פתח תקווה NEWS - פארק הירקון

חוף ים בפ"ת? תכנית "ריאה ירוקה" בפארק הירקון תופסת תאוצה

לאחר עשור של תכנון, פרויקט הדגל בפארק הירקון של עיריית פתח תקווה וראש העיר, רמי גרינברג, הוצג בשבוע שעבר מול גורמי הרשות ומינהל ההנדסה, במטרה להאיץ בקידום הבנייה מול רשות מקרקעי ישראל. לצד הציפייה המרובה, קו המטרו M2 מאיים לפגוע במקורות הכלכליים לבנייה. 

בראיון שצוות האתר ערך עם ראש העיר, רמי גרינברג, על הפרויקטים המסקרנים בעיר, דובר רבות פרויקט הפארק הירוק. גרינברג אמר אז: "אני קורא לזה חוף הים של פתח תקווה. אנו רוצים לבנות שבילי אופניים עם מתקני ספורט, בילוי, נופש ופנאי. משהו עוצמתי. הפארק בעצם מחבר בין אזורי העסקים פארק טק, קריית אריה, רמת סיב לצומת סגולה. רצינו ליצור מעטפת גדולה שתהווה תלכיד אחיד בין כולן. אין היום חיבור פיזי ביניהם. נעשה זאת בעזרת הפרדה מפלסתית ויציאה לכביש 4. זה אמור להיות מתוקצב מהמדינה. הפרויקט יקח בין שנתיים לשלוש. כבר מתחילים אותו". 

6,000 דונם של ריאה ירוקה - העלאת הדימוי העירוני

בשבוע שעבר נפגש גרינברג עם גורמי הרשות המבצעת במטרה להאיץ את קידום התכנית הסופית מול הוועדה המקומית, הצפויה לאשר את הבקשה במהלך השנה החדשה. בשטח הירקון, הגובל מכביש 4 עד כביש 40, כביש 5 מצפון ואם המושבות בדרום,  מוקצים כ- 5,850 דונם לשימוש. מתוכם: 1,255 דונם לפארק עירוני, 1066 דונם לגן לאומי, 107 דונם לספורט, 642 לשטח חקלאי וכ- 639 דונם למגורים ותעסוקה. הפארק משתרע מגדות נחל הירקון עד תוואי דרך אם המושבות.

התכנית מציעה מגוון אפשרויות פנאי ובילוי, כגון: נקודות תצפית, מדשאות, גשרים, שבילי אופניים והולכי רגל וכן חיבורים על אזוריים, מסעדות, מגרשי ומוקדי ספורט, אזורים לאירועים זמניים ואזורי פיקניק, פארק שעשועים, חניות לבאי הפארק ועוד. במסגרת התכנית יותוו מסלולי גישה אל הפארק וממנו לעיר. בנוסף, התכנית מציעה פיתוח נרחב לגדות נחל שילה ונחל מזור העוברים בתחומי הפארק.

פתח תקווה NEWS - פארק הירקון
שרטוטי הבנייה המתוכננים בפארק

מתחם דיפו ימנע את המימון? עיריית פתח תקווה מתנגדת לתכנון הוות"ל

במסגרת התכנית בפארק הירקון, אמורים להיבנות כ-4,790 דירות באזור המוקצה למגורים ותעסוקה, בסמוך לשכונות הצפוניות. בחמישי האחרון פורסם בדה מרקר שהעירייה מתנגדת לתכנית של הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (הוות"ל), בה אמור להיבנות מתחם אחסון ותפעול של קו המטרו M2, שיעבור בתחומי הפארק.

החשש שתוכנית זו תרמוס בניית 2,500 דירות מגורים ואזורי תעסוקה האמורים להניב הכנסות בעלויות של מאות מיליונים. בכסף הזה בונים בעירייה על מקור כלכלי שיאפשר להרחיב את פיתוח הפארק המטרופוליני.  "אנו מבינים את חשיבות קידום המטרו אך עם זאת תושבי העיר עלולים לשלם על כך לדורות", הם טוענים. על פי ההערכות, עלויות המימון באזור יכולות להכניס סביב ה-800 מיליון שקל. כעת, לאחר שבעירייה עתרו לוועדה המחוזית, ממתינים להכרעה בנושא.  

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading