נחשון קיויתי בסר פ"ת

נחשון קיויתי: "ב.ס.ר פ"ת – עיר קטנה בתוך עיר גדולה"

תנופת העסקים בעיר פתח תקווה מקבלת אולי את הביטוי החזק ביותר שלה עבור כל מי שעובר בציר ז'בוטינסקי – רבין בימים אלה.

אחת החותמות הבולטות אלו ארבעת הבניינים היוקרתיים הניצבים באופן ברור ובולט לכל מי שעובר בדרך. אלו הם בנייני ב.ס.ר סיטי פ"ת, המייצגים את המהפכה התעשייתית העצומה שהעיר עוברת בשנים האחרונות. בקרוב משרדים רבים יאוכלסו בפרויקט, מה שעתיד לשנות את העיר.

"ב.ס.ר סיטי פ"ת הוא ענק במימדים שלו מבחינת השטחים הבנויים שיהיו בו. אנחנו מדברים על קמפוס ענק של משרדים שיכילו 160 אלף מרובע של מגדלים שמתנשאים לגובה של 30 קומות", מספר בהתלהבות נחשון קיויתי, יו"ר קבוצת הנדל"ן ב.ס.ר והותיקה, שיזמה והקימה את הפרויקט. 

השדרה החמישית בפתח תקווה

האיש, שהצטרף בשנת 1981 לחברה כמהנדס צעיר ומאז הגיע עד לראש הפירמידה, יכול לחייך לעצמו עקב נוכח העשייה המרובה של החברה תחתיו. ניסיתי להבין איך רק עכשיו קורה שהעיר עוברת תהפוכות כאלו גדולות ואיך אחד מחלוצי תחום קבוצות הרכישה בישראל החליט להמר דווקא על פתח תקווה.

לדבריו, ציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה הולך להיות כמו השדרה החמישית. "זהו ציר עסקי גדול. בכל עיר תמיד אני תמיד שואף למצוא את הציר הזה ולהשתקע בו". אומר קיויתי וקשה להתעלם מההתלהבות וההתרגשות בקולו.

בסר סיטי פתח תקווה 2019
בסר סיטי פתח תקווה 2019

הינכם קבוצה נדל"ן  עם וותק של עשרות שנים ומיזמים עצומים בעיקר בגוש דן והסביבה. איך קורה שרק בשנים האחרונות החלטתם להביא את הפרויקט לעיר? זה היה בתכנון לפני?

"במסגרת התכנון ביקשנו יותר שטח מהמקור, כמו בגוש דן והסביבה, אך בסופו של דבר התירו פחות. מאחר שמדובר במקום שהוא מרכזי ועמוס, ציר ז'בוטינסקי, ראינו שיבנה רכבת קלה ומשם הלאה לשאר ערים מרכזיות אחרות ושמה בעצם מתרכזים כל בתי התעסוקה וזה המקום האידיאלי לבנות בו.

לפני זה היה לכלוך וזוהמה גדולה של מחסנים. אם לא הייתה בידי המותרות של השטח הרחב, לא הייתי נכנס לזה מראש. ראש העיר, רמי גרינברג, מאוד קואופרטיבי ומשתף פעולה. הוא רוצה לבנות כמה שיותר מהר כדי לפתח את העיר במוסדות חינוך והתשתיות בעיר. לכן ההסדרים נעשו בצורה טובה ויעילה".

60% מהשטח בב.ס.ר סיטי פ"ת כבר הושכר

קיויתי מציין כי בתוך הקומפלקס הזה יצורפו גם 28 אלף מטר מרובע של שטחי מסחר. בנוסף יבנו 2,400 מקומות חנייה. כבר עכשיו יותר מ 60% מהשטח הושכרו. הולך להיות קמפוס של בילוי ופנאי. יבנה אולם כושר בגודל של 2,000 מטר מרובע. שנה הבאה אמור להיות הצפי לפתיחה שלו.

 

אז ההחלטה ללכת על פ"ת נשענה בעיקר על הרכבת הקלה? 

"זאת הייתה אסטרטגיה מתוכננת מראש. מאחר והציר הזה אמור בסופו של דבר להיות מאוכלס במאת האחוזים. אני קורא לזה "עיר קטנה בעיר גדולה" כלומר עיר קטנה שתתפקד בעיר גדולה והיו שמה מעל ל- 30 אלף עובדים.

אנחנו שיווקנו את כל הפרויקט הזה מראש כבר כמה חודשים והאוכלוסייה שרכשה שם אלו בעיקר אנשים בעלי מקצועות חופשיים: הנדסאים, עו"ד, הנדסאים, שמאים וכ'ו. ראיתי את החזון והביקוש. הייחוד של הפרויקט הוא שריכזנו במקום אחד אזור מסחר ובילוי וגם מקומות תעסוקה נרחבים".

בסר סיטי פתח תקווה 2020
בסר סיטי פתח תקווה 2020

"למה בת"א צריך לשלם 20 אלף, כשבפ"ת אפשר ב 11 אלף"?

לדברי קיויתי, המסחר בב.ס.ר 4 יהיה גדוש במסעדות, בתי קפה וחנויות דגל ענקיות כמו: דקטלון.  תהיה שמה נהירה מכל העיר והסביבה לחנות ענקית כזאת".

אבל רגע, לא דיברו על שכר הדירה. כמה יעלה לשכור משרד בפרויקט?

"המחירים יותר זולים ממה שקונים אצל יזמים. התחלנו את השיווק 6,500 אלף שקלים למטר מרובע. היום המחירים מעל ל 11 אלף והם ימשיכו לעלות בגלל הנגישות התחבורתית העתידית לקום וגם ששאר הפרויקט מתפתח והופך לאיכותי יותר".

האם פרויקט "התחדשות עירונית" גם על הפרק?

"בהחלט. העיר גדולה ויש לה עתודות קרקע. העירייה מאוד באה לקראתנו גם במקרה הזה. לפני שלוש שנים נכנסו לפרויקט "פינוי בינוי" באזור כצנלסון. כרגע זה עדיין במשא ומתן עם הדיירים. כ – 340 יחידות דיור צפויות להיבנות שם. אבל זה יקח כמה שנים עד שבאמת זה יתממש".

מה מבחינת זיהום בעיר? ב-2018 התפרסם דו"ח לגבי זיהום אוויר גבוה באזור אם המושבות. קרוב אליכם.

"אני לא מכיר את זה. קיבלנו אישור של איכות הסביבה. התוצאות מדברות בעד עצמן. אם הייתה תקלה כזאת אנשים לא היו ממהרים לקנות". 

בסר פתח תקווה סיטי רחפן
בסר פתח תקווה סיטי רחפן 2021

נראה שלא משנה כמה פסגות יכבוש הוא תמיד ירגיש מסופק מהתוצאה: "בשבילי, אין כמו להביט בבניין שבנייתו הושלמה, לאחר שהייתי מעורב בכל פרט, החל משלב איתור הפרויקט, דרך שיווקו, תכנונו וביצועו, וכלה באכלוסו", כך נכתב באתר החברה.

בשיחה איתו אפשר לשמוע את אותה התלהבות ורעב עסקי ואת תחושת הסיפוק כאשר החברה צוברת תאוצה ואהדה ולא עוצרת לרגע. "הפרויקט הזה מאוד מאוד משמעותי. אני חושבת שהעיר קיבלה מתנה גדולה של פרויקט מודרני ואיכותי", הוא מספר. "ההכנסות שיניבו בסדרי גודל של מעל ל 50 מיליון שקל בשנה לארנונה. העיר הזאת מצאה חן בעינינו. אנחנו רואים בה המון פוטנציאל עסקי להמשך".

בסר סיטי פתח תקווה 2021
בסר סיטי פתח תקווה 2021. צילום: מאור קפלנסקי

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading