בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילים של אדם הגיעו בצהרים לבית הקברות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של מירון משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

עצוב, עצוב בסגולה: פתח תקווה עוברת את אחד מימי הזיכרון הקשים שידעה, כשעשרות חלקות קבר חדשות של נרצחים וחללים מאז ה-7 באוקטובר הצטרפו לבית העלמין הענק. למרות המתיחות הרבה סביב טקסי הזיכרון השנה, בעקבות המלחמה, האירוע בפתח תקווה עבר בשקט. למרות המון האנשים, לא נרשמו אירועים מיוחדים והטקס התנהל בצורה ממלכתית, מסודרת ומעוררת כבוד.

צפו בקטעים מהטקס (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו) נחילים של אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות. עצוב, עצוב בסגולה: פתח תקווה עוברת את אחד מימי הזיכרון הקשים שידעה, כשעשרות חלקות קבר חדשות של נרצחים וחללים מאז ה-7 באוקטובר הצטרפו לבית העלמין הענק. למרות המתיחות הרבה סביב טקסי הזיכרון השנה, בעקבות המלחמה, האירוע בפתח תקווה עבר בשקט. למרות המון האנשים, לא נרשמו אירועים מיוחדים והטקס התנהל בצורה ממלכתית, מסודרת ומעוררת כבוד. #פתחתקווה #חללים #מלחמתחרבותברזל

♬ צליל מקורי פתח תקווה NEWS
ראש העיר רמי גרינברג. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

הוריו של גרש ז"ל, נשארו אחרי הטקס דקות ארוכות ליד קברו הטרי, המצוי בחלקת הקבר החדשה, שהוקמה לאחר ה-7 באוקטובר, להכיל את כל הקברים החדשים שהתווספו. הכבוד הוענק להוריו, תושבי כפר גנים א', במיוחד מכיוון שהם הורים לבן יחיד. "מירון העלה פרופיל כדי להתגייס להנדסה קרבית. אחרי זה הוא ביקש מאיתנו אישור ולא יכולנו לסרב לו. הוא אמר 'ראיתי חיילים מגינים עליי' ועכשיו תורי", אמר אביו, אלון.

משמר הכבוד של חיילים בבית הקברות סגולה

"התכופף - ואז פגע בו כדור של צלף"

רס"ל מירון משה גרש, בן 21 בנופלו, נולד בבילינסון וגדל בפתח תקווה כל חייו. למרות בעיה בריאותית, הוא עשה את הכל כדי להתגייס לקרבי. "לא יכולנו לעצור אותו", סיפר אביו. "לפני הגיוס הוא רכב אופניים 60 ק"מ והרים משקולות. הבנו שאי אפשר לעמוד בפניו. תמיד אהב להתנדב ולעזור. היה מתנדב בכבאות פתח תקווה. כשהתגייס הוא היה חייל מצטיין, שהתמחה בתת-קרקע. קצינים בכירים התייעצו איתו בנושא".

איפה הוא היה בשביעי באוקטובר?

"הוא היה בחופש בערבה ועל הבוקר הם טסו במהירות מטורפת למעבר ארז. שם הוא ראה את מחזות המלחמה. הוא ראה גופות וחילץ אנשים. מאותו רגע הוא היה בלחימה, למרות שהגיע מדי פעם הביתה. מספר ימים לפני שהוא נפל בקרב, זכינו לראות אותו בבית. ב-2 בינואר הוא נקרא לטפל במנהרה, שעל פי החשד, שהו בה חטופים. הוא התכופף להוציא רחפן – ואז פגע בו כדור של צלף. רק הוא נהרג בתקרית זו"

הוריו של מירון משה גרש ז"ל לאחר הנחת זר המשפחות השכולות
משה מירון גרש ז"ל

שיא חדש של נוכחים באירוע

מי שארגנה את הטקס זו סיגל רפאלי, מנהלת יד לבנים פתח תקווה, שאמרה: "היום יותר מתמיד אני מקורבת למשפחות השכולות מפתח תקווה. אני נפגשת איתם כל הזמן ואף הקמנו קבוצה של אימהות שכולות ממלחמת חרבות ברזל – אז מן הסתם זה הרבה יותר קשה השנה".

איך הרגשת בטקס השנה? 

"אנחנו חיים עם האסון הכי גדול שקרה במדינה שלנו. הטקס השנה היה יותר עוצמתי מאי פעם, היות והצטרפו לשכול בעיר עוד 16 משפחות. קדמו לטקס הרבה היערכויות, כולל פגישות עם נציגי משטרה, משרד הביטחון, צה"ל והעירייה – כדי שהכל יהיה מתוקתק".

השר אוריאל בוסו יורד מהבמה לאחר נאומו

את הקברים החדשים פקדו בני משפחות וחברים רבים, ביניהם חברתו של אור מזרחי, שהייתה זוגתו מזה שלוש וחצי שנים, עד שנפל ב-7.10 בכרם שלום – שדקות ארוכות בכתה על קיברו. 7000 הנוכחים הנוכחים, המהווים שיא חדש בטקס יום הזיכרון בסגולה, התפזרו אט אט ויצאו מבית הקברות בעצב חרישי. 

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »