כביש 40 צומת סירקין

נתיבי ישראל פרסמה: לא נסגור את הצמתים חזן, הושע ושלמה במסגרת שדרוג כביש 40

לפי התכנון, שהוצג אתמול (24.2) על ידי החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, היא קיבלה את המלצות העירייה, הייתה ערה למאבק התושבים בעניין – והחליטה שלא לסגור את הצמתים, שמחברים בין הצד המזרחי של הכביש (שכונות יוספטל, קרית אלון, בלינסון, דדו, הדר גנים/עמישב, גני הדר) לבין המזרחי (שערייה, קרית חזני, קרית ספיר, אחדות, ארגוב). הפתרון: שיקוע וגשר. עדיין אין צפי לתחילת עבודות.

בכביש 40 עוברים מדי יום עשרות אלפי מכוניות, בעיקר של כאלה שגרים בשכונות שלצדו, או נהגים תושבי העיר, שעובדים מחוץ לפתח תקווה, לצד כאלו שגרים מחוץ לעיר – ומגיעים לעבוד בפתח תקווה (ויש הרבה מאוד כאלה). בשעות העומס, הפקקים בכביש הם בלתי נסבלים ולפעמים יש לעמוד דקות ארוכות בין צומת לצומת. יחד עם הבנייה הצפויה של שכונת סירקין (נוף ירקון) – ברור היה שיש צורך בשדרוג הכביש.

כביש 40 החדש פתח תקווה
כביש 40 החדש פתח תקווה

קרדיט: גרינברג וקדושים

על תכנית שדרוג כביש 40 יודעים תושבי פתח תקווה כבר מספר שנים. החשש של תושבי השכונות היה שהתוכנית תכפה עליהם את סגירת הצמתים – מה שהיה מנתק את הקישוריות שקיימת היום בין השכונות המזרחיות לאלה שנמצאות במערב לכביש. מדובר באוכלוסייה של שכונות, בהן לא לכל משפחה יש רכב – ופעמים רבות יש להן צורך לעבור מצד אחד של הכביש לצד השני.

התכנית המקורית של נתיבי ישראל הייתה לסגור את הצמתים לאורך כביש 40 – צומת חזן, צומת הושע וצומת שלמה. התושבים כעסו מאוד על התכנון הזה, מכיוון שמשמעותו הייתה סגירת רוב דרכי הגישה לשכונות, כשהדרך היחידה ליציאה תהיה דרך צומת סירקין ובכך תגרום לפקקי ענק בשעות העומס.

בעקבות כך, הם פתחו במאבק, אותו הוביל פעיל הציבור ותושב הדר גנים – ירון קדושים. העירייה, מצדה, בראשות רמי גרינברג, הפעילה לחץ על "נתיבי ישראל" להשאיר את הצמתים פתוחים. נקודת מפנה קרתה באוקטובר 2022, כשאדיב נקאש, חוקר מטעם מנהל התכנון במועצה הארצית לתכנון ובנייה, התייחס לתוכנית הכביש, וכתב כי הוא "שוקל להמליץ על קבלת חלק מטענות המשיגים ועל ביצוע מספר שינויים בתוכנית" 

השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה
השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה בביקור מלפני 8 חודשים (פברואר 2022) - צילום באדיבות עיריית פתח תקווה

מטרת התכנית: הסדרה תחבורתית והפחתת עומס תנועה

כביש 40 הוא הכביש השני (אחרי כביש 90) באורכו בישראל ומשתרע על פני תוואי של 302 קילומטרים, מצומת קטורה בערבה ועד כפר סבא בלב השרון. בפרויקט זה מקדמת חברת נתיבי ישראל תכנית סטטוטורית כחלק מתכנית המתאר הארצית מספר 47. הפעילות תבוצע ממזרח לכביש 40 הקיים, באזור מחלף שעריה ועד המפגש עם כביש 40 בחציית מסילת הרכבת מצפון לצומת סגולה, על פני מקטע של כ-5 קילומטרים.

לפי נתיבי ישראל, מטרת התכנית היא סלילה של דרך ממוחלפת מזרחית לעיר פתח תקווה, על ידי הסדרת מפגש הדרכים 40/4713, 40/483, ו-40/40. הפרויקט נועד להסדרה תחבורתית והפחתת עומסי התנועה הבין עירוניים באזור. במסגרת התכנית מבטיחים בנתיבי ישראל גם הסדרה של נתיבי תחבורה ציבורית וסלילת שבילים ייעודיים להולכי רגל ורוכבי אופניים.

קניון סירקין פתח תקווה במבט מכביש 40
קניון סירקין פתח תקווה במבט מכביש 40

עיריית פתח תקווה מסרה כי "התכנון החדש שהותאם להמלצות העירייה, מרחיב את השיקוע לכביש 40 החדש – מכיוון דרום, לפני צומת הושע. בנוסף יתווספו שני חיבורים בין שעריה להדר גנים מעל כביש 40 ועוד פתרונות משמעותיים רבים". גרינברג: "העירייה תוודא את יישום התכנון החדש לכל אורך ההליך במוסדות התכנון, כדי שהצמתים חזן והושע יישארו בתפקוד הקיים והפיתוח המתוכנן ייטיב עם תושבי האזור בכל ההיבטים הנדרשים בדגש גם על בטיחות המרבית של כל המשתמשים בדרך".

ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון על כביש 40
ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון על כביש 40

גרינברג הוסיף כי "אין ספק שזו בשורה חשובה לעיר ולתשובי שכונות הדר גנים, עמישב, בלינסון, שעריה, דדו, קרית אלון בפרט". פעיל הציבור, קדושים, מסר: "תודה ענקית ענקית לכל חברי וחברות מטה המאבק.למעלה מ-80 איש ואשה ב-7 שכונות העיר. לכולם לא היה קל. כולם הקדישו המון זמן יקר. תודה לתושבים הרבים שתמכו ודחפו ועמדו מאחורינו, וגם מימנו את המאבק בכ-120 אלף ש"ח. רק ככה, באחדות, ביחד, אפשר לנצח הכל. יחד הפכנו רע לטוב, חורבן לפריחה".

ירון קדושים מדבר על רמי גרינברג
ירון קדושים - תרם למאבק

פעיל הציבור, קדושים, מסר: "תודה ענקית ענקית לכל חברי וחברות מטה המאבק. למעלה מ-80 איש ואשה ב-7 שכונות העיר. לכולם לא היה קל. כולם הקדישו המון זמן יקר. תודה לתושבים הרבים שתמכו ודחפו ועמדו מאחורינו, וגם מימנו את המאבק בכ-120 אלף ש"ח. רק ככה, באחדות, ביחד, אפשר לנצח הכל. יחד הפכנו רע לטוב, חורבן לפריחה".

עוד ב-רכב ותחבורה

דריסה לא פיגוע

"חשבנו שמדובר בפיגוע": 3 תלמידות נפגעו מרכב שעלה על המדרכה במרכז העיר

הרבה דקות של חרדה עברו על תושבים המרכז פתח תקווה, שבצהרי היום נגלה לעיניהם מחזה שמוכר לנו מזירות פיגועים, כשבהתחלה חשבו שמדובר במחבל שדורס בכוונה תלמידות שחזרו מבית הספר. במהרה הסתבר כי מדובר היה בתאונת דרכים מצערת, שהסתיימה למרבה המזל רק בפציעה בינונית של אחת מהן, כשהשתיים האחרות במצב קל.

המשך קריאה »

אנדר-גראונד פתח תקווה: נחנך המעבר התת קרקעי המקשר בין אורלוב לפרופ' שור (וידאו)

בטקס בו השתתפו ראש העיר רמי גרינברג ותושבים רבים הגרים במרכז העיר, גזרו את הסרט בפתח המעבר שישמש את הולכי הרגל המסתובבים במקום – ובראש ובראשונה את הנוסעים ברכבת הקלה בתחנה הראשונה – בתחנה המרכזית. לדברי עיריית פתח תקווה, המעבר מקצר באופן משמעותי את זמני ההליכה וההגעה לרכבת הקלה ולתחנת האוטובוסים ומאפשר מעבר בטוח ללא חציית כבישים.

המשך קריאה »
כפר אברהם נגד תחנת הדיפו

תושבי שכונת חן הצפון פתח תקווה מחריפים את המאבק נגד הקמת "דיפו מטרו" בשכונה

בשכונה החדשה התושבים חוששים כי התכנון של המדינה לבנות להם "מוסך עצום מימדים לרכבות המטרו" 15 מ' מהבית, יהווה מטרד, שיחשוף אותם למטרדים בלתי פוסקים של רעש, רעידות, זיהום אוויר, קרינה אלקטרומגנטית, חומרים מסוכנים ופסולת. "זה יגזול מאיתנו את השקט, השלווה ואיכות החיים, שלא לדבר על נזק אדיר לאיכות הסביבה", אומרים תושבי השכונה.

המשך קריאה »
KGM ו SERES פתח תקווה

מותגי הרכב KGM ו-SERES פתחו אולם תצוגה חדש ברחוב שמשון פתח תקווה (וידאו)

היום בשעות הצהרים פרקה משאית התובלה שלושה דגמים חדישים מהניילונים של קיי.ג'.אם הקוריאנית (לשעבר סאנגיונג), שהם ה"צעקה האחרונה" בתחום ה"ג'יפונים' בשוק הרכב הישראלי. בנוסף, הוכנס לאולם הרכב החשמלי של "סרס", מותג הפרימיום החשמלי, ששייך אף הוא לאותו יבואן. "הבאנו דגמים מיוחדים עם מחירים ששווים לכל כיס", אמר לנו במקום מנהל האולם, דוידי דוד. הפתיחה: ביום שלישי.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading