מתחם המשרדים השיתופיים הכי גדול בעיר, הממוקם בב.ס.ר סיטי, נערך בימים האחרונים להרחבה נוספת, עם פתיחתה של הקומה השלישית במספר . בביקור נוסף במקום, גילינו שטרנד המשרדים השיתופיים, הוא לא רק נחלתם של עסקים קטנים, אלא גם של חברות גדולות עם עשרות עובדים, כמו: VOLTA SOLAR, POLLOGEN ו-SUNGROW.
קומה 5 בבניין Y במתחם ROOMS של פתאל בב.ס.ר סיטי פתח תקווה, תיפתח אוטוטו את שעריה לעשרות עסקים, שמחפשים חווית עבודה אטרקטיבית, משתלמת ונוחה לעובדיהם. בין העסקים, גם חברות בסדר גודל בינוני (10-50 עובדים), שהבינו מזמן כי משרדים שיתופיים יכולים להיות עבורם הפתרון האידיאלי – מבחינה ארגונית, כספית, וכפי שהעידו בפנינו כמה כאלה – גם מבחינת שביעות רצון העובדים.
צפו בביקור במתחם ROOMS פתח תקווה בב.ס.ר סיטי
הצרכים של שוק המשרדים משתנים וכך גם חללי העבודה המשותפים, שמוכנים לתת מענה כיום גם לחברות גדולות. ב-ROOMS יודעים לתת מענה גם לחברות, שצריכות לאכלס את עובדיהן בחצי קומה או אפילו בקומה.
"נהנים גם מהפרטיות וגם מהשיתופיות"
"יש כרגע ב-ROOMS פתח תקווה כחמש חברות גדולות עם עשרות עובדים", סיפר לנו עומרי נדב, מנהל המכירות האיזור של ROOMS, חברת המשרדים השיתופיים מבית פתאל (כן, זה של המלונות). "אנחנו נותנים לחברות האלה סוויטות מבודדות, עם גישה ישירה מהמעלית, מטבח, חדרי ישיבות ומרפסת משלהן. ככה הם נהנים גם מהיתרון של הפרטיות והבידוד, אבל גם מהיתרון של השיתופיות שמעניקים להם ב-ROOMS".
זה גם משתלם מבחינה כספית?
"במיוחד לחברות גדולות", משיב נדב. "אנחנו ב-ROOMS נותנים להן את כל המעטפת המשרדית-התפעולית שהם צריכים. הם לא צריכים לשלם בנפרד על אוכל, ריהוט, מים, חשמל, ארנונה. אצלנו הכל בחשבונית אחת. הכניסה היא גם מהירה – בשיטת "פלאג-אנד-פליי". יותר זול, יותר יעיל ויותר מהיר – מכל מעבר למשרד עצמאי אחר".

"בת"א היינו מזמינים אוכל למשרד. פה אנחנו אוהבים לרדת"
על דבריו של נדב, יכולים להעיד השוכרים הגדולים, שכבר נמצאים במתחם ROOMS, שפתיחתו לפני כשנתיים וחצי (דצמבר 2022), סוקרה אצלנו לראשונה בתקשורת. "עברנו לכאן מרחוב שוקן ת"א", מספרת מיקי ואן סוסט מנהלת אדמיניסטרציה ב-Pollogen, העוסקת במכשור קוסמטי ומעסיקה עשרות עובדים. "ההבדל הוא גדול. יש פה את כל מה שחברה גדולה צריכה. מעבר לכך, ב.ס.ר סיטי זה מקום מואר, תוסס עם הרבה חנויות ומסעדות. אם בת"א רוב הזמן היינו מזמינים אוכל למשרד – פה אנחנו אוהבים לרדת לאכול למטה בהפסקת הצהרים".

החברות הגדולות ששכרו ב-ROOMS, רואות יתרון במשרדים שיתופיים, בכך שזה חוסך להם הרבה כאבי ראש, גם בעניין הרווחה שהם צריכים לייצר לעובדים – בין אם מדובר ב-Happy Hours שגרתיים, או באירועים בחגים. "ROOMS דואגים לנו להכל בצד הזה", סיפר לנו צבי בן דוד, מנכ"ל Sungrow ישראל, העוסקת באנרגיה סולארית ומעסיקה כ-40 עובדים במתחם ROOMS.
"הרכבת הקלה, שעוצרת מטר מפה, הוכיחה עצמה כיתרון"
"ROOMS תמיד סביב כל האירועים – אפילו כשאין חגים", ממשיך בן דוד. "הם דואגים להכל ומורידים מאיתנו את ההתעסקות בזה. עברנו לפה מהוד השרון לפני שנה ושלושה חודשים והמעבר לפה היה חלק מאוד. מגיעים מפה עובדים מהמרכז, אבל גם לא מעט מהצפון והדרום הרחוק. התחבורה הציבורית, במיוחד לאחר השקת הרכבת הקלה, שעוצרת מטר מפה – הוכיחה את עצמה כיתרון".
חברה גדולה נוספת, המעסיקה עשרות עובדים ב-ROOMS היא VOLTA SOLAR, שגם היא עוסקת באנרגיה סולרית. "אנחנו סוגרים פה תקופה של שנתיים", סיפרה לנו רינת דוניצה, מנהלת מאשבי האנוש בחברה. "מאוד מרוצים מהחוויה. החללים נוחים ומעוצבים, השירות אדיב ומקצועי, והתחזוקה ברמה גבוהה. האווירה נעימה, יש גמישות תפעולית שמתאימה בדיוק לקצב הצמיחה שלנו, והצוות תמיד נגיש ונותן מענה מהיר ואישי. עבורנו, זו סביבת עבודה תומכת ומעוררת השראה – ממליצים בחום".

"משרדים שיתופיים טובים לעיר"
בביקור במקום פגשנו את ראש מינהלת העסקים וההייטק בפתח תקווה לשעבר, שלמה בנימין, שסיפר לנו על החשיבות העסקית שהוא רואה למתחמים השיתופיים. "טוב לראות את ההתפתחות של ROOMS כמתחם משרדים שיתופי מוביל בפתח תקווה", אמר בנימין, שבתחילת החודש סיים את תפרידו. "משרדים שיתופיים טובים לעיר, מכיוון שהם מביאים הרבה עסקים למקום אחד. העסקים מפרים ביניהם ועושים שיתופי פעולה – שזה דבר חיובי מאוד".
ב-ROOMS פתח תקווה ערים לביקוש הגובר למשרדים שיתופיים בעיר. ברומס יש כ-80 משרדים בגדלים שונים, כשהתפוסה בהם היא מלאה – וגם אם מתפנה משרד כלשהו, הוא במהרה מתאכלס. בקומה החדשה (5) הכל ממותג כ"חמישה כוכבים" ויש בה יש כ-40 משרדים ועוד כ-20 עמדות נוספות. גם שם יש ביקוש, במיוחד לחדרים האטרקטיביים. לכן, מומלץ ליצור קשר בהקדם עם המתחם ולתפוס לכם מקום (תרתי משמע…).
