יניב גרטי (משמאל) עם ילדי פתח תקווה בביתא ספר

"הכיפה הגאודזית": שיתוף פעולה ייחודי בין אינטל פתח תקווה לעירייה ב"ביתא ספר"

מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי (בתמונה: משמאל), הגיע למרכז החדשנות החינוכי ברח' שפירא לחנוך פרויקט קהילתי של ענקית הטכנולוגיה. מדובר בסביבה פיזית-טכנולוגית, בדמות כיפה, שבה מעצבים בני הנוער חוויות בהקשרים קהילתיים-חברתיים מגוונים. מטרת הפרויקט: לחזק חוסן קהילתי, להגביר מוטיבציה פנימית ללמידה ולייצר תחושת מסוגלות, לפיה כל תלמיד יכול להצליח.

בשיתוף פעולה יוצא דופן בין מתנדבי אינטל, שמרכז הפיתוח הענק שלה יושב בפתח תקווה, לצוות החדשנות של העירייה ו"ביתא ספר" – המרחב לחדשות חינוכית ברח' שיפרא, הוקמה כיפה גאודזית (כיפה המורכבת ממוטות משולשים), בה אמורה להתרחש התנסות בלמידה חדשנית וסוחפת המערבת את כל החושים, בה התלמידים פעילים, מתכננים, חוקרים, בונים, לומדים ומלמדים.

המטרה של שיתוף פעולה זה, היא לגרום לשינוי בתהליך הלמידה והיא כוללת מחשב עם יכולות עיבוד גראפי מקצועיות המבוסס על שבב אינטל, מערכת הקרנה אינטראקטיבית וממשקים נוספים כגון בקר (שלט משחקים), מצלמת "ריל-סנס" חיישני מגע ועוד. המערכת הטכנולוגית תאפשר למשתמשים ליצור ולשלב תוכן ממקורות מגוונים – צילום, איור, וידאו, אנימציה, צילום 360 וסאונד. המשתתפים למעשה, יוכלו לשלוט באופן ההקרנה של התוכן על גבי הכיפה בזמן אמיתי.

הפרויקט הקהילתי הוא חלק ממודל המעורבות של אינטל בשם "מחדשים ביחד חוסן", שמטרתו להוות אבן שואבת לתהליכי חדשנות פורצי דרך הנוגעים לאיכות החיים בפתח תקווה. הוא כולל שיתוף פעולה ייחודי בין המתנדבים הטכנולוגים של אינטל, צוות החדשנות של של העירייה ומרחב ביתא ספר, השלוחה של הבית לחדשנות בעיר, ואחת ממטרותיו היא לקדם תושבות פעילה בקרב מגוון גילים.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, עם בני נוער בכיפה הגאודזית במתחם החדשות החינוכית "ביתא ספר"
יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, עם בני נוער בכיפה הגאודזית במתחם החדשות החינוכית "ביתא ספר". (צילומים: יונה קפלן)

הפרויקט מספק דוגמה מצוינת לחשיבות של פתיחת מרחבי חשיבה משותפים לתושבים, אנשי ונשות הייטק ותעשייה, תלמידות ותלמידים וכדומה. "חזונה של אינטל הוא ליצור טכנולוגיה שמשנה את העולם ומסייעת לאנושות. אנו מאמינים כי כדי אחת הדרכים להשגת החזון היא יצירת פעילות ענפה למען וביחד עם הקהילה העושה שימוש בטכנולוגיה ככלי המאפשר לנו לגעת בחייהם של אנשים וליצור עבורם חוויות חדשניות", אמר מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, שביקר במקום. 

עוד ציין גרטי כי מבקש למסור תודה רבה לראש העיר רמי גרינברג ולצוות עיריית פתח תקווה על שיתוף הפעולה ארוך השנים, שמצדו הוסיף כי "פתח תקווה גאה להיות שותפה בתוכנית הכיפה הגאודזית הטכנולוגית. אנו מקדמים למידה חדשנית וחקר בכל מוסדות החינוך בעיר ושמחים על שיתוף הפעולה החשוב עם אינטל, המאפשר לתלמידים ולתלמידות לרכוש כישורים טכנולוגיים ודיגיטליים במסגרת הבית לחדשנות".

לדברי רחל אלון, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי: "שיתוף הפעולה הארוך סביב פיתוחים וחדשנות יצר אצל כולנו הרחבה של תחושת המסוגלות והתיישב בבסיס תפיסת העולם שיצרנו- EduPassion, דרכה אנו למדים שמעבר לעיוורון ישנו שדה רחב של אפשרות." לדברי התלמיד אדם, אחד ממשתפי הפרויקט: "לקחת חלק בפרויקט זה בעצם לעשות משהו שמעשיר את העולם שלנו בכלים, ידע וחברים ולהתעסק בנושאים מסקרנים מאוד."

הפרויקט הקהילתי בפתח תקווה נבחר כפיילוט גלובלי של אינטל העולמית במסגרת החסות שנותן הארגון העולמי למשחקים האולימפיים, לרבות משחקי החורף והמשחקים הפראלימפיים. אינטל מאמינה כי פרויקטים קהילתיים מעבירים לקהילה את הערכים של התנועה האולימפית ומחזקים יכולות כגון שבירת שיאי היכולת האנושית, חוסן, גיוון, הכלה, הוגנות ושוויון בהזדמנויות.

עוד ב-טכנולוגיה

ביקור רמי גרינברג בבזק בינלאומי פתח תקווה

בזק בינלאומי TECH אירחה את ראש העיר רמי גרינברג במשרדי החברה בפתח תקווה

הביקור אצל חברת התקשורת במשרדים ברח' שחם התקיים עוד לפני הבחירות, שהסתיימו בניצחון מוחץ של גרינברג. קובי מזרחי, מנהל השיווק בחברה, הציג לראש העיר את כלל פעילותה בהיבט המקצועי ובהיבט הקהילתי, כולל שיתופי פעולה חדשים עם מיקרוסופט וחברות מובילות בתחום ה-IT, לצד פעילות התנדבותית ענפה של עובדות ועובדי החברה עם קהילות שונות בעיר.

המשך קריאה »
סאן ספארק פתח תקווה

"סאן ספארק" תפתח בקרוב מרכז טכנולוגי לילדים בפתח תקווה ברח' מבצע קדש

המרכז ייפתח כחלק משיתוף פעולה של רשת מרכזי הידע, יחד עם עיריית פתח תקווה ומקפ"ת, מתוך שאיפה לקדם בקרב הדור הצעיר חינוך טכנולוגי חדשני, המשלב מקצועות סייבר והייטק בעולם הדיגיטלי. המרכז החדש צפוי לקיים עשרות פעילויות, חוגים וקורסים באווירה המותאמת לילדי הגן, היסודי והתיכון – בו הילדים ירכשו ידע ומיומנות לטכנולוגיה ופיתוח חשיבה אינטלקטואלית.

המשך קריאה »
תדיראן טקס ראש השנה 2023

צפו: תדיראן אירחה כ-200 איש לטקס הרמת כוסית ראש השנה במשרדים בפתח תקווה

החברה, שמשרדיה הראשיים ברח' רבניצקי בסגולה, קיבלה את פניהם של בכירים בעירייה, ביניהם ראש העיר רמי גרינברג, ראש מנהלת העסקים והייטק שלמה בנימין, מהנדס העיר, איציק אוז'לבו ועוד רבים מאנשי הקהילה העסקית בעיר. בטקס הרימו כוסית ונשאו דברים, ביניהם, המנכ"ל והבעלים משה ממרוד, שאמר: "פתח תקווה היא עיר הברכה שלנו. מאחל שנמשיך לצמוח כאן".

המשך קריאה »

סייברארק: בקרוב יוקם מרכז בפתח תקווה שייתן מענה למתקפות סייבר בבינה מלאכותית

CyberArk, חברת הסייבר הישראלית-בינלאומית, שמשרדיה הראשיים נמצאים בקריית אריה, מדווחת כי הצורך להקמת המיזם, אליו מגייסת החברה בימים אלה מדעני נתונים, נולד בעקבות כך ש-93% מאנשי אבטחת המערכות, צופים כי בשנה הקרובה יותקפו באמצעים של בינה מלאכותית. פרץ רגב, מנהל מוצר ראשי: "תחום ה-AI – יא שלב טבעי באסטרטגיית המוצרים שלנו".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading