אולמות אירועים ריקים בפתח תקווה

היומן ריק. אין פיצויים. בעלי אולמות בפתח תקווה בקורונה – תמונת מצב

הסגר המדומה של הגל החמישי, מנחית סוג של מכה שיהיה קשה להתאושש ממנה, בעיקר עבור בעלי אולמות האירועים והקייטרינג. לא רק שהם סובלים מירידה בהזמנות, ביטולים ואירועים חצי ריקים, הפעם, בניגוד לתקופות הסגר – הם לא צפויים לקבל שום פיצוי. "זאת מכת מוות לענף" – מציינים בדאגה 3 בעלי אולמות אירועים בולטים בפתח תקווה איתם שוחחנו.

התקופה המבלבלת של גל האומיקרון, הביאה את בעלי העסקים בעיר לתחושה של חוסר אונים. זה ניכר במיוחד בתחום אולמות האירועים, שהיה ונותר פגיע בכל תקופת הקורונה – אז על אחת כמה וכמה בימים אלה. מחאת בעלי האולמות יצרה הד תקשורתי, אך לא בטוח שזה יעשה משהו לקובעי המדיניות, בראשם שר האוצר, ששומרים על יד קמוצה ולא מתחייבים על שום פיצויים – מכיוון שאין סגר.

דרשני אלנתן - על רקע אולם לה פלומה פתח תקווה
דרשני אלנתן - על רקע אולם לה פלומה פתח תקווה

המצב קשה וזה אומר דרשני

בפתח תקווה יש כ-20 אולמות אירועים גדולים, בהם מתקיימים בשגרה (כמעט בכל יום) אירועים של חתונות, בר מצווה ובריתות. להערכתנו, מדובר בכ-50 אירועים גדולים (מעל 100 איש) המתקיימים מדי יום בעיר. בימים אלו, המספרים נמוכים בהרבה. "

המצב הנוכחי הוא הגרוע ביותר מכל תקופת הקורונה הממושכת שחווינו", אומר דרשני אלנתן, מבעלי אולם לה פלומה, בבן ציון גליס 44. "ממצב של 5 אירועים בשבוע, נשארנו עם אירוע אחד מכיוון שבני המשפחה חלו בקורונה או בבידוד. בר מצווה התבטלה בגלל מאומתים בכיתה". 

ממי אתם מצפים לעזרה?

בעבר הייתה לנו תמיכה מהמדינה ומהעירייה. היום אנחנו משלמים ארנונה רגילה ואין התחשבות ואין עזרה משום גורם. הממשלה רופסת ואנחנו הנפגעים העיקריים מבין בעלי העסקים.

איך אתה עובר את התקופה?

"נקווה שהימים הטרופים האלה יעברו בקלות ובשלום. המזל שלי הוא שיש לי עוד עסק של קייטרינג וכך אני מנסה לשרוד. בעלי האירועים שזה העסק היחיד שלהם, מודאגים מאוד ומתפללים לבורא עולם, שנצא מחוזקים מכך".

קובי דלל מבעלי "דרזנר 5" - אולם אירועים בפתח תקווה
קובי דלל מבעלי "דרזנר 5" - אולם אירועים בפתח תקווה

מנסים להתחשב במבטלים

קובי דלל, מבעלי ה"דרזנר 5", אולם אירועים שגם הוא נמצא בסגולה מספר על כך שהוא נמצא בסוג של רכבת הרים. "חודשיים עובדים, חודשיים לא", מתאר דלל את המצב. "כרגע היומן שלנו ריק לינואר ופברואר וזה אחרי שבאוגוסט-ספטמבר, בגל הקודם – גם כמעט ולא עבדנו, כשתקופה רגילה יש לנו 70-80 אירועים סגורים קדימה". 

אז איך ממשיכים?

"אין ברירה. מה, נפתח חנות רהיטים? ברור שלא. בעסקים שלנו מושקעים כספים רבים. אנחנו לא יכולים לסגור את האולם. העסק ממשיך פורמלית לפעול, שזה אומר כמובן תשלום מיסים וארנונה, עליהם קיבלנו פטור בתחילת תקופת הקורונה. עכשיו לא".

מה קורה אם מבטלים לכם אירוע? יש דמי ביטול?

"זה מורכב, אבל אנחנו מנסים תמיד להתחשב בלקוחות".

אבי מבעלי טוסו (בזל 16)
אבי מבעלי טוסו (בזל 16)

"הרשויות טומנות את הראש בחול"

עוד אולם אירועים שספג מכה הוא "טוסו", או בשמו האחר "בזל 16", הנמצא על רח' בזל. אולם אירועי בוטיק, שבעליו, אבי, מנסה להחזיק את הראש מעל המים. "זה גל שלא נגמר", הוא מתייחס באופן כללי למגיפת הקורונה. "במשך שנתיים, אף פעם אנחנו לא פתוחים ממש. זה קשוח. אולם זה הוצאות אדירות". 

מה אתה מצפה שיקרה? 

"הרשויות מתנהגות כמו בת יענה וטומנות את הראש בחול. בנוסף, הבעיה היא שיש פה כמה ראשי ממשלה. מנובמבר אנחנו מרגישים את הירידה. עכשיו יש עצירה מוחלטת. טוטאל לוס. ההצאות רבות והשם ישמור".

בעלי האולמות לא תולים תקוות גם במחאה שהתארגנה ובהפגנה שהתקיימה אתמול מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב. אנשי הענף מדגישים כי לצד גל הביטולים ואובדן ההכנסה בעקבותיהם, הם ממשיכים לשלם מיסים גבוהים, שמגיעים לדבריהם גם למאות אלפי שקלים בחודש.

אולמות דרזנר 5, לה פלומה וטוסו על מפת פתחקתווה
אולמות דרזנר 5, לה פלומה וטוסו על מפת פתחקתווה

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »