שלומית ירון על רק בית החולים שניידר

ד"ר שלומית ירון, סגנית המנהלת החדשה בשניידר: "נערכים לשובם של חטופים נוספים"

מינוי חדש בהנהלת בית החולים לילדים בפתח תקוה, מקבוצת כללית: ירון, תושבת גבעתיים, מומחית ברפואת המשפחה ומינהל רפואי, תשמש כסגניתה של אפרת ברון הרלב. צמד המנהלות יובילו את בית החולים, שקיבל לאחרונה משימה לטפל בילדי החטופים, ששבו מהשבי בעזה: "חוויתי את תהליך קבלת החטופים מבפנים", סיפרה ירון. "אירוע מרגש בו דמעות חנקו את גרוני".

לפני חצי שנה, באמצע מאי 23, סיקרנו את השקתו של בניין הזכוכית החדש של בית החולים שניידר פתח תקווה. בית החולים הותיק, ששמו יצא לעולם בטיפול בילדים, הוסיף בהקמה זו עוד עשרות חדרים ומיטות. כעת גם מתבצע שינוי בשדרה הניהולית, כשד"ר שלומית ירון מונתה לסגנית מנהלת בית החולים – תפקיד שטומן בחובו אחריות וסמכויות רבות.

בניין הזכוכית מרכז שניידר פתח תקווה
בניין הזכוכית מרכז שניידר פתח תקווה

האתגר: חיבור בין בית החולים לקהילה

עד לתפקיד החדש, ד"ר ירון, תושבת גבעתיים, נשואה ואם לשניים, ביצעה שורה של תפקידים ניהוליים בכללית, ביניהם: ניהול מחלקת איכות רפואית, וניהול המחלקה לניהול סיכונים ובטיחות המטופל. בתפקידה האחרון כיהנה כסגנית ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של שירותי בריאות כללית, וכמנהלת המחלקה לרפואה ראשונית. ד"ר ירון עובדת גם כרופאת משפחה עצמאית במחוז ת"א. 

כעת, ירון עוברת פעם ראשוני לתפקיד ניהולי בביח, כשפניה אתגרים רבים:  שמירה על קשר בין בית חולים וקהילה, רצף טיפול,  שמירה על איכות רפואית ובטיחות המטופל. פיתוח תחום אשפוז ביתי, המאפשר לילדים לקבל טיפול בבית במקום בבית החולים, עבודה מול המעבדות ומכון הדימות, ועוד. " "אני אטפל בכל מה שקשור בחיבור של בית החולים לקהילת המטופלים", מציינת ירון "לדאוג שיהיה רצף של מידע טיפולי. מעורבות במעבדות השונות וגם תחום אשפוזי הבית. לכל מטופל, במיוחד אם הוא ילד, תמיד יעדיף את האשפוז הביתי".

הבנות אביב ורז, אימן דורון והאב יוני בבית החולים שניידר. צילום: דוברות שניידר

פרוטוקול שלא היה

הרזומה של ד"ר ירון כולל גם חברות בסגל אוניברסיטת בן גוריון, שם היא מלמדת וחוקרת. בנוסף, לקחה חלק במספר מאמרים פורצי דרך בנושא COVID-19, שפורסמו בכתבי עת מובילים. המחקר שהתפרסם ב-NEJM בדצמבר 2021, היווה גורם חשוב ומסייע להטמעת החיסון ברחבי העולם, ותוכנו הוצג בבית הלבן. בשנת 2020 קיבלה ד"ר ירון פרס מצטיינת הנהלה ראשית של כללית על קידום פעילות חטיבת הקהילה, איכות ורפואה ראשונית.

אבל כל הרזומה והידע הזה לא הכין אותה – ולא שום רופא אחר – להיערך למה שקרה אחרי ה-7 באוקטובר. כזכור, בית החולים שניידר, היה בית החולים המרכזי אליו התקבלו הילדים ומשפחותיהם, ששבו משבי החמאס. ירון, למרות שהתמנתה באופן רשמי לתפקיד רק לפני שבועיים, לקחה חלק פעיל בטיפול של שניידר בחטופים – טיפול, שלא נכתב בשום פרוטוקול לפני.

דברי מנהלת שניידר ביום הראשון של הגעת החטופים

מחכים לשובם של האחים ביבס

ירון מציינת כי בית החולים שניידר נערך בצורה האופטימלית לקבלת החטופים. "החל מהכנת הצוותים לצרכים הרפואיים, גיבוש צוותים מנוסים, סידור החדרים, הכנת תשורות מפנקות לחטופים, הכנת חדרים למשפחות, שמירה על פרטיותם ומתן תחושת ביטחון", אמרה. "היה שיתוף פעולה מלא עם הרשויות והצבא. ליווינו את המשפחות האלה מהקבלה ועד למחלקה – מלווים בצוות מדהים של אחיות, עובדות סוציאליות, פסיכולוגיים וגורמים של הצבא".

ירון מאחלת באותה נשימה לחזרה נוספת של חטופים. כידוע, מהשבי שוחררו כל הילדים, למעט האחים ביבס. "אני מחכה לעוד שני ילדים כדי לפתוח מחדש את המחלקה", מקווה ירון. "אנו צופים שהפעם זה יהיה מאתגר ומורכב אף יותר – מכיוון שהשהייה שלהם בשבי ארוכה יותר, לעומת השבים הקודמים".

עד למנוי ירון, בית החולים שניידר, פעל במשך חצי שנה ללא סגן מנהל, כשקודמתה בתפקיד הייתה סיון אחיטוב. מנהלת בית החולים שניידר, ד"ר אפרת ברון הרלב, התייחסה למינוי של ירון. "אנו מקבלים בהתרגשות ובשמחה רבה את שלומית", מסרה. "אנו מאחלים לה הצלחה רבה בתפקיד, ובטוחים שניסיונה העשיר וכישוריה לצד מאפייניה האישיים יתרמו רבות לבית החולים".

איחוד מרגש של משפחת אשר בבית החולים שניידר

מדיה: באדיבות שניידר

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading