התור לבדיקות קורונה ברח' מסעוד פינטו בפתח תקווה

התור שלא נגמר: בדיקות הקורונה המהירות בפתח תקווה

העלייה בתחלואה יחד עם המחסור בבדיקות הביתיות, חייב רבים מתושבי העיר להגיע להיבדק במספר (יחסית מצומצם) של מתחמים המיועדים לכך בפתח תקווה. אחד מהם הוא זה שבתחילת רח' רבי מסעוד פינטו, שם השתרך תור, שמנה בשלב מסוים לפי הערכה יותר מ-100 נבדקים. נבדק: "אני מחכה כבר מ-8 בבוקר והשעה 9:45. נאלצתי לדחות פגישת עבודה מ-9:00".

אם חשבנו שתור בדיקות ה"דרייב-אין" המוכר במתחם אצטדיון "שלמה ביטוח", הוא גיהנום תורי בדיקות הקורונה של פתח תקווה, היום (ראשון, 9.1) גילו תושבים רבים כי יכול להיות שיש תור גרוע מזה. התמונות הרבות שרצו ויראלית ברשתות החברתיות של תושבי העיר, המחישו את המצב בצורה טובה ביותר. הנחמה: המצב בפתח תקווה לא שונה מזה שבערים מרכזיות אחרות.

7 מתחמים ציבוריים על 300 אלף תושבים

בעקבות דרישות בתי הספר ומקומות עבודה רבים לבדיקת אנטיגן מוסדית שלילית למחוסנים, לאור חוסר האמינות של הבדיקות הביתיות, נדרשו אלפי תושבים העיר להגיע למתחמים ספורים בלבד: סירקין ("מתחם הספורטק"), הרב פינטו מסעוד ("אולם המכבים") ומגשימים ("עמדת המטייל), נווה עוז, קניון "כיכר העיר", קניון "גנים" ובקניון הגדול. בנוסף לזה לכל קופת חולים יש מתחם משלה בעיר – אך זה עדיין לא מספיק לעיר בת כמעט 300 אלף תושבים. 

מספר המתחמים המצומצם יצר עומס אדיר בשעות הבוקר. מיותר לציין שמעבר לבזבוז הזמן, העצבים והתסכול – התור הוא סכנת הדבקה משל עצמה – היות ורבים לא שמרו על מרחק של 2 מטרים. לא ברור מדוע התושבים לא היו חכמים מספיק לעשות את הבדיקות האלה במהלכו של יום השישי. אולי הסידורים האחרים היו דחופים יותר. 

אותו תסכול ניכר ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואצאפ השכונתיות, שם תושבים רבים התלוננו על הזמן המבוזבז, שבאופן ישיר ועקיף משפיע על הפעילות העסקית של עובדים, עצמאיים, בעלי עסקים ועסקים בפתח תקווה. "בסופו של דבר – זמן הוא כסף", אמר לנו אחד התשובים. "כולם מפסידים מהתורים הארוכים. זאת בעיה ברמה המדינית, שחייבת להסתיים מהר ככל הניתן".

מהציטוטים הנבחרים ברשתות החברתיות ובוואצאפ:

כולנו מקווים שמחר (יום ב, 10.1), התורים יתקצרו באופן משמעותי, כדי שלא נבזבז עוד זמן מיותר, משאב מוגבל, שנחוץ לכולנו. 

תגובת עיריית פתח תקווה: 

העירייה פועלת להרחבת הפריסה עבור קופות החולים ומקצה מתחמים עירוניים ככל שנדרש, כפי שהיה לאורך המשבר. בין היתר, העירייה מאפשרת את פעילות מוקדי החיסונים במתנ"ס שערים, בטיפת החלב ברח' החמישה ועוד. לצד זאת, העירייה פועלת באופן דומה גם להרחבת היצע הבדיקות. גורמי הרשות בקשר תמידי עם קופות החולים כדי למצוא מתחמים עירוניים שמהם הקופות יפעלו למתן חיסונים ובדיקות. יחד עם זאת יש להבין כי בסופו של דבר ההקצאה לערים נקבעת ע"י משרד הבריאות."

קרדיט לצילום: יאיר צדוק

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »
יום העצמאות פתח תקווה 2024

חגיגות מצומצמות: אירועי יום העצמאות פתח תקווה 2024 במתכונת קהילתית בלבד

ראש העיר, רמי גרינברג, הודיע היום שחגיגות יום ההולדת של המדינה, יחגגו בצורה מינורית מאוד, ביחס לשנים קודמות. בניגוד לאירוע העדלאידע, שהוחלט לקיימו כרגיל, אירועי יום העצמאות יתקיימו באופן שונה. לא ייפתחו במות ענק בפארקים עם אומני פופ ומוסיקה שמחה – וכמובן, שגם לא יהיו זיקוקים. גרינברג: "נתפלל שבשנה הבאה נוכל לחגוג כראוי, כשכל החיילים והחטופים יחזרו לביתם בריאים ושלמים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading