שוקולד ובננה או שום עם דבש? הכירו את "פיצה אלפא" הביתית

נסו לדמיין את מילות השיר "ארטיק מסטיק, פיצה עם בננה" או פיצה עם שוקולד או שום ודבש. מפתיע? ב "פיצה אלפא", הפיצרייה החדשה שכובשת את תושבי פתח תקווה, יש ארומה של טעמים מהמטבח הפרטי של נתנאל רחמים, הבעלים, עד לניחוחות שמזכירים את איטליה היפה.

ראש הממשלה לשעבר סיפק בעבר אמירה שנויה במחלוקת, על מגזר שלם שנוהר בהמוניו לקלפי. נראה שאם הייתה בחירה שנתית בידי תושבי ישראל, כולם היו בוחרים במאכל האהוב מכולם ו"נוהרים לפיצה".
אפשר לראות את זה היטב גם בפתח תקווה, עם כמעט 30 פיצריות בכל פינה. בייחוד רשתות ענקיות כמו: "דומינוס פיצה" ו – "פאפא ג'ונס" שנפתחה עד לא מזמן בגרסה כשרה, שבחרו להשתקע בעיר.

חרף התחרות הגדולה, ושנה וחצי של דמדומי ענף המסעדנות, לנסות לפתוח היום פיצרייה חדשה זה הימור מסוכן ולא וודאי. חלק מהמסעדנים יגידו שלא משתלם כלל.

כשמערכת "פתח תקווה NEWS" יצאה לבדוק את השטח, היא נתקלה בפיצרייה חדשה בשם "פיצה אלפא". הפיצרייה הצטרפה להצטרף לטרנד העכשווי בזמן קורונה – אוכל מהיר מכותלי הבית.

"הייתי שכיר בעברי והבנתי שזה לא בשבילי" מספר לי נתנאל רחמים, בעלי "פיצה אלפא".
בעקבות כך, גמלה בליבו החלטה לפני חצי שנה החלטה לפתוח עסק ביתי של פיצות בחצר הבית.
לצד נתנאל, אשתו שמסייעת לו בעסק וילדיו: "זה פשוט מדהים" רחמים מספר לי בסיפוק רב, "האווירה המשפחתית. זה שאני עובד עם אשתי והילדים. אני בן אדם מאוד משפחתי. לימודי התורה בבוקר והעבודה לצד המשפחה בשאר היום. זו השלמות מבחינתי ומבחינת אורך חיי".

"90% מהעסקים סוגרים ומאבדים את עצמם"

נתנאל רחמים חלם פעם בגדול. לפני מספר שנים עבר להתגורר בפתח תקווה וכמו הרבה בעלי מסעדות ראה בעיני רוחו איך הוא מקים רשת פיצריות רחבה בכל רחבי הארץ. לאחר התייעצות עם אנשים מהתחום הוא למד שזה לא קל ודרוש הרבה כסף להשקיע וטרחה גדולה עוד יותר לחפש משקיעים. "ישבתי עם יועצת עסקית והיא אמרה לי שעסק שיש בו הרבה סניפים לא משתלם וגם השם נהרס כי יש פחות שליטה על הכל. זה לא ריאלי לכל אחד. זה לוותר על חסכונות לבית. לי לא הייתה האופציה הזאת. זה חתיכת סיכון. זה שוק מטורף. אנשים אוכלים אחד את השני".

אז מה בעצם כן גרם לך לרצות לפתוח עסק פיצות בבית?

"קודם כל לפני שהתחלתי רציתי לעשות משהו מיוחד, אחר ושונה והכי חשוב שיהיה הכי איכותי שיש".  ההחלטה הזאת התחזקה לנוכח הביקוש הרב שנוצר לאוכל ביתי ואיכותי בתקופת הסגרים של שנה שעברה. "אני עשיתי קפיצה גדולה לפני ארבעה חודשים. חודשיים הראשונים פרסמתי פליירים בשכונה עצמה וההזמנות היו בקטנה. פעם או פעמיים ביום. אחרי חודשיים פתחתי פייסבוק ומשום מקום התחלתי להוסיף אנשים מהעיר. נכנסתי לקבוצה "רעבים בפ"ת" והמלצות של אנשים הצליחו להזניק את העסק לשמיים". 

רחמים: "המלצות של אנשים ברשתות החברתיות, הצליחו להזניק את העסק לשמיים"

כולנו מכירים את הפיצה שלנו. פעם ריקה מתוספות, פעם עם זיתים, אקסטרה גבינה או תוספת בצק. קשה עד בלתי אפשרי להתנגד לטעם הממכר והנרכש. לנוכח הבנאליות שבדבר, רחמים עלה על קונספט שמגיע מהמטבח האיטלקי. שילוב של טעמים שלא חשבתם שקיימים והרבה ניסוי וטעייה במתכון הפיצה. המטרה הייתה לצאת מהמסגרת הקיימת ולהביא משהו שונה מהטעמים הפשוטים. 

אמרת בעצמך שזהו עסק לא פשוט לשרוד בו. איך מצליחים לחדש בענף פופולרי שכבר נלעס מכל כיוון?

"השוני ביני לבין אחרים זה הקונספט של הטעמים בהזמנה אחת. יש המון פיצות וטעמים שונים אבל אני אישית לא מכיר פיצריה שתביא לך ארבעה סוגי פיצה שונים ב99 שקל כולל המשלוח ומה שמגיע עם זה. אצלי יש טווח נרחב של טעמים בהזמנה אחת. כל טעם פיצה אישית שמחולקת ל8 חלקים: פסטו, אלפרדו פטריות, אלפרדו בטטה טימין, מרגריטה רגילה, פיצה חריפה, עלי רוקט ופרמז'ן, פיצה שוקולד ובננה ריבת חלב וקוקוס קלוי. נוצר שילוב טעמים של מתוק, מלוח, חריף, מה שיוצר חוויה חדשנית ללקוח".

בפיצה אלפא, לפי דברי נתנאל, כל חומרי הגלם איכותיים. "הבצק טרי ללא חומרים משמרים, בפיצה מגיע 3 סוגי רטבים שאני מכין אותם.  אנשים נהנים שיש המון סוגי טעמים בחוויה אחת. כל אחד אוהב משהו אחר ולא צריך להתווכח ולהזמין רק טעם אחד. זה סוגר להם ארוחה גדולה ומספקת".

"רווח גדול יותר מפיצריות בחוץ"

אחרי טיזיניג לא קטן ראוי להגיד שמחיר הפיצות הן לא זולות כמו במקומות אחרים. הפיצות מגיעות כספיישל זוגי או כמשפחתית והמחירים נעים בין 89 ל 149 שקלים. "מבחינת מחירים אני פונה לקהל איכותי", משיב נתנאל על העלות. "הקהל שפונה אליי יודע מראש שהוא ישלם יותר אבל תהיה לזה תמורה. אתה יודע שהפיצה לא תלך לפח. גם הרטבים ביתיים ומוצרי הגלם שאני רוכש יקרים בעצמם. אלו הדברים הקטנים שעושים את ההבדל".

איך זה מסתדר מבחינת משלוחים?

"אני או משלוחן עושים את המשלוחים. אשתי עובדת על הפס עצמו. כל משלוח מתבצע בנפרד כדי לדאוג שהפיצה תגיע טרייה וחמה ושכל לקוח יקבל את היחס שלו לא משנה המרחק נסיעה בעיר. אני לא מקבל יותר משלוחים ממה שאני יכול להכיל. אני לא מליונר אבל מרוויח טוב".

נתנאל רחמים: "כולם מפרסמים על הפיצה ברשתות. כל שבוע עולה פוסט מפרגן בפייסבוק ועשרות הודעות בווצאפ".

"זה הייעוד שלי"

אם חשקה בטנכם בפיצה אלפא, כדאי שתדעו שהיא נפתחת בין השעות 18:00-22:00. בעולם המסעדנות השעות הללו נשמעות די תלושות מהמציאות אבל לנתנאל מסתבר, זה מסתדר נפלא: "אישית אני לא מכיר מסעדן כיום שלא עובד מסביב לשעון. החיים קלים יותר כשעובדים מהבית. יש יותר מרווח ביטחון. זה לא דבר רע כמו שזה נשמע להרבה אנשים. לי זה יותר רווחי כי אני פתוח 4 שעות ביום אבל עובד הרבה מעבר לזה כדי להכין הכל. עסק בשכירות כיום עולה מינימום 6 עד 10 אלף שקלים ולי אין את הבעיה הזאת. בשבילי המערכת הזאת מסתדרת נפלא. כל אחד והקצב שלו. 

גם בנוגע לשיווק העסק, נראה שנתנאל מצא פתרון ללא עלות. "כולם מפרסמים על הפיצה ברשתות. כל שבוע עולה פוסט מפרגן בפייסבוק ועשרות הודעות בווצאפ. אני נותן שירות ברמה גבוהה. חשוב לי לתת את המעל ומעבר. אני בודק עם הלקוחות שלי תמיד אם הם מרוצים. לכל אחד אני מתייחס באופן אישי. אני מאמין שזה משהו שעזר לי לקדם את העסק. אנשים מרגישים ומעריכים את זה ולכן גם מפרגנים לי ברשת".

ובכל זאת, אומרים שעם ההצלחה בא גם התיאבון.

"אם אני אראה שאוכל לשלב את זה עם המשפחה, כן אשקול בחיוב לפתוח סניף אחד גדול בעיר אבל אני לא רואה את עצמי עובד כל היום רחוק מהבית. זה לא המהות בחיים בשבילי, אני חי את הבית. זה המתנה הכי גדולה בעולם".

פיצה זוגית ב4 טעמים או פיצה משפחתית ב8 טעמים

"פיצה אלפא" - טלפון/וואצאפ להזמנות: 053-556-6068

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »