות מקומיות, מאז 1982, אז דחתה הכנסת את הבחירות לאוקטובר 1983, בשל מלחמת לבנון הראשונה.


מעבר לדחיית הבחירות, גם החלטות מוניציפליות שוטפות, של הוועדות השונות, כמו באישור ובמתן היתרי בנייה, צפויות להידחות. על זה יש להוסיף את הוראתו של ראש העיר רמי גרינברג להקפיא את העבודות באתרי הבנייה השונים – מה שצפוי להשפיע על פיתוח תשתיות והמשך בניית פרויקטים למגורים ומסחר לתקופה ארוכה.

מכיוון שמדובר במצב כמעט תקדימי, עדיין לא ידוע אם יתאפשר שינוי של בהרכב המועמדים לראשות העיר והמועצה – היות והרשימות כבר נסגרו לפני חודש. לפי גורמים המעורבים במערכת הבחירות עמם שוחחנו, ההערכה היא שהרשימות יישארו כמו שהן והקמפיינים ימשיכו באותה מתכונת כאשר תסתיים הלחימה.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »