דפנה שנטל מחופשת בשניידר

פורים שמח בשניידר: האחיות הגשימו חלום לדפנה עם הלב המלאכותי – להתחפש לחיפושית

דפנה שנטל בת ה-5.5 נולדה עם הפרעה בקצב הלב ומוטציה גנטית, שיכולה להוביל לפגיעה בתפקוד הלב. היא הגיעה לבית החולים בפתח תקווה, לאחר שבחודשים האחרונים התפקוד הלבבי שלה התדרדר, עד למצב שלא יכול היה לתמוך בתפקוד מערכות הגוף. שנטל נזקקה לתמיכה חוץ גופית שתחליף את לבה, עד שתימצא תרומה ללב אנושי ותוכל לעבור השתלה מצילת חיים.

בית החולים שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה דיווח היום על המקרה הרפואי המורכב של דפנה, המחוברת ללב מלאכותי (שנקרא: "ברלין הארט – לב במזוודה") ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ לב. למרות מצבה, אנשי הצוות של בית החולים עושים לא מעט כדי לשפר את מצב רוחה, במיוחד לקראת פורים הקרב ובא. בשניידר מספרים שלפני כשבוע, מיכל זאדה, אחות במחלקה, ראתה שדפנה עצובה וניסתה לברר למה.

בית החולים שניידר פתח תקווה

אחות תופרת

דפנה סיפרה לה שבגלל החיבור ללב המלאכותי, היא לא תוכל ללבוש את התחפושת שבחרה לפורים: החיפושית המופלאה. האחות זאדה החליטה לנצל את יכולות התפירה שלה ותפרה מחדש את התחפושת של דפנה, שתתאים לה גם כשהיא מחוברת ללב המלאכותי. "מיכל התאימה את התחפושת לכל הצרכים החדשים של דפנה, כולל מקום לכל הצינורות שהיא מחוברת אליהם עכשיו", סיפרה בהתרגשות אמה של דפנה, לנה שנטל.

"זה היה מאוד מאוד מרגש", הוסיפה שנטל. "אנחנו ממש מרגישים שרואים אותה ועושים כל מה שאפשר כדי שהיא תוכל לחגוג את פורים כמו ילדה רגילה, למרות שהיא בבית חולים. דפנה מאושרת והיא כבר כמה ימים לובשת את התחפושת ומתכננת ללבוש אותה גם במהלך החג". 

מתחילת השנה הזו בוצעו כבר שתי השתלות לב לילדים בבית החולים שניידר, שזה כבר משתווה לממוצע השנתי. בשנה שעברה הייתה שנת שיא עם ארבע השתלות לב. מ-2019 עברו בשניידר 19 ילדים תהליך של חיבור למלאכותי- ברלין הארט.

בית חולים שניידר פתח תקווה
בית חולים שניידר פתח תקווה

"עיני התמלאו דמעות אושר"

זאדה, האחות-תופרת, סיפרה על המקרה: "זיהיתי ילדה מתוקה ועצובה. חושיי אמרו לי לברר לעומק מה הסיפור, ניגשתי והתעניינתי. הבנתי שבגלל מכונת הברלין, אין לה אפשרות ללבוש את התחפושת שרצתה. שמחתי על כך שיש בארגז הכלים שלי גם יכולות תפירה ומיד נגשתי למלאכה. בשיתוף פעולה עם האחות סואר עיראקי, טיכסנו עצה וצללנו לפרטים טכניים עד לעומקם של הטיקטקים".

איך דפנה קיבלה את התחפושת?

"למחרת היום, דפנה כבר התפארה בתחפושת שלה לעיני כל – ועיניי נתמלאו דמעות של אושר. מה צריך יותר מחיוך אמית ועמוק של ילד".

אמרי נהוראי - אחרי ניתוח הגב בשניידר. החלמה מלאה!
אמרי נהוראי - אחרי ניתוח הגב בשניידר. החלמה מלאה!

ניתוח מוצלח של בן 16 להסרת גידול בגב

בשניידר גם גאים על המקרה של אמרי נהוראי, ספורטאי ותלמיד מצטיין בן 16 מצפון הארץ, שהתלונן בפני הוריו על כאבי גב קשים במשך חודשים רבים, אולם כל הבדיקות שעשה לא העלו דבר. אחרי בדיקת MRI, שמצאה גידול מסוכן, הוא הגיע למרכז שניידר. הניתוח להסרת הגידול ארך כ-7 שעות ונעשה בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת למפות את האזורים החשובים של חוט השדרה כדי לא לפגוע בתפקודים חיוניים.

בית החולים שניידר מוסר כי כעת נהוראי מתאושש, מתהלך ומרגיש טוב, וצפוי לעבור שיקום פיזיותרפי. לדברי ד"ר אמיר קרשנוביץ: "הגידול בגבו של אמרי התברר, למרבה המזל, כשפיר אולם אבל אם הוא היה ממתין זמן קצר נוסף, היה נגרם לו שיתוק מוחלט. במקרים מהסוג הזה, יש חלון הזדמנויות צר שהוא הפיך לצורך טיפול, ולשמחתי הצלחנו לנצל אותו. אנו מאחלים לאמרי החלמה מלאה ומהירה ככל האפשר".

תמונות באדיבות דוברות שניידר

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading