השטח בו הייתה אמורה לקום סירקין הקטנה

לא לסיפוח: איילת שקד קיבלה את התנגדות העירייה לספח את "סירקין הקטנה" לאלעד

שרת הפנים ומנכ"ל משרדה קיבלו את בקשתו של ראש העיר והחליטו כי השטח (בתמונה), שאמור היה להיות מסופח לשטחה המוניציפלי של העיר החרדית השכנה, יישאר בחזקת מועצת דרום השרון וגם יבוטלו אלפי יחידות הדיור, שאמורות היו להיבנות במתחם. החלטה זו מהווה אבן דרך במאבק שנמשך כבר מספר שנים. רמי גרינברג: "מברך על ההחלטה, שמנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה".

אם יש תכנית, שהלכה למעשה, צפויה לשנות את פניה של העיר, זאת "תכנית סירקין", שאמורה לייצר שכונה חדשה עם כ-15 אלף יחידות דיור, שייבנו על השטח הענק של מחנה סירקין, שפונה בשנים האחרונות במזרח העיר. לצד תכנית זו, קמה לה גם סוג של "אחות חורגת", שכונה קטנה יותר בת כ-4000 יחידות דיור, על השטח שנמצא מזרחית לשכונת הדר גנים ובסמוך לכפר סירקין.

שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"
שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"

התכנית של "סירקין הקטנה", זכתה להתנגדויות רבות מצד העירייה ותושבי מזרח העיר, בעיקר בעקבות התכנון לספח אותה לעיר אלעד הסמוכה. הטענה המרכזית, שהובילה להתנגדות, היא שיישום התכנית, יחייב אותה להישען על התשתיות של פתח תקווה. התכנית החלה להירדם עוד בשנת 2018, אז המליץ שר הפנים דאז, אריה דרעי, לתמוך בסיפוח. 

היום, לאחר שנים של התכתשויות, מסרה העירייה כי שרת הפנים אילת שקד ומנכ"ל המשרד יאיר הירש החליטו להיענות לדרישתה ובכך למנוע סיפוח של "סירקין הקטנה" והשטח המדובר יישאר בחזקת המועצה האזורית דרום השרון. במקביל, שרת הפנים קיבלה את ההמלצה לספח לפתח תקווה שני תאי שטח המתפרסים על פני 95 דונם, לטובת קידום תשתיות תחבורה, שאמורים לשרת את תושבי העיר.

שטח סירקין הקטנה על המפה - מתוך מצגת שהוצגה על ידי מועצת דרום השרון ב-2020

שטח המחלוקת נמצא במרחק של כ-4.5 ק"מ אווירית מהעיר אלעד, כשדרכי הגישה העיקריים אליו הם כביש 6, כביש 471 וכביש 444. עיקר ההתנגדות נבענה מהעובדה כי סיפוח של השכונה החדשה לאלעד, יצריך מערך תחבורתי רחב מפתח תקווה אליה, מה שצפוי היה להגביר באופן משמעותי את העומסים באזור. עוד נטען כי יישום הסיפוח ובניית השכונה, תחסל לחלוטין את כפר סירקין כיישוב חקלאי. 

ירון קדושים, תושב מזרח העיר ומראשי מטה המאבק נגד התכנית, מסר לפתח תקווה NEWS כי " אחרי מאבק ארוך, קשוח ומורכב מול גופים פוליטיים, תכנוניים ובעלי הקרקע, הצלחנו, בניגוד להמלצת הועדה הגאוגרפית, לשכנע את שרת הפנים, כי נכון יהיה להשאיר את שטחי סירקין דרום בכפר ולא לספחם לאלעד לבניית שכונה לעיר".

ירון קדושים על רקע כביש 40
ירון קדושים על רקע כביש 40

קדושים מוסיף כי בהחלטתה, הכירה השרה בכביש עוקף עמישב כגבול בין פ"ת לכפר סירקין. "ברור לכולנו כי בניית שכונה חרדית לאלעד בדרום כפר סירקין, הייתה משנה את ציביון הכפר לחלוטין. כעת חובה על כולנו להתאחד ולחזק את קשרי הקהילה בכפר על מנת להצדיק את המשך קיומנו ככפר חקלאי במרחב בנייה עירוני". לטענת קדושים, מדובר בהישג כביר למאבק, "אך ברור שגורמים במנהל התכנון ובערים מסביב לא ישקטו וינסו בעתיד הקרוב או הרחוק להשתלט שוב על השטח".

ראש העיר, רמי גרינברג הוסיף כי הוא מברך את שרת הפנים ומנכ"ל משרדה החלטה "חשובה ונכונה שמביאה בשורה אמיתית לתושבי העיר פתח תקוה ולכל האזור. החלטת השרה מנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה, עימה תושבי פתח תקוה והעירייה היו נאלצים להתמודד במהלך העשור הקרוב. אני שמח שעמדתנו התקבלה בנושא".

הדמיית שטח סירקין הקטנה - מתוך מצגת שהוצגה ב-2020 על ידי מועצת דרום השרון
קרדיט צילום תמונה פותחת: ירון קדושים

עוד ב-מהנעשה בעיר

מחויבים אורי אהד

מחויבים דרשו ספורט, קשרי חוץ ומינהלת תעסוקה בכניסה לקואליציית מועצת העיר פ"ת

הרשימה, שזכתה לשלושה מקומות במועצה ובכ-11,000 קולות של תושבי העיר בבחירות המקומיות 2024, אומנם ציפתה ליותר בקלפי, אבל בטוחה בכוחה להשפיע על פתח תקווה בחמש השנים הקרובות באמצעות תפקידי המפתח. יו"ר מחויבים, עו"ד אורי אהד, משאיר את המחלוקות מול רמי גרינברג בצד: "מברכים את ראש העיר על ההחלטה ומצפים לשיתוף פעולה פורה למען התושבים".

המשך קריאה »
רמי גרינברג - קואליציה רחבה

אחדות בפתח תקווה: גרינברג צפוי להכריז על קואליציה מקיר לקיר במועצת העיר

אחרי שהצליח להגיע לרוב מוחלט של כמעט 90% בבחירות לראשות העירייה ועל הדרך גם הכניס 13 מושבים עבור סיעתו "התחדשות", ראש העיר מאחד אליו את כל הסיעות – מחויבים, יחדיו, יש עתיד, ש"ס, העבודה-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו – במועצה ללא אופוזציה עם 29 חברים. "הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית", מסר. ישיבת המועצה הראשונה תתקיים ביום שישי הקרוב.

המשך קריאה »
חלי פרידמן, ליאה צור, אור כרוזים, גלית כספי, בטי שרייבר

טד נשי: מיזם "She Ted – נשים מדברות חדשנות" ייפתח ביום שני הבא בפתח תקווה

המרכז לחדשנות, שפתחה העירייה לפני מספר חודשים במגדלי ב.ס.ר סיטי, יארח בתחילת שבוע הבא (18.3, שעה 18:30) את הפורמט, המורכב משלושה מפגשים לאורך השנה על טהרת המין הנשי, בו יועברו הרצאות מעוררות השראה, בסגנון מותג הועידות TED. במפגש הראשון, שצפוי להתקיים מול כ-130 נשים, יתקיימו הרצאות קצרות של ארבע דמויות מעוררות השראה, כל אחת מעולם תוכן אחר.

המשך קריאה »
דינה רווח יו"ר נעמת פתח תקווה

דינה רווח, יו"ר נעמת מרחב פ"ת: "המדינה צריכה להיערך אסטרטגית להגדלת המעונות בעיר"

יום אחרי שזכתה לאות כבוד, יחד עם שבע נשים נוספות, על פועלה לטובת קידום ועזרה לנשים בפתח תקווה, רווח מציינת את יום האישה הבינלאומי החל היום, עם תחושה אופטימית, מהולה בחשש. היא מציינת לטובה את התרומה של עיריית פתח תקווה לחיזוק מעמד האישה, אך חוששת מהשכר התקוע של המטפלות, הסייעות והגננות המסורות ימשיך להיתקע ויהיה לה קשה לגייס כוח אדם. ראיון עם אישה חזקה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading