נפתלי בר נתן - פרויקט תנופה בקבילה פתח תקווה

נפתלי בר נתן נפגש עם עיריית פתח תקווה לגבי פרויקט "תנופה בקהילה"

עוד בשורה לתושבי העיר מעוטי היכולת: המיזם שפועל כבר בערים אחרות, עתיד להיכנס גם לעיר המושבות. בתכנית – מחלקת הרווחה של העירייה תפנה לעמותה תושבים, שזקוקים בדחיפות לשיפוץ ביתם וידם אינה משגת. על מנת שהתכנית לצאת לפועל, העירייה צריכה לאשר את התקציב שחלקו ימומן על ידה וחלקו באמצעות תרומות דרך גיוס המונים. בר נתן: "זהו צורך מיידי". 

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על כך שעיריית פתח תקווה והמחלקה לתרבות הדיור בעיר הגדילו עבור התושבים את תקציב ההלוואות השנתי לשיפוץ מבנים ודירות ישנות ל-20 מיליון ש"ח, אבל ייתכן שבקרוב נתבשר על צעד אחר ונוסף, שנועד לקדם את איכות הדיור של התושבים. לפני כשבועיים נפגש משווק הנדל"ן, נפתלי בר נתן עם נציגי העירייה במטרה לקדם את פרויקט "תנופה בקהילה" בפתח תקווה.

צפו: נפתלי בר נתן וסגן ראש העיר צדוק בן משה לאחר פגישתם

נפתלי בר נתן, הוא יזם נדל"ן, תושב כפר גנים ב', בעל משפחה, המתגורר בפתח תקווה כבר למעלה מ-20 שנים. במשך שנים, הוא מעורב בחיי הקהילה בעיר ולאחרונה מנסה להכניס את עמותת "תנופה בקהילה", שפועלת עם מאות מתנדבים ב-20 ערים שונות – גם לפתח תקווה. "בעיר יש מאות אנשים נזקקים שחיים בדירות לא ראויות – הגיע הזמן לתת להם מענה", אמר לפתח תקווה NEWS. 

"תנופה בקהילה", היא עמותה ותיקה (כ-3 עשורים), שנרשמה ברשם העמותות בשמה הנוכחי בינואר 2014 (לפני 8 שנים) והעמוד בראשהה הוא גבי נחמני, מייסד ויו"ר העמותה. העמותה קמה מהצורך, שבר נתן מתאר – לתת מענה למשפחות בישראל, שדירתם נמצאת במצב רעוע, עד כדי כך שהיא אינה ראויה למגורים, כמו מטבח לא מתפקד, בעיות אינסטלציה ומחסור במים חמים, גג דולף וכמובן בעיות איטום ושברים/סדקים בקירות, בדלתות ובמרצפות. לצד זאת, בדירות המוזנחות האלה, בדרך כלל אין הנגשה לדיירים מבוגרים ונכים.

בעירייה עדיין בודקים

בפתח תקווה קיימים מאות מבנים ישנים, במיוחד בשכונות מרכז ומזרח העיר, כמו: עמישב, יוספטל, אחדות, רמת ורבר ושערייה. בשכונות אלה גרים דיירים השייכים לאוכלוסיה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך וכמובן אין בידם לממן עלות שיפוץ, שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. "המטרה היא לשפץ בפתח תקווה לפחות בית אחד בשבוע וכ-50 בשנה", שואף בר נתן, שמציין כי להערכתו יש בעיר מאות דירות של מעוטי יכולת הזקוקות לשיפוץ דחוף. 

שאיפתו על נפתלי בר נתן מתבססת על המציאות הקשה של מצב הדירות והצורך לטפל בהן בצורה מהירה, אך העירייה, באופן טבעי, מבקשת לבחון את הדברים לעומק, לפני אישור ההצטרפות שלה לפרויקט. "מדובר באחד מהפרויקטים המבורכים אליהם נחשפתי", מעיד, סגן ראש העיר, צדוק בן משה. "יש כאן פתרון לבעיה גדולה, שמחכה לפתרון כבר שנים, אנחנו תומכים בפרויקט ונעשה הכל לסייע ואין לי ספק שנתחבר במלוא הכח – אך העניין מצוי עדיין בבדיקה".

שיפוץ הבית מונע סכנת חיים

הסיפורים של האנשים הנזקקים לשיפוץ דירתם, אך אין ביכולתם לממן זאת, הם שוברי לב. בסרטון ההסבר על העמותה מספר ילד כי הוא "אף פעם לא מביא חברים הביתה. "אני לא רוצה שיראו איפה אני גר" מספר אותו ילד. אחד ממנהלי העבודה הארציים של העמותה מספר, כי העובדים המקצועיים של "תנופה בקהילה", עדים יום יום למצבים הכי קשים. "הבית שבורים, קירות מתקלפים דירות ללא מים חמים, מערכות חשמל מסוכנות. מדובר בבעיות המסכנות חיים", הוא אומר.

בערוץ ה-Youtube של העמותה אפשר להיחשף לסיפורי מקרה רבים, של דיירים קשישים, חלקם ניצולי שואה, שחיו בתת תנאים, עד ש"תנופה בקהילה" התגייסה עבורה ושיפצה את בתיהם. "לפני השיפות, הרגשתי חוסר אונים. תחושה של אין למי לפנות", סיפרה באחד הסרטונים, ש', ניצולת שואה מירושלים. "עכשיו יש לי כל יום סיבה לקום בבוקר, לחיות ולראות את האור".

עוני מול עושר - פתח תקווה 2022
עוני מול עושר - פתח תקווה 2022

החזרנו לקשיש את הכבוד, שנלקח ממנו באושוויץ

נפתלי בר נתן התמנה לאחרונה לנציג של העמותה בפתח תקווה, במטרה לחבר בינה לבין העיר. "חיפשתי לבצע פעילות וולונטרית בסביבה שלי", סיפר על הסיבות שהביאו אותו ל"תנופה בקהילה". "מכיוון שאני מגיע מתחום הנדל"ן, מאוד התחברתי לפעילות של העמותה. ראיתי בזה משהו שמתאים לידע והניסיון שלי, הרבה יותר מחלוקת סלי מזון, או ביקורים בבתי חולים, למשל". 

מהפעילות של העמותה, תוכל לספר לנו על מקרה מיוחד שנגע לליבך?

"לפני מספר שבועות היינו בבית של ניצול שואה ויצאתי משם עם דמעות בעיניים. מדובר בקשיש ערירי, בן 91, שאיבד את כל משפחתו באושוויץ ולא סיפר לאף אחד שהוא חי בתנאים כל כך ירודים. החלפנו לו את המטבח הרקוב, הנגשנו את המקלחת ותיקנו את דוד החימום. אחרי שהפשיטו לו את הכבוד במחנות ההשמדה, עכשיו יש לו מקום נוח שמאפשר לו להזדקן בכבוד". 

יש לציין כי העמותה מעסיקים בעלי מקצוע בשכר מלא ולא מתנדבים. זאת מתוך ההכרה שביצוע עבודות מסוג זה מחייבות את כל המעטפת המקצועית הרצינית, כמו בכל שיפוץ דירה. העמותה עובדת שיתוף פעולה עם מהנדסים, אנשי בטיחות ואנשי ביצוע מכל הסוגים: אינסטלציה, רצפות, איטום, חשמל ועוד. 

חדר תוך שבועיים בבית המחסה לנערים בסירקין

במקביל לניסיון להתחבר לפתח תקווה דרך עמותת "תנופה בקהילה", בר נתן מבצע באופן עצמאי פעילות התנדבותית במסגרת "תרומה בנדל"ן, מיזם אישי שלו. לפני מספר שבועות ביצע בר נתן פעילות התנדבותית בבית המחסה "בית אוהב" בכפר סירקין, המקבל אליו ילדים מגיל 18, לאחר שהרווחה הפסיקה את הטיפול בהם.

"זה עוד משהו שחשף אותי למצוקה בפתח תקווה", סיפר. "לפני החורף קיבלתי בקשה לבנות חדר נוסף בבנייה קלה, כדי שהם יוכלו להגדיל את בית המחסה ולקבל ילדים נוספים, על מנת שלא ישנו ברחובות הקרים. גייסנו אנשי מקצועו ותוך שבועיים הוקם חדר נוסף". 

לדברי נפתלי בר נתן, כניסה של "תנופה בקהילה" בפתח תקווה, יכולה לתרום משמעותית להתפתחות של ההתחדשות העירונית בעיר. "אחת מהבעיות הגדולות במבנים הישנים הוא האיטום החיצוני", מציין בר נתן. "בחלק גדול מהמבנים יש נזילות, הקיר סופג את המים ואז צריך לשבור דירות".

בר נתן: "האפקט של ההתחדשות העירונית, מותנה בבירוקרטיה"

עם סיום לימודי תיכון, המשיך נפתלי בר נתן ללימודים בישיבת ההסדר “ארץ הצבי" בישוב פדואל ולאחר סיום שירות צבאי מלא, המשיך ללימודי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים. כיום הוא לומד משפטים ומתגורר בעיר פתח תקווה עם אשתו וששת ילדיו. 

מה דעתך באופן כללי על ההתפתחות העירונית בפתח תקווה?

"האפקט של ההתחדשות העירונית תלוי במידת הבירוקרטיה שיורידו סביב הנושא. ככל שתהיה פחות בירוקרטיה והתנגדויות מצד התושבים, כך תגדל ההתחדשות העירונית – וכבר רואים שיפור בנושא זה, בטח ביחס לראש העיר הקודם. 

והתשתיות להערכתך יוכלו לתמוך בהתפתחות זו?

"אנחנו עדים לתנופת פיתוח גם בהיבט התחברותי. בראש ובראשונה הרכבת הקלה, אבל גם חיבורים בין כבישים חוץ עירוניים. למרות שכמות האוכלוסיה וכך גם הרכבים תלך ותגדל, אני לא חושב שאלו יהוו מחסום להתחדשות העירונית. בכל הקשור לחינוך, אנחנו רואים שיש הקפדה על מניעת כיתות צפופות ולצד התרחבות והתחדשות בניית המגורים, יש במקביל פתיחה של בתי ספר וגנים נוספים".

נפתלי בר נתן על רקע בניין יש במרכז פתח תקווה
נפתלי בר נתן על רקע בניין ישן במרכז העיר פתח תקווה

היום (יום ראשון, 27.2, שעה 20:00), אמור להתקיים מפגש הסברה, בו יסביר נפתלי בר נתן לתושבי פתח תקווה איך להפוך לשגרירי הפרויקט ולקחת חלק בהפצת המידע על הפעילות החדשה. לפי בר נתן, לא מדובר בהתנדבות של בעזרה פיזית בשיפוץ, או נידוב תרומות, אלא להיות יותר כמו "שגרירים", שיעוררו מודעות ל"תנופה בקהילה בפתח תקווה" וכן יטלו חלק בהפצת הקישור ללינק גיוס ההמונים לתרומות, שייפתח בקרוב. 

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading