יום האישה הבינלאומי פתח תקווה

טקס "אות האישה המובילה 2024" בפתח תקווה יתקיים מחר בתיאטרון גולדה. מי נבחרו?

יום האישה הבינלאומי יצויין ברחבי העולם ביום שישי הקרוב, כשיום לפני זה יעלו על במת התאטרון שמונה נשים, תושבות פתח תקווה, שמקדמות עשייה יוצאת דופן וסוללות את הדרך לאחרות. לדברי העירייה, שמארגנת את האירוע, הועדה קיבלה מאות המלצות על נשים פתח תקוואיות עם עשייה רבה, מתוכן נבחרו באופן שקוף ומסודר נשים ייחודיות, בעלות השראה ובעלות השפעה על נשים ואנשים אחרים בקהילה. אלה השמות.

פרופ' חפציבה בתיה ליפשיץ

פרופסור המניין בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, ראשת ומייסדת התכנית לתואר שני בחינוך מיוחד-מוגבלות שכלית, וראשת הקתדרה לחקר וקידום כושר ההשתנות על שם מצ'אדו. ליפשיץ פיתחה תחום מחקר ייחודי, המתמקד בהוראה אקדמית לאנשים, ובעיקר סטודנטים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ופרצה דרך הן במחקר והן בקידום התערבויות בתחום זה, ד זוכים לתהודה והערכה אקדמית.

דינה רווח

יושב-ראש נעמת במרחב פתח תקווה, שכולל גם את ראש העין, אריאל ואלעד. רווח מתנדבת ופעילה בוועד למען החייל ופועלת למען ניצולי שואה ושימשה בעבר כיו"ר ועד עובדי בית חולים השרון בפתח תקווה ועד היום פעילה למען גמלאיות ההסתדרות. מקדמת פעילויות תרבות למען נשים ומתן ייעוץ והכוונה לנשים. בנוסף, הפעילה מערך של מעונות לפעוטות לאימהות עובדות.

דנה יגל אוזמו

פועלת למען אוכלוסיות מוחלשות ומסייעת מידי יום למשפחות ילדים, אימהות חד הוריות, אלמנות, נוער בסיכון וחיילים בודדים באמצעות ארגון סלי מזון בחגים ובמועדים. אוזמו הקימה את "אלומת אור סיוע למשפחות ויולדות" המסייע לנזקקים, נשים לאחר לידה וקשישים, בחבילות שי, איסוף בגדים, ציוד ומזון. מתחילת המלחמה מסייעת אוזמו גם למפונים מהעוטף ומהצפון.
בליווי פרטני ויחס אישי, מקדמת אוזמו פרויקטים הרצאות וסדנאות וחיבור למקורות תעסוקה על מנת להוציא את המשפחות ממעגל העוני לצמיחה ועתיד כלכלי בטוח ויציב.

יוליה קושניר דימנט

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל פתחה דימנט חמ"ל בביתה בו מסייעים בני משפחתה ומתנדבים רבים. דימנט מספקת מידי יום אריזות מזון וציוד ללוחמי צה"ל הנמצאים בחזית ודואגת לשינוע הציוד למקומות המתאימים. בביתה של דימנט עשרות מתנדבים ומתנדבות שמסייעים במיון התרומות המגיעות ומעבירים אותם עפ"י הצורך ליחידה המתאימה.

מיכל אביטל

מתנדבת בסיוע למשפחות נזקקות, מסייעת לנשים שחוו פגיעה מינית, ומתנדבת ביחידה לחילוץ והצלה בחירום של אגף הביטחון. במהלך מלחמת חרבות ברזל סייעה אביטל רבות למפונים בציוד, מזון ומילה טובה. בנוסף, סייעה לזוגות שחתונתם התבטלה עקב המלחמה וכחובבת בעלי חיים סייעה לאיתור והחזרת כלבים מהדרום שאבדו.

מירב הולנדר

הקימה את "בית המתנות של יאיר" המחלק מתנות לילדים מכל הארץ. בית המתנות של יאיר הוקם בהשראת בנה של מירב, יאיר יונתן, בעת שהיה מאושפז בשניידר. שם יונתן הכירה לראשונה את "חדר המתנות" והתגייסה על מנת להפיץ את הבשורה שמשמחת ילדים וילדות חולים. בית המתנות של יאיר שוכן בפתח תקווה,  והוא עמוס במתנות ובמשחקים חדשים, המיועדים לילדים חולים המאושפזים בבתי חולים בכל רחבי הארץ.

מרי אביטל

למעלה מעשרים שנה מנהלת מרי אביטל את אגודת ניצן בפתח תקווה. מלבד השירותים השגרתיים שאגודת ניצן מספקת,  מרי החלה לפני שנים, בהפעלת מועדונית טיפולית ייחודית בארץ, לתלמידי א'- ו', במסגרתה, מקבלים כ- 35 תלמידים ותלמידות, בעלי קשיי למידה ובעיות רגשיות, המגיעים מכל קצוות העיר, על בסיס יומי, ארוחת צהריים חמה, שיעורי הוראה מותאמת, באופן פרטני וקבוצתי, מפגשים טיפוליים עם פסיכולוגית ומפגשים עם מומחים בתחומי  כישורי חיים והעצמה. 

רינה עידן

כקצינה בכירה בצה"ל הטביעה את חותמה בנושא טיפול במשפחות שכולות, וסייעה במאבק להשבת חטופי הר דב. מאז פרישתה מהצבא מנהלת את עמותת 'קו לחיים' והפכה אותה לאחת מהעמותות המובילות בישראל למען ילדים נכים וחולים קשים. עידן הקימה בית מרקחת חברתי שמספק תרופות לחולי סרטן בהיקף של 50 מיליון ₪ ובימים אילו עוסקת גם בבנייה של מערך דיור לנכים בוגרים בישראל.

עוד ב-מהנעשה בעיר

יש טיול לשבת: נחל שילה נפתח הבוקר למטיילים באירוע בהשתתפות השרה סילמן

במסגרת האירוע הושק באופן רשמי השביל למטיילים, לאחר פעולות שיקום שביצעה עיריית פתח תקווה בתוואי נחל שילה. לפי הדיווח של העירייה, היא שמה לה למטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה.באירוע השתתפו תושבים רבים מפתח תקווה, ביניהם גם ראש העיר רמי גרינברג והשרה לאיכות הסביבה.

המשך קריאה »
חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading