מסעדת המקדש פתח תקווה

מסעדת המקדש פתח תקווה נפתחה בסמוך לנאפיס, אבל מציעה בשרים בקונספט אחר

ההייטקיסטים במתחם עופר (סייברארק) יכולים להזיל ריר על אופציה קולינרית נוספת. המסעדה של השף לירן בלו, נאלצה לעזוב את משכנה בכפר סבא לאחר 5 שנים ומצאה בית חדש בעיר המושבות. הקונספט: מסעדת שף בשרים נישתית, שמומלצת מאוד למי שרוצה להרשים בדייט ראשון, אבל גם כזאת שקורצת לאלה המחפשים ארוחות עסקיות יוקרתיות בהפסקות הצהרים. 

את מסעדת המקדש גילינו בביקור שערכנו לפני מספר שבועות במתחם הייטק. אז עוד המסעדה הייתה בשלבי התארגנות ארחונים לקראת הפתיחה ללקוחות, שהתבצעה לפי התכנון, אתמול (8.5) בשעות הערב. לדברי השף בלו, על הפתיחה החגיגית העיב הפיגוע במוצאי החג באלעד, מה שגרם לביטול של מספר הזמנות.

צפו בביקור ראשון: מסעדת המקדש פתח תקווה

היום, כשהגענו שוב למתחם, המסעדה עדיין הייתה ריקה וזה די הגיוני לשעה 16:30 אחרי הצהרים, בדיוק בזמן חילופי המשמרות. באופן מוזר, נגנב משם שלט המסעדה שהוצב שם אתמול. מסעדת המקדש היא למעשה עסק משפחתי, שהוקם על ידי הבן לירן, לאחר שחזר משהות ארוכה ביפן, שם למד בישול ואליו חבר אביו דוד, תושב חשמונאים שבשומרון, שעד אז עסק בצילום והיה ממקימי בית ספר "קאמרה אובסקורה". 

מסעדת המקדש ידועה לכל חובבי הבשר המשובח, במיוחד לאלה מאיזור השרון, שמרבים לבלות במתחם אושילנד בכניסה לכפר סבא. מדובר בסמעדה הנחשבת יוקרתית, בטח ביחס למסעדות הבשר הרשתיות, שמציעות מנות פשוטות ועממיות יותר. יש הבדלים רבים בינה לבין נאפיס הסמוכה לה ולא רק במחיר. גם בשעות הפתיחה (המקדש לא פתוחה בשבת) וגם בקהל היעד, שעבורו לפתוח את הארנק בנאפיס עוד אפשרי, אבל עבור המנות במסעדת השף של המקדש, הוא כבר צריך לשבור תכנית חיסכון.

מסעדת המקדש פתח תקווה
מסעדת המקדש פתח תקווה

בין המנות שניתן למצוא בתפריט המנות הראשונות: פסיפס פרוסות סלמון עטופות באצת נורי שרופה מעושנות בעצי לימון מוגש עם גספצ'ו מלפפון ומנטה טריה, קרם לימון כבוש קוויאר סויה ועלי זעתר (68 שקלים); פרוסות דקות של בשר שייטל נא בתיבול עדין של שמן תפוחי אדמה מדורה ומלח גס, ספרות בלסמי וגרידת "פרמזן" ביתי (59 שקלים); שיפודי טונה טרייה על ענף קארי צרובים קלות בפחמים, קרם גזר וג'ינג'ר ופרחי דבש מעל מלפפון חריף דחוס בוואקום לצד קונסומה עגבניות שרי צהובות (62 שקלים).

בעיקריות אפשר למצוא ספייריבס טלה מעושן בעצי חרוב מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי וסלט פריקי ועשבי תיבול מקומיים (139 שקלים); תבשיל כתף אנגוס ולחי עגל בבישול ארוך בציר בקר ובירה לבנה לצד פירה תפוח אדמה וסלט עשבים תאילנדי (119 שקלים); פרגית שחורה שנחה 24 שעות במרינדה של וויסקי מעושן ונצרבת בתנור לבנים עם תערובת תבלינים.

מבחר מנות המקדש - צילום: דוד ששון

בלו גם מציע תפריט טעימות זוגי מלא בו הוא מלווה את הסועדים לסיור דרך חומרי הגלם והביטוי שנתן להם במטבח שלו. בשביל התענוג, החוויה והאוכל (כולל קינוח ושתייה קלה) תיאלצו להיפרד מ-250 שקלים (לסועד). ניכר שהושקעה חשיבה רבה בעיצוב המסעדה, עליה עמלו המעצבים יונתן אלקיים ושי כהן לב. המסעדה כוללת קומה שנייה, שאמורה להיפתח בקרוב ותהווה סוג של חדר אירועים פרטי (VIP). 

"הדרך שעשיתי בעולם הקולינריה, השהייה ביפן, הלימודים בארה"ב והטכניקות שאספתי בדרך, הביאו אותי לפתוח את מסעדת המקדש", מסר בלו. "הרעיון היה לייצר מעין רחוב שנכנס פנימה אל המסעדה ומחבר בתוכו אלמנטים מערביים יחד עם אלמנטים יפנים. השתמשנו בחומרים כמו הבטון והברזל שאותם ניתן לראות בשפע במרחבים אורבניים מערביים, בשילוב אלמנטים יפנים, שהבולט ביניהם הוא עץ פריחת הדובדבן היורד מתקרת המסעדה״.

שעות פעילות מסעדת המקדש: ימים א-ד 12:00 – 21:30 יום ה' 12:00- 22:00 (המטבח נסגר כשכל הסועדים סיימו את ארוחתם). טלפון: 09-9777007. כתובת: הפסגות 9, פארק עופר, פתח תקווה

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »