שוקולד ובננה או שום עם דבש? הכירו את "פיצה אלפא" הביתית

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

נסו לדמיין את מילות השיר "ארטיק מסטיק, פיצה עם בננה" או פיצה עם שוקולד או שום ודבש. מפתיע? ב "פיצה אלפא", הפיצרייה החדשה שכובשת את תושבי פתח תקווה, יש ארומה של טעמים מהמטבח הפרטי של נתנאל רחמים, הבעלים, עד לניחוחות שמזכירים את איטליה היפה.

ראש הממשלה לשעבר סיפק בעבר אמירה שנויה במחלוקת, על מגזר שלם שנוהר בהמוניו לקלפי. נראה שאם הייתה בחירה שנתית בידי תושבי ישראל, כולם היו בוחרים במאכל האהוב מכולם ו"נוהרים לפיצה".
אפשר לראות את זה היטב גם בפתח תקווה, עם כמעט 30 פיצריות בכל פינה. בייחוד רשתות ענקיות כמו: "דומינוס פיצה" ו – "פאפא ג'ונס" שנפתחה עד לא מזמן בגרסה כשרה, שבחרו להשתקע בעיר.

חרף התחרות הגדולה, ושנה וחצי של דמדומי ענף המסעדנות, לנסות לפתוח היום פיצרייה חדשה זה הימור מסוכן ולא וודאי. חלק מהמסעדנים יגידו שלא משתלם כלל.

כשמערכת "פתח תקווה NEWS" יצאה לבדוק את השטח, היא נתקלה בפיצרייה חדשה בשם "פיצה אלפא". הפיצרייה הצטרפה להצטרף לטרנד העכשווי בזמן קורונה – אוכל מהיר מכותלי הבית.

"הייתי שכיר בעברי והבנתי שזה לא בשבילי" מספר לי נתנאל רחמים, בעלי "פיצה אלפא".
בעקבות כך, גמלה בליבו החלטה לפני חצי שנה החלטה לפתוח עסק ביתי של פיצות בחצר הבית.
לצד נתנאל, אשתו שמסייעת לו בעסק וילדיו: "זה פשוט מדהים" רחמים מספר לי בסיפוק רב, "האווירה המשפחתית. זה שאני עובד עם אשתי והילדים. אני בן אדם מאוד משפחתי. לימודי התורה בבוקר והעבודה לצד המשפחה בשאר היום. זו השלמות מבחינתי ומבחינת אורך חיי".

"90% מהעסקים סוגרים ומאבדים את עצמם"

נתנאל רחמים חלם פעם בגדול. לפני מספר שנים עבר להתגורר בפתח תקווה וכמו הרבה בעלי מסעדות ראה בעיני רוחו איך הוא מקים רשת פיצריות רחבה בכל רחבי הארץ. לאחר התייעצות עם אנשים מהתחום הוא למד שזה לא קל ודרוש הרבה כסף להשקיע וטרחה גדולה עוד יותר לחפש משקיעים. "ישבתי עם יועצת עסקית והיא אמרה לי שעסק שיש בו הרבה סניפים לא משתלם וגם השם נהרס כי יש פחות שליטה על הכל. זה לא ריאלי לכל אחד. זה לוותר על חסכונות לבית. לי לא הייתה האופציה הזאת. זה חתיכת סיכון. זה שוק מטורף. אנשים אוכלים אחד את השני".

אז מה בעצם כן גרם לך לרצות לפתוח עסק פיצות בבית?

"קודם כל לפני שהתחלתי רציתי לעשות משהו מיוחד, אחר ושונה והכי חשוב שיהיה הכי איכותי שיש".  ההחלטה הזאת התחזקה לנוכח הביקוש הרב שנוצר לאוכל ביתי ואיכותי בתקופת הסגרים של שנה שעברה. "אני עשיתי קפיצה גדולה לפני ארבעה חודשים. חודשיים הראשונים פרסמתי פליירים בשכונה עצמה וההזמנות היו בקטנה. פעם או פעמיים ביום. אחרי חודשיים פתחתי פייסבוק ומשום מקום התחלתי להוסיף אנשים מהעיר. נכנסתי לקבוצה "רעבים בפ"ת" והמלצות של אנשים הצליחו להזניק את העסק לשמיים". 

רחמים: "המלצות של אנשים ברשתות החברתיות, הצליחו להזניק את העסק לשמיים"

כולנו מכירים את הפיצה שלנו. פעם ריקה מתוספות, פעם עם זיתים, אקסטרה גבינה או תוספת בצק. קשה עד בלתי אפשרי להתנגד לטעם הממכר והנרכש. לנוכח הבנאליות שבדבר, רחמים עלה על קונספט שמגיע מהמטבח האיטלקי. שילוב של טעמים שלא חשבתם שקיימים והרבה ניסוי וטעייה במתכון הפיצה. המטרה הייתה לצאת מהמסגרת הקיימת ולהביא משהו שונה מהטעמים הפשוטים. 

אמרת בעצמך שזהו עסק לא פשוט לשרוד בו. איך מצליחים לחדש בענף פופולרי שכבר נלעס מכל כיוון?

"השוני ביני לבין אחרים זה הקונספט של הטעמים בהזמנה אחת. יש המון פיצות וטעמים שונים אבל אני אישית לא מכיר פיצריה שתביא לך ארבעה סוגי פיצה שונים ב99 שקל כולל המשלוח ומה שמגיע עם זה. אצלי יש טווח נרחב של טעמים בהזמנה אחת. כל טעם פיצה אישית שמחולקת ל8 חלקים: פסטו, אלפרדו פטריות, אלפרדו בטטה טימין, מרגריטה רגילה, פיצה חריפה, עלי רוקט ופרמז'ן, פיצה שוקולד ובננה ריבת חלב וקוקוס קלוי. נוצר שילוב טעמים של מתוק, מלוח, חריף, מה שיוצר חוויה חדשנית ללקוח".

בפיצה אלפא, לפי דברי נתנאל, כל חומרי הגלם איכותיים. "הבצק טרי ללא חומרים משמרים, בפיצה מגיע 3 סוגי רטבים שאני מכין אותם.  אנשים נהנים שיש המון סוגי טעמים בחוויה אחת. כל אחד אוהב משהו אחר ולא צריך להתווכח ולהזמין רק טעם אחד. זה סוגר להם ארוחה גדולה ומספקת".

"רווח גדול יותר מפיצריות בחוץ"

אחרי טיזיניג לא קטן ראוי להגיד שמחיר הפיצות הן לא זולות כמו במקומות אחרים. הפיצות מגיעות כספיישל זוגי או כמשפחתית והמחירים נעים בין 89 ל 149 שקלים. "מבחינת מחירים אני פונה לקהל איכותי", משיב נתנאל על העלות. "הקהל שפונה אליי יודע מראש שהוא ישלם יותר אבל תהיה לזה תמורה. אתה יודע שהפיצה לא תלך לפח. גם הרטבים ביתיים ומוצרי הגלם שאני רוכש יקרים בעצמם. אלו הדברים הקטנים שעושים את ההבדל".

איך זה מסתדר מבחינת משלוחים?

"אני או משלוחן עושים את המשלוחים. אשתי עובדת על הפס עצמו. כל משלוח מתבצע בנפרד כדי לדאוג שהפיצה תגיע טרייה וחמה ושכל לקוח יקבל את היחס שלו לא משנה המרחק נסיעה בעיר. אני לא מקבל יותר משלוחים ממה שאני יכול להכיל. אני לא מליונר אבל מרוויח טוב".

נתנאל רחמים: "כולם מפרסמים על הפיצה ברשתות. כל שבוע עולה פוסט מפרגן בפייסבוק ועשרות הודעות בווצאפ".

"זה הייעוד שלי"

אם חשקה בטנכם בפיצה אלפא, כדאי שתדעו שהיא נפתחת בין השעות 18:00-22:00. בעולם המסעדנות השעות הללו נשמעות די תלושות מהמציאות אבל לנתנאל מסתבר, זה מסתדר נפלא: "אישית אני לא מכיר מסעדן כיום שלא עובד מסביב לשעון. החיים קלים יותר כשעובדים מהבית. יש יותר מרווח ביטחון. זה לא דבר רע כמו שזה נשמע להרבה אנשים. לי זה יותר רווחי כי אני פתוח 4 שעות ביום אבל עובד הרבה מעבר לזה כדי להכין הכל. עסק בשכירות כיום עולה מינימום 6 עד 10 אלף שקלים ולי אין את הבעיה הזאת. בשבילי המערכת הזאת מסתדרת נפלא. כל אחד והקצב שלו. 

גם בנוגע לשיווק העסק, נראה שנתנאל מצא פתרון ללא עלות. "כולם מפרסמים על הפיצה ברשתות. כל שבוע עולה פוסט מפרגן בפייסבוק ועשרות הודעות בווצאפ. אני נותן שירות ברמה גבוהה. חשוב לי לתת את המעל ומעבר. אני בודק עם הלקוחות שלי תמיד אם הם מרוצים. לכל אחד אני מתייחס באופן אישי. אני מאמין שזה משהו שעזר לי לקדם את העסק. אנשים מרגישים ומעריכים את זה ולכן גם מפרגנים לי ברשת".

ובכל זאת, אומרים שעם ההצלחה בא גם התיאבון.

"אם אני אראה שאוכל לשלב את זה עם המשפחה, כן אשקול בחיוב לפתוח סניף אחד גדול בעיר אבל אני לא רואה את עצמי עובד כל היום רחוק מהבית. זה לא המהות בחיים בשבילי, אני חי את הבית. זה המתנה הכי גדולה בעולם".

פיצה זוגית ב4 טעמים או פיצה משפחתית ב8 טעמים

"פיצה אלפא" - טלפון/וואצאפ להזמנות: 053-556-6068

עוד בפתח תקווה

אירוע ווליום בפארק פתח תקווה

מחממים את הקיץ: שלום חנוך, שרית חדד ועדן בן זקן צפויים להופיע בפארק הגדול

העירייה מסרה את לו"ז ההופעות הצפוי לאירוע "ווליום בפארק" – סופסוף בלי הגבלות ובלי מסיכות (עד הודעה חדשה). האירוע יתקיים בין ה-12 ל-14 ליולי (ימים שלישי, רביעי וחמישי), כשהשעות 16:30-19:30 יוקדשו (חינם) לילדים ומשפחות וב-20:30 פתיחת שערים להופעות הזמרים (ב-30 ש"ח לכרטיס). גרינברג במסר לקראת הקיץ: "מקלים על ההורים".

המשך קריאה »
QBAR פתח תקווה קיו בר - בר מזרחי

ב-QBAR פתח תקווה נערכים לקראת בני נוער בקיץ, אבל גם חושבים על המונדיאל בחורף

במותג הפתח תקוואי בתחום ברי הספורט והגיימינג, מנצלים את העובדה, שגביע העולם 2022, יערך באופן חד פעמי דווקא בדצמבר ובונים על תפוסה גבוהה בחופשה של הטינ-אייג'רים, מתוך הבנה שהם יעדיפו לשחק פלייסטיישן במקום עם אווירה, במקום להיתקע בבית עם אמא על הראש. בתכנון: פעילויות מאורגנות בשיתוף העירייה. בר מזרחי, בעלים: "קורא לכל בני הנוער בעיר לבלות אצלנו".

המשך קריאה »
מתחם גיסין Giss-in

סקירה: במתחם החדש Giss-in אם המושבות נערכים לפתיחה כוללת. מי פתח ומי בדרך?

מרכז האוכל המדובר של העיר, צובר תאוצה ומביקור במקום היום עולה, כי כל העסקים נמצאים בשלב כזה או אחר לקראת הפתיחה, או שכבר פתחו את שעריהם לקהל הלקוחות. בחנויות ובמסעדות עובדים במרץ, מתקינים שלטים, מחברים לחשמל ועושים הכנות אחרונות לקראת פתיחה רשמית. מי שאמורים לתת את האות לפתיחה הוא "זד מרקט" – שוק איכרים ישראלי ענק, שמכוון להיפתח כבר החודש

המשך קריאה »
חומוס אליהו פתח תקווה - מבט מבחוץ

צפו: חומוס אליהו פתח תקווה נפתח ב"דאן טאון" ומחכה לאלפי עובדים ב-ב.ס.ר סיטי

הרשת, שמונה יותר מ-70 סניפים, מיקמה את הסניף החדש שלה בצנטרום העסקי של פתח תקווה בלוקיישן אסטרטגי. מאות אלפי שקלים הושקעו בחומוסייה, שמנסה למתג את עצמה יותר כמסעדה. כרגע בתקופת הרצה, אבל מצפים בכליון עיניים לחודשים הבאים בהם אמור המתחם להתאכלס במאות בעלי עסקים ובעלי עסקים ואורחיהם. בעלי הסניף: "מחכים להמונים שיבואו לטעום את החומוס שלנו".

המשך קריאה »
נגישות

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading