כמה תעלה דירה ברובע סירקין פתח תקווה?

בימים הקרובים: הועדה המקומית תדון בתדריך תכנון הבנייה ב"נוף ירקון" פתח תקווה

 השכונה בסירקין – שצפויה לשנות את פני נדל"ן המגורים בעיר, תכלול לא פחות מ-12,500 יחידות דיור חדשות ו-360 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה. הדיון, יתייחס לחלקו המערבי של הרובע, הכולל כ-8,500 יח"ד ותדון גם בהיבטים של תנועת הולכי רגל, רכבים, אופניים ותחבורה ציבורית. הצפי הוא שאכלוס השכונה, שצפויה להתמלא בכ-50 אלף תושבים – יחל ב-2030.

פרויקט "רובע סירקין", או בשם החדש של השכונה שתקום – "נוף ירקון" (להבדיל מ"נוף הירקון" – השכונה שתקום בהוד השרון), אמורה בימים הקרובים לעלות הילוך, כשהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תדון בתדריך התכנון שהוגש לה, מה שאמור להוביל להיתרי בנייה ראשונים ליזמים שזכו במכרז לבנות בחלק המערבי של המתחם (הקרוי גם תמל 1076), הכולל כ-8500 יחידות דיור.

תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים
תכנית שכונות סירקין - ב-2033 כבר יהיו פה 50 אלף תושבים?

לאחר שמחנה סירקין הותיק פונה בשנים האחרונות מהפעילות הצבאית שלו, לטובת בינוי עירוני, פיתוח הרובע צפוי להתחיל עם 3,015 יחידות דיור, שהן השלב הראשון של התכנית. אישור תדריך הבנייה הראשוני הוא תנאי הכרחי למתן היתר בנייה לרובע כולו.

במסגרת תכנית שלד, שהוכנה לשטח המחנה, קודמו שתי תכניות מפורטות משלימות – "סירקין מערב" עם כ-8,500 יח"ד וכ- 300,000 מ"ר למסחר ותעסוקה ותכנית "סירקין מזרח", עם 4224 יח"ד וכ-67,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. שתי התכניות אושרו ב-2019 וב-2021 בהתאמה.

שכונת סירקין - הדמיה של רמ"י
שכונת סירקין - הדמיה של רמ"י

הוועדה המקומית צפויה לדון בימים הקרובים בתדריך התכנון שהוגש לה על הבינוי של החלק המערבי, הכולל גם מתן הנחיות ליזמים בדבר תכנון שכונה מקיימת וירוקה, תנועת הולכי רגל, אופניים ותחבורה  ציבורית. מטרת תדריך התכנון היא התווית מסגרת תכנונית להקמת רובע עירוני תוסס ומגוון מבחינה חברתית, תרבותית ודמוגרפית, הכולל גם 600 יחידות דיור מוגן.

הזוכות במכרז סירקין
הזוכות במכרז סירקין פתח תקווה - כל המספרים בפנים (לחצו להגדלה)

תדריך התכנון כולל הנחיות בינוי, הנחיות בנייה ירוקה והנחיות למרחב הציבורי. היזמים יודעים שהדיון בתדריך התכנון הוא שלב הכרחי בדרך להוצאת היתרי בנייה. על פי הוראות התכנית, תנאי למתן היתר בנייה ראשון, הוא אישור הועדה המקומית לתדריך תכנית הבינוי והפיתוח לכל שטח התכנית או לחלק ממנו.  

הדמיית שטח סירקין הקטנה - מתוך מצגת שהוצגה ב-2020 על ידי מועצת דרום השרון

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »