בנייני מגורים בפתח תקווה

נעבור את חיפה עד 2034? 11 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית אושרו בפתח תקווה

לפי הדיווח שהתקבל היום, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לפיה 2,500 מבנים בעיר, יעברו תהליך התחדשות עירונית באמצעות תכנית אלטרנטיבית לתמ"א 38. המשמעות היא שבעוד כעשור, בזכות התכנית, צפויים להצטרף לעיר כ-50 אלף תושבים, זאת בנוסף לאלה שיתווספו לכ-50 אלף בסירקין. "התכנית לוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות", נמסר.

האם פתח תקווה תהפוך בשנים הקרובות להיות העיר השלילית בגודלה? בהחלט ייתכן. תכנית התחדשות עירונית גרנדיוזית חדשה, בשיתוף העירייה, תאפשר לקדם תוספת של כ-11 אלף דירות חדשות בפתח תקווה, במסגרת תכנית במהלכה יהרסו וישופצו מבנים ישנים ומוזנחים שנבנו לפני 1980 ובמקומם יקומו מגדלי מגורים חדישים ומודרניים. התכנית לא כוללת כמובן את עשרות הפרויקטים של התחדשות עירונית שנמצאים כיום בשלבי תכנון ובנייה.

תכנית שכבר אושרה בקלישר

קלישר 5 בשנת 2011 מימין, קלישר 5 בשנת 2030 משמאל?
קלישר 5 בשנת 2011 מימין, קלישר 5 בשנת 2030 משמאל?

התכנית משתרעת על חלק ניכר באיזורים שונים בפתח תקווה וחלה על מבנים הזקוקים לחיזוק מפני רעידות אדמה. לדברי הועדה, היא מתווה תהליך מבוקר ומאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בניה, או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר.

תכנית שכבר אושרה בכצנלסון

התחדשות עירונית פינוי בינוי כצנלסון 40-44
התחדשות עירונית פינוי בינוי כצנלסון 40-44

לפי התכנית, בעיר מצויים כיום כ-2,500 מבנים הזקוקים לחיזוק בהם כ-35 אלף יחידות דיור. בהתאם, הפוטנציאל המלא של יחידות דיור שניתן לממש מתוכנית זו, במידה וכל המבנים יתחדשו, מקיף עשרות אלפי יחידות דיור. יעד התוכנית עליו מדובר הינו תוספת של כ-11,000 יחידות דיור חדשות, בכפוף לקיבולת שטחי הציבור הנדרשת. כלומר, הפסקת התמ"א 38, ממש לא הולכת להפסיק את ההתחדשות העירונית של פתח תקווה.

מרכז העיר פתח תקווה - זקוק דחוף להתחדשות עירונית

גרינברג: "מעודדים התחדשות בשכונות הותיקות במרכז העיר"

"התכנית החדשה תאפשר לאחד מספר מגרשים בפרוייקט אחד שבו יוקמו כל התשתיות הציבורית הנדרשות, תוך העדפה לקידום פרוייקטים במסלול של הריסה ובניה", התייחס לכך לפני כחודש ראש העיר, רמי גרינברג. "בנוסף, התכנית תאפשר לווסת את היקף הבנייה בהתאם ליכולת הקיבולת בכל רחוב. ככל שהפרוייקט יוקם בסמוך לציר ראשי ובקרבה לתחבורה ציבורית, רכבת קלה או המטרו בעתיד, יהיה ניתן להגדיל את נפחי הבניה. לחילופין, פרוייקטים ברחובות פניימים יוקמו בנפחי בניה קטנים יותר".

גרינברג הוסיף כי התכנית החדשה תאפשר גם הוספת חזית פעילה היכן שניתן, כמו: מעון יום, גני ילדים, ספריה, מסחר ועוד. "בנוסף, התכנית מייצרת עידוד התחדשות בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר, תוך שמירה על מאפייני המרקם הקיים", הבטיח גרינברג. "כמו כן, התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר או שטחי ציבור ברחובות ראשיים בעיר וכן צירי מעבר חדשים להולכי רגל באמצעות מנגנוני זיקת הנאה לציבור".

"נדאג לתשתיות"

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון, גם כן התייחס לתכנית היום ואמר: "במחוז מקודמות שבע תוכניות להתחדשות בניינית שיחליפו את תמ"א 38. תוכנית זו הינה התוכנית השנייה שמגיעה לדיון בוועדה. מדובר בתוכנית שתיתן מענה למבנים טעוני חיזוק מפני רעידות אדמה שלא נכללים בתוכניות מתחמיות להתחדשות עירונית".

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל, אמרה: "מדובר בתוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בפתח תקווה, תוכנית המשפרת את אפשרויות ההתחדשות הבניינית לעומת תמ"א 38, על ידי התאמת הוראות הבינוי לאופי העירוני, מתן אפשרות להקצאה לשטחי ציבור, קביעת חזיתות פעילות והקמת צירי מעבר חדשים לטובת שיפור הנגישות עבור הולך הרגל".

איזור הפרויקט כיום: בניינים ישנים ומוזנחים על ציר ראשי
איזור הפרויקט כיום: בניינים ישנים ומוזנחים על ציר ראשי

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מסר: "תוכנית ההתחדשות הבניינית החדשה, מחליפת תמ"א 38, לעיר פתח תקווה, שנעשתה בשיתוף פעולה עם העירייה, תוכננה בהתאם לצרכים הספציפיים של העיר ולוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות הישנות בשכונות והתאמתם לגידול באוכלוסייה. . התכנית תאפשר לאלפי מבנים בעיר להתחדש, להתחזק בפני רעידות אדמה להוסיף ממ"דים במקביל לשיפור התשתיות הישנות בעיר ולפיתוח שטחי ציבור".

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית על רקע פתח תקווה. צילום: רוני כנעני

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »