אוהדי מכבי פתח תקווה מתעמתים ביציע

מחאת אוהדי מכבי פ"ת עולה מדרגה: הבאנו ללוזון משקיע, אבל הוא לא מוכן לדבר איתנו

העונה הקשה שעוברת על קבוצת הכדורגל הבכירה של העיר, הגיעה במשחק במוצ"ש (0:0 חלש בבית מול הפועל חיפה) לשיא חדש, כאשר מקורביו של אבי לוזון, שישבו ביציע 3, התעמתו פיזית עם האוהדים השרופים בשער 2, שמתחילת המשחק לא הפסיקו לקלל את בעלי הקבוצה בקריאות קיצוניות כמו: "אבי לוזון מת" ו-"הלוואי ויהיה לך סרטן". צפו בעימותים מהיציע.

עימותים פיזיים בין אוהדי מכבי פתח תקווה ביציע

לוזון התיישב רחוק

מכבי פתח תקווה סובלת העונה לא רק מיכולת חלשה על הדשא (לפעמים חלשה להחריד, כמו במשחק הערב), אלא גם מדם רע ביציע, שמטבע הדברים גם משפיע על השחקנים. לאורך כל העונה, אי אפשר היה להתעלם מהמחאה ביציע, שבתחילתה בעיקר כוונה למאמן גיא לוזון, אחיינו של אבי, שאיתו הקבוצה ירדה ליגה, עלתה, הגיע לפלייאוף העליון וגמר הגביע, אך נכשלה העונה.

הכישלון, יחד עם המחאה, גרמו לגיא להתפטר, אך עבור האוהדים מדובר היה רק במערכה ראשונה. מאותו רגע עיקר האש כוונה לאבי, האיש החזק בקבוצה, כשהמטרה: להוציא מידיו את הקבוצה ולצאת לדרך חדשה, שתיתן פתח של תקווה לאוהדים, שכל כך מחכים להישגים ותארים. מבחינתם, נושא זה מקבל משנה תוקף, נוכח ההתפתחות של העיר. כמו שאמר אחד האוהדים בסיום המשחק: "אין סיבה שלא נהיה הפועל ב"ש".

המחאה לפני המשחק, עוד התארגנה לפניו, ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואצאפ של האוהדים השרופים, שמבחינתם, המשחק הזה מול הפועל חיפה, חשוב במאבק הירידה ככל שיהיה, הוא הזדמנות כמעט אחרונה (נותרו רק שני משחקי בית עד סוף העונה) להפגין את זעמם מול האיש החזק בקבוצה. לוזון, שאולי ניבא את חוזק המחאה, התיישב שלא כהרגלו מרוחק יותר מיציע 2.

זה לא ממש הזיז לאוהדים, שחלקם גידפו אותו בקריאות המייחלות למותו. הקריאות נשמעו היטב ביציע וסביר להניח כי הן גם הגיעו לאוזניהן של השחקנים, מה שבטח לא תרם לריכוז הנדרש במשחק כל כך חשוב. מיציע 2 נשמעו מדי פעם קולות חלשים של אוהדים (בעיקר ותיקים ומבוגרים), שדרשו להפסיק עם הקללות, אבל אלו היו טיפות קטנות בתוך הצונאמי של המוחים (גוש שכלל בין 50 ל-100 אוהדים להערכתנו).

יציע 4 של אוהדי מכבי פתח תקווה ל ראשונה העונה - כמעט מלא
יציע 4 של אוהדי מכבי פתח תקווה ל ראשונה העונה - כמעט מלא

יריקות ודחיפות ביציע 2

ראוי לציין את המועדון, שדווקא בתקופה הקשה, ואולי בגללה, הכניס ליציע 4 יותר מ-1000 אוהדים בחינם, לאחר שפיזר הודעה על כך בשכונות ובבתי הספר בעיר. אותם אוהדים, שלחלקם זאת הייתה פעם ראשונה במשחק כדורגל, לא ממש תרמו לאווירה והיו די שקטים לאורך כל המשחק. באמת, שאי אפשר לבוא אליהם בטענות, נוכח המשחק החלש של מכבי פתח תקווה.

הרגע הסוער ביותר במשחק (ואנחנו לא מתכוונים לכר הדשא), התרחש בסביבות הדקה ה-30, כשמקורבי משפחת לוזון, כבר לא יכלו לשאת את הקריאות וירדו מיציע 3 לכיוון יציע 2, שם התרכזו אוהדי המחאה והחלו להתעמת איתם פיזית. לדברי האוהדים, העימות אף היה מלווה ביריקות. סדרנים שנקראו במהרה למקום, הוציאו מהיציע דווקא את האוהדים המוחים, כפי שניתן לראות בתמונות. 

בסיום המשחק האוהדים המתינו ללוזון בחנייה, אך הוא יצא מיציאה אחורית, כנראה מתוךל רצון שלא להתעמת איתם. ובצדק, היות ובעימותים אחרים אחרי משחק, הוא לא תמיד הצליח להיות מאופק, מה שחימם את האוהדים עוד יותר. בהמתנה, שאלנו את האוהדים מה הם בעצם רוצים. אוקיי, לוזון ייצא מהקבוצה – ואז מה?

יציע 2 המוחה

"כל מה שאנחנו רוצים זה שאבי יישב איתנו", הם אומרים. לטענתם, נעשו בשבועות האחרונים פניות חוזרות לבעלים, אך הוא מסרב, בעיקר מכיוון שהוא פגוע מהם. האוהדים מעוניינים להבין ממנו, בצורה ברורה וחד משמעית, לאן מועדות פניה של הקבוצה. לטענתם, הוא הבטיח להם, שאם יבוא מישהו שיכול לקחת ממנו את הערבויות הכספיות של הקבוצה – הוא לא רק ייתן לו את הקבוצה, הוא גם ינשק אותו. 

"הבאנו משקיע, אך הוא סירב להיפגש איתו", טען אחד מבכירי האוהדים, שביקש להישאר בעילום שם. "גייסנו סכום כסף מסוים. אנחנו לא יודעים באמת כמה צריך, כי אין לנו את המספרים האמיתיים. אנחנו כאוהדים רוצים להחזיר לקבוצה את הזהות ומבקשים שהחשיבה תהיה לטווח הארוך. ביקשנו מאי: בוא תשב איתנו, תיפגש. רק תשמע אותנו. בלי משהו מחייב. והוא ממשיך לסרב".

מבירור עולה כי הסירוב העיקרי של לוזון להיפגש עם האוהדים נובע מכך, שהוא מרגיש פגוע, נוכח הקריאות הקשות אליו במשחקים. במצב העניינים הזה, נראה שהדיאלוג בין הצדדים תקוע. לפחות עד סוף העונה, שנקווה שהיא לא תסתיים בירידת ליגה.

תגובת המועדון:

מדובר באנשים שמתחזים כאוהדים ומעוניינים שהקבוצה תרד ליגה. אין לנו כל כוונה להתייחס אליהם. הנהלת מכבי פ"ת תעשה הכל כדי שהקבוצה תישאר בליגת העל ומגנה כל אלימות מילולית ואו פיזית. 

 

עוד ב-ספורט

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »
מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

צפו: כ-8000 צופים הגיעו לדרבי הגדול של פתח תקווה. רק הכדורגל ניצח (וידאו)

חגיגת כדורגל במשחק מחשמל של היה פה עשור בין מכבי להפועל פתח תקווה הסתיים בתיקו 2:2, לאכזבתם של אוהדי שתי הקבוצות. הפועל, שאירחה את המשחק, מילאה את היציע המזרחי והביאה 6522 אוהדים ואילו מכבי הביאה כמות נכבדה של 1380 משלה, שמילאו את יציעי 4+5. למרות המתח הרב במשחק הגורלי, האירוע התנהל בצורה מסודרת ללא אלימות או תקריות. צפו בדברי האוהדים:

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading