אולמות אירועים ריקים בפתח תקווה

היומן ריק. אין פיצויים. בעלי אולמות בפתח תקווה בקורונה – תמונת מצב

הסגר המדומה של הגל החמישי, מנחית סוג של מכה שיהיה קשה להתאושש ממנה, בעיקר עבור בעלי אולמות האירועים והקייטרינג. לא רק שהם סובלים מירידה בהזמנות, ביטולים ואירועים חצי ריקים, הפעם, בניגוד לתקופות הסגר – הם לא צפויים לקבל שום פיצוי. "זאת מכת מוות לענף" – מציינים בדאגה 3 בעלי אולמות אירועים בולטים בפתח תקווה איתם שוחחנו.

התקופה המבלבלת של גל האומיקרון, הביאה את בעלי העסקים בעיר לתחושה של חוסר אונים. זה ניכר במיוחד בתחום אולמות האירועים, שהיה ונותר פגיע בכל תקופת הקורונה – אז על אחת כמה וכמה בימים אלה. מחאת בעלי האולמות יצרה הד תקשורתי, אך לא בטוח שזה יעשה משהו לקובעי המדיניות, בראשם שר האוצר, ששומרים על יד קמוצה ולא מתחייבים על שום פיצויים – מכיוון שאין סגר.

דרשני אלנתן - על רקע אולם לה פלומה פתח תקווה
דרשני אלנתן - על רקע אולם לה פלומה פתח תקווה

המצב קשה וזה אומר דרשני

בפתח תקווה יש כ-20 אולמות אירועים גדולים, בהם מתקיימים בשגרה (כמעט בכל יום) אירועים של חתונות, בר מצווה ובריתות. להערכתנו, מדובר בכ-50 אירועים גדולים (מעל 100 איש) המתקיימים מדי יום בעיר. בימים אלו, המספרים נמוכים בהרבה. "

המצב הנוכחי הוא הגרוע ביותר מכל תקופת הקורונה הממושכת שחווינו", אומר דרשני אלנתן, מבעלי אולם לה פלומה, בבן ציון גליס 44. "ממצב של 5 אירועים בשבוע, נשארנו עם אירוע אחד מכיוון שבני המשפחה חלו בקורונה או בבידוד. בר מצווה התבטלה בגלל מאומתים בכיתה". 

ממי אתם מצפים לעזרה?

בעבר הייתה לנו תמיכה מהמדינה ומהעירייה. היום אנחנו משלמים ארנונה רגילה ואין התחשבות ואין עזרה משום גורם. הממשלה רופסת ואנחנו הנפגעים העיקריים מבין בעלי העסקים.

איך אתה עובר את התקופה?

"נקווה שהימים הטרופים האלה יעברו בקלות ובשלום. המזל שלי הוא שיש לי עוד עסק של קייטרינג וכך אני מנסה לשרוד. בעלי האירועים שזה העסק היחיד שלהם, מודאגים מאוד ומתפללים לבורא עולם, שנצא מחוזקים מכך".

קובי דלל מבעלי "דרזנר 5" - אולם אירועים בפתח תקווה
קובי דלל מבעלי "דרזנר 5" - אולם אירועים בפתח תקווה

מנסים להתחשב במבטלים

קובי דלל, מבעלי ה"דרזנר 5", אולם אירועים שגם הוא נמצא בסגולה מספר על כך שהוא נמצא בסוג של רכבת הרים. "חודשיים עובדים, חודשיים לא", מתאר דלל את המצב. "כרגע היומן שלנו ריק לינואר ופברואר וזה אחרי שבאוגוסט-ספטמבר, בגל הקודם – גם כמעט ולא עבדנו, כשתקופה רגילה יש לנו 70-80 אירועים סגורים קדימה". 

אז איך ממשיכים?

"אין ברירה. מה, נפתח חנות רהיטים? ברור שלא. בעסקים שלנו מושקעים כספים רבים. אנחנו לא יכולים לסגור את האולם. העסק ממשיך פורמלית לפעול, שזה אומר כמובן תשלום מיסים וארנונה, עליהם קיבלנו פטור בתחילת תקופת הקורונה. עכשיו לא".

מה קורה אם מבטלים לכם אירוע? יש דמי ביטול?

"זה מורכב, אבל אנחנו מנסים תמיד להתחשב בלקוחות".

אבי מבעלי טוסו (בזל 16)
אבי מבעלי טוסו (בזל 16)

"הרשויות טומנות את הראש בחול"

עוד אולם אירועים שספג מכה הוא "טוסו", או בשמו האחר "בזל 16", הנמצא על רח' בזל. אולם אירועי בוטיק, שבעליו, אבי, מנסה להחזיק את הראש מעל המים. "זה גל שלא נגמר", הוא מתייחס באופן כללי למגיפת הקורונה. "במשך שנתיים, אף פעם אנחנו לא פתוחים ממש. זה קשוח. אולם זה הוצאות אדירות". 

מה אתה מצפה שיקרה? 

"הרשויות מתנהגות כמו בת יענה וטומנות את הראש בחול. בנוסף, הבעיה היא שיש פה כמה ראשי ממשלה. מנובמבר אנחנו מרגישים את הירידה. עכשיו יש עצירה מוחלטת. טוטאל לוס. ההצאות רבות והשם ישמור".

בעלי האולמות לא תולים תקוות גם במחאה שהתארגנה ובהפגנה שהתקיימה אתמול מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב. אנשי הענף מדגישים כי לצד גל הביטולים ואובדן ההכנסה בעקבותיהם, הם ממשיכים לשלם מיסים גבוהים, שמגיעים לדבריהם גם למאות אלפי שקלים בחודש.

אולמות דרזנר 5, לה פלומה וטוסו על מפת פתחקתווה
אולמות דרזנר 5, לה פלומה וטוסו על מפת פתחקתווה

עוד ב-אוכל ובילויים

יריד עמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

פסח בעמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה: יריד מציאות ואומנות חדש + מתחם החלקה על הקרח (וידאו)

מתחם הבילויים והאוכל על ציר ז'בוטינסקי, פותח את עונת האביב עם שתי יוזמות, שאמורות למשוך קהל רב יותר מהרגיל. מי שיגיע היום (חמישי) עד הערב ומחר בשעות הבוקר והצהרים, יוכל להינות מיריד הכולל מכירה של חפצי אומנות בעבודת יד. היריד נפתח בפעם הראשונה בשבוע שעבר והסופ"ש ממשיכים את המסורת. ביום ראשון (14.4), תחילת חופש פסח, צפויה לילדים שיגיעו למתחם הפתעה מרעננת.

המשך קריאה »
מתחם האוכל בקניון הגדול פתח תקווה

צפו: מתחם האוכל בעופר הקניון הגדול פתח תקווה עבר שדרוג מסיבי. כבר אכלתם שם?

המקום, שבאופן מסורתי, הכי הומה בקניון, קיבל בשבוע האחרון פנים חדשות לאחר שכמעט סיים שיפוץ נרחב שנועד לשפר את חוויית האוכל של הלקוחות הרבים היושבים בו. במסגרת המהלך הוחלפו כל השולחנות והכיסאות לחדשים נוחים יותר ומעוצבים יותר. גם חזית עסקי האוכל במקום שופצה והפכה להיות מזמינה יותר. כפי שדיווחנו, הסניף של מקדונלדס עדיין נמצא בשיפוצים וצפוי להיפתח בקרוב.

המשך קריאה »
ברונקו בורגר פתח תקווה

מטורף וגם כשר? בטח! ברונקו בורגר יפתח עוד חודשיים סניף ראשון במטרו פארק פתח תקווה

לפני יומיים ביקרנו במתחם העסקים החדש והמסקרן על משה דיין 10, דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה של ז'בוטינסקי. המתחם עדיין בשלבי היתמרקות לקראת כניסתם של העסקים, אבל טעימה קטנה קיבלנו, כשנתקלנו בשלט הזה שהיה מונח על הרצפה באחד מהנכסים, שכבר עורר דיון בפייסבוק. אז תכירו את ברונקו בורגר פתח תקווה "ההמבורגר הכי מטורף בארץ", כפי שהם מבטיחים.

המשך קריאה »
יקבי ירושלים פתח תקווה JERUZ YARD

מביאים את ירושלים לפתח תקווה: יקבי ירושלים (JERUZ YARD) פתחו רשמית (וידאו)

ביקרנו במקום ביום שישי האחרון, שהיה מלא באנשים, באווירה כפרית ופסטורלית בפארק יד לבנים, בקריית המוזיאונים, ברחוב ארלוזורוב 30. את היקב ואת הפוד-טראק שלצדו, פקדו אנשים מכל הגילאים: חבורות צעירים, זוגות לדייט רומנטי, משפחות ובני ובנות הגיל השלישי – במקום ייחודי, שאין כמותו בפתח תקווה. גואטה, הבעלים: הבאנו את משכנות שאננים מירושלים לפתח תקווה. צפו בתפריט.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading