פתח תקווה NEWS - בילינסון

מה קורה עם מפלצת הבטון שנבנית בבילינסון?

לא מעט תושבי פתח תקווה, החוצים את גשר המיתרים, נתקלים בשנים האחרונות במבנה עצום ונטוש לאורך תחנות האוטובוסים, אשר שוכן בצידו המערבי של בית חולים בלינסון. קשה להם שלא לתהות, מה בונים שם ולמה הבנייה מתארכת כל כך הרבה זמן? "אנו מתקדמים וכעת בשלב הראשוני של הקמת "מרכז המוח והלב", מרגיע המשנה למנכ"ל בית החולים, אלי דרייפוס.

רבים מתושבי העיר תוהים לגבי המבנה האפרורי המתפרס על פני 10 קומות ונמצא בצד היציאה מבית החולים, ממש ממול מחלקת המיון. צוות האתר ניסה להבין איך ייתכן שמבנה כזה עצום, ששוכן במיקום מרכזי, נבנה זה שנים ועדיין אין תאריך סיום באופק? פנינו למשנה מנכ"ל בית חולים בילינסון, אלי דרייפוס, לתשובות.

 התחלתם את הבנייה במרץ 2016 ועדיין לא ממש ברור מה צפוי להיבנות במבנה.

"מדובר על פרויקט רחב היקף בקנה מידה ישראלי", טוען דרייפוס. "הבניין החדש הוא אוסף של מחלקות רבות ואמור להוביל את ישראל בנושא המוח והלב. הוא יהיה שיא הטכנולוגיה והקידמה. כרגע מתרכזים בתכנון הקומות הראשונות של "מרכז המוח והלב" כשלאחר מכן יוקמו שאר המחלקות בהתאם. בבניין יהיו מחלקות אשפוז, מחלקת לב, מחלקת מוח, ניו-כירורגיה וקרדיולוגיה. בנוסף, יתווספו חדרי צינתור, חדרי ניתוח, שירותי הדמייה, שירותי מחקר ופיתוח ועוד".

פתח תקווה NEWS - בילינסון
"מרכז המוח והלב" המתקדם ביותר בישראל

כרגע עלות ההשקעה בבנייה לא נחשף אך המבנה מוערך בסכום של מאות מיליוני דולרים ונשען בעיקר על כספים משירותי בריאות כללית ותורמים(כרגע לא נחשפו שמות). לפי ההערכות, השלב הראשוני, של פתיחת הקומה הראשונה בבניין, צפוי להסתיים בעוד 4-5 שנים. בימים אלו מגייסים בבית החולים משאבים נוספים גם לשלבים הבאים.

בחישוב כולל, יוצא כמעט עשור של בנייה. נשמע די הרבה זמן. בטח לאור זה שהבניין עצמו די בנוי. 

דרייפוס חושב שיחסית לזמני בנייה מקובלים בפרויקט מסוג זה, בניית המרכז השאפתני אינה ארוכה מהרגיל. "השלד עצמו בנוי זה נכון אבל כשנכנסים לתוך התכנון המפורט מבינים שהפרויקט הזה מאוד מורכב ולכן לוקח תקופת זמן ארוכה להיערך אליו. למעשה, הבינוי מכסה רק חלק מהזמן. בשאר הזמן זה התכנון הסבוך של המבנה והמכרזים. אלו תשתיות יותר מסובכות הכוללות מאות מערכות, חומרים שונים וכדומה. מכיוון שזה פרויקט עצום, צריך להשיג אישור של גופים שונים וגם תקציבים שונים. לא בונים את כל הבניין בבת אחת ובטח לא את כל המחלקות. הכול נעשה בשלבים".

האם אתם עובדים בשילוב לצד חברות ההייטק כאן בעיר?

דרייפוס לא ציין אילו חברות אבל כן אישר שעובדים עם ציוד טכנולוגי משוכלל וגופים מסוימים יהיו מעורבים. "אנחנו עובדים עם הגופים הכי גדולים שיש. הציוד יהיה הכי מתקדם וטכנולוגי בעולם. בדגש על תחומי הלב והמוח. זה יפעל בשיטות ניהול הכי מתקדמות והחברות הכי מובילות בשוק. בתכנון עוסקים גופים הכי מקצועיים שיש".

עוד ב-מהנעשה בעיר

דפנה שנטל מחופשת בשניידר

פורים שמח בשניידר: האחיות הגשימו חלום לדפנה עם הלב המלאכותי – להתחפש לחיפושית

דפנה שנטל בת ה-5.5 נולדה עם הפרעה בקצב הלב ומוטציה גנטית, שיכולה להוביל לפגיעה בתפקוד הלב. היא הגיעה לבית החולים בפתח תקווה, לאחר שבחודשים האחרונים התפקוד הלבבי שלה התדרדר, עד למצב שלא יכול היה לתמוך בתפקוד מערכות הגוף. שנטל נזקקה לתמיכה חוץ גופית שתחליף את לבה, עד שתימצא תרומה ללב אנושי ותוכל לעבור השתלה מצילת חיים.

המשך קריאה »
מחויבים אורי אהד

מחויבים דרשו ספורט, קשרי חוץ ומינהלת תעסוקה בכניסה לקואליציית מועצת העיר פ"ת

הרשימה, שזכתה לשלושה מקומות במועצה ובכ-11,000 קולות של תושבי העיר בבחירות המקומיות 2024, אומנם ציפתה ליותר בקלפי, אבל בטוחה בכוחה להשפיע על פתח תקווה בחמש השנים הקרובות באמצעות תפקידי המפתח. יו"ר מחויבים, עו"ד אורי אהד, משאיר את המחלוקות מול רמי גרינברג בצד: "מברכים את ראש העיר על ההחלטה ומצפים לשיתוף פעולה פורה למען התושבים".

המשך קריאה »
רמי גרינברג - קואליציה רחבה

אחדות בפתח תקווה: גרינברג צפוי להכריז על קואליציה מקיר לקיר במועצת העיר

אחרי שהצליח להגיע לרוב מוחלט של כמעט 90% בבחירות לראשות העירייה ועל הדרך גם הכניס 13 מושבים עבור סיעתו "התחדשות", ראש העיר מאחד אליו את כל הסיעות – מחויבים, יחדיו, יש עתיד, ש"ס, העבודה-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו – במועצה ללא אופוזציה עם 29 חברים. "הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית", מסר. ישיבת המועצה הראשונה תתקיים ביום שישי הקרוב.

המשך קריאה »
חלי פרידמן, ליאה צור, אור כרוזים, גלית כספי, בטי שרייבר

טד נשי: מיזם "She Ted – נשים מדברות חדשנות" ייפתח ביום שני הבא בפתח תקווה

המרכז לחדשנות, שפתחה העירייה לפני מספר חודשים במגדלי ב.ס.ר סיטי, יארח בתחילת שבוע הבא (18.3, שעה 18:30) את הפורמט, המורכב משלושה מפגשים לאורך השנה על טהרת המין הנשי, בו יועברו הרצאות מעוררות השראה, בסגנון מותג הועידות TED. במפגש הראשון, שצפוי להתקיים מול כ-130 נשים, יתקיימו הרצאות קצרות של ארבע דמויות מעוררות השראה, כל אחת מעולם תוכן אחר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading