ד"ר אליה בן שבת, שנבחרה לתכנן מטעם משרד התחבורה את הכביש, שצפוי לחבר את סגולה לאם המושבות, מעבירה מסר למתנגדים: "לאור המאפיינים של ציר אם המושבות המתוכנן, ולאור הקיבולת ומהירויות הנסיעה שיתאפשרו לאורכו, נראה שהוא צפוי לשמש בעיקר תנועה עירונית ולא תנועה עוברת". בינתיים הודיעו המתנגדים שבחרו בעו”ד דקלה מוסרי טל ועו"ד ורד מאירוביץ סייג לייצגם.
שלושה ימים אחרי המפגש הסוער בין ראש העיר רמי גרינברג לתושבי אם המושבות הותיקה והחדשה, המאבק על כביש אם המושבות-סגולה, ממשיך להיות שיחת היום בפתח תקווה. לצד המתנגדים הרבים להקמת הכביש מטעמים של ירידה באיכות החיים, איכות הסביבה וערך הדירה – יש גם כאלה שמנסים להראות את הצד השני. כלומר, להראות שיש יתרונות לכביש.

"צמתים מרומזרים - המהירות תהיה נמוכה מ-50 קמ"ש"
מנכ"לית אליה הנדסה, מהנדסת הכבישים ד"ר אליה בן שבת, שנבחרה על ידי משרד התחבורה לתכנן את הכביש – מוסרת מסר, שאולי יוכל להרגיע את זעם המתנגדים. "פרויקט נת"צ אם המושבות נועד, לספק בראש ובראשונה מענה לשרות התח"צ במרחב. בנוסף, נועד לשמש כציר עירוני עורקי. הציר מאופיין כדרך עירונית עורקית שכוללת שני נתיבי תנועה לכל כיוון + נת"צ ימני".
בן שבת ממשיכה: "כציר עירוני, תוכננו לאורך חתך הדרך נתיבי נסיעה ברוחב של 3.25 מ' לנתיב, שבילי אופניים, מדרכות עירוניות רחבות שכוללת גינון. בנוסף, לאורך הציר תוכננו תחנות אוטובוס בהתאם להנחיות לחתך עירוני. מהירות הנסיעה המותרת לאורך הדרך הינה 50 קמ"ש. לאורך הציר קיימים צמתים מרומזרים, כך שמהירות הנסיעה הממוצעת בפועל לאורך הציר תהיה נמוכה מ- 50 קמ"ש".

"הציר לא צפוי למשוך ביקושים מצירים אחרים"
בן שבת מוסיפה כי לאור המאפיינים של ציר אם המושבות המתוכנן ולאור הקיבולת ומהירויות הנסיעה שיתאפשרו לאורכו, "נראה שהוא צפוי לשמש בעיקר תנועה עירונית ולא תנועה עוברת. השערה זו מתחזקת לאחר השוואה של תחזיות תנועה שהתקבלו לספירות שבוצעו בשטח. כלומר, בתצורה המוצעת לצומת נפחי התנועה לא צפויים לגדול ביחס לספירה".
לפי בן שבת, בהסתכלות מערכתית, לאור המהירויות העתידיות לאורכו, לא נראה כי הפרויקט צפוי למשוך ביקושים מצירים אחרים". תוצאות המודל של בן שבת מאוששות את הטענה כי ציר אם המושבות לא צפוי למשוך אליו תנועה עוברת בשל מאפייניו העירוניים. אלא שמסר ההרגעה הזה נראה לא עושה יותר מדי רושם על מתנגדי התכנית הרבים, שכבר בחרו שתי עורכות דין.

בחרו עורך דין. מנסים לגייס 400 אלף ש"ח
עו”ד דקלה מוסרי טל ועו"ד ורד מאירוביץ סייג, המתמחות בתכנון ובנייה, עתירות מנהליות ומאבקים קהילתיים. השתיים צפויות לייצג את התושבים מתנגדי הכביש באמצעות הגשת עתירה מנהלית וצו ביניים בהליך המשפטי. מטה המאבק נגד הכביש נערך גם למאבק ציבורי ותקשורתי, שיכלול הפקת חומרים, ייעוץ תקשורתי, גרפיקה, שילוט, קמפיין מדיה ועוד – כשהעלות הכוללת עשויה להגיע ל -400,000 ש"ח – אותם מקווים להשיג מתרומות.
"יש לנו חלון הזדמנויות קצר מאוד", מסרו התושבים המתנגדים. "בתחילת השבוע יהיה לנו ממשק לגיוס כספים ונוכל לתת הסברים נוספים. ובהמשך יערך מפגש עם עורכות הדין לתושבי השכונות שייקחו חלק במאבק. "יחד, נוכל לעצור את המהלך ההרסני הזה ולשמור על השכונה, הבית והחיים שבנינו כאן", מסרו.
