עירא יאיר גיספן

צפו: עשרות חברים ובני משפחה הגיע לשבעה של של עירא יאיר גיספן ז"ל (וידאו)

אם רציתם הוכחה עד כמה עירא, הסמל בן ה-19 מפתח תקווה, שנהרג ביום שלישי בתאונת טנק ברצועת עזה, היה אדם כל כך אהוב בחייו, הייתם צריכים להגיע היום (שישי, 17.5) לשכונת שערייה, לבית מגוריו ברח' יונה. בחצר, בסוכת האבלים ועל הגג התכנסו אנשים רבים, שהכירו את עירא. חברים מספרים על כריזמה סוחפת, צחוקים ב'קרייזי מיט' והרצון שלו להיות קרבי ולתרום למדינה כמה שיכול.

גיספן היה לוחם שריון בגדוד 75 בחטיבה 7 והוא ההרוג הראשון במניין הנופלים של יום הזיכרון הכה עצוב של 2024. יום אחריו, נפטר מפצעיו תושב אחר של העיר, לירון יצחק, עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון, נפצע שלשום באורח אנוש מפצמ"ר במרחב רצועת עזה – מה שהעלה את מספר הקורבנות (נופלים, נרצחים וחטופים) מפתח תקווה, מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר.

צפו: חברים מספרים על עירא יאיר גיספן ז"ל (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok חברים מספרים על עירא יאיר גיספן ז"ל תושב פתח תקווה שכונת שעריה. #פתחתקווה #עיראיאירגיספן @פתח תקווה העיר שלי @הפועל פתח תקווה 💙🖤💙🖤 @צדוק בן משה ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

"הלכנו ארבע שעות ברגל מנמל תל אביב חזרה לפתח תקווה

גיספן, בנם של עמית וטליה, למד בבית ספר אורנים, בחטיבת פיינשטיין ואחר כך בתיכון ברנר שבפתח תקווה. הוא למד במגמת הנדסת תוכנה, שבוגריה יועדו לתפקידים עורפיים בצה"ל, אך עירא התעקש לשרת ביחידה קרבית. "הוא עשה הכל כדי להיות קרבי", מספר חברו הקרוב, אלדר דיב, משכונת אחדות. "הוא התגייס חודשיים לפני המלחמה, שתפסה אותו בהכשרה. הוא כל הזמן רצה להיכנס לעזה. הוא התקשר אליי בהתלהבות לפני שהם נכנסו לחאן יונס. אני יודע שהיה לו קשוח שם, אבל הוא ממש רצה להיות שם".

על הדמות המיוחדת של גיספן, מספר דיב: "אני זוכר שלילה אחד התחשק לנו ללכת למסעדת המבורגרים בנמל תל אביב. אחרי שאכלנו ונהנינו, פתאום גילינו שאין לנו איך ממש לחזור לפתח תקווה. מונית יקר – אז החלטנו ללכת ברגל מנמל תל אביב. זאת הייתה הליכה ארוכה של שלוש-ארבע שעות, אבל היא עברה מהר. נהניתי מכל רגע בחברתו של עירא ולא הפסקנו לדבר".

אלדר דיב: הלכנו ברגל 3-4 שעות מתל אביב לפתח תקווה

"לא אהב את השם האמצעי 'יאיר' - אבל תמיד האיר"

על הגג התכנסו רבים מחבריו לתיכון ברנר. בכי ועצב לא היה שם, אלא בעיקר סיפורים מצחיקים על עירא, שהיה סוג של מסמר בחבורה. "השם האמצעי שלו הוא 'יאיר'", סיפר חברו, שי ברינבאום צדוק, משכונת תקומה. "הוא לא אהב את השם הזסה ובכוונה היינו קוראים לו 'יאיר' כדי לעצבן אותו. אבל השם הזה מאוד מאפיין אותו. כל פעם שהוא נכנס לחדר, הוא ממש האיר את המקום והפך אותנו לשמחים בנוכחותו". 

שי ברינבאום צדוק

"אף פעם לא היה רעב- אבל בסוף תמיד אכל"

איתי מלמד, משכונת מחנה יהודה, היה גם אחד מחבריו הקרובים של עירא, מספר: "היינו מכיתה א' ביחד באותה כיתה ואחרי זה למדנו יחד בחטיבה ובתיכון. היינו אוהבים לאכול ב'קרייז מיט' פתח תקווה. אבל כשהיינו מגיעים – הוא אף פעם לא היה רעב. תוך כדי שאנחנו אוכלים, הוא תמיד היה נותן המלצות 'לשים רוטב', 'לשים צ'יפס'. בסוף גם לא היה לנו נעים ונותנים לו מהאוכל, הוא סירב, אבל בסוף תמיד אכל".

 

איתי מלמד: "צחוקים בקרייזי מיט"
איתי מלמד: "צחוקים בקרייזי מיט"
חבריו של עירא יאיר גיספן ז"ל על גג ביתו
חבריו של עירא יאיר גיספן ז"ל על גג ביתו

המשפחה והחברים יושבים שבעה ברחוב יונה 58, שכונת שערייה, פתח תקווה.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »