שריפה בפתח תקווה - טרור מסריח

טרור מסריח? תושבי פתח תקווה שוב התעוררו בבוקר לריח שריפה עז. זו הסיבה

הרשתות החברתיות והודעות הוואטסאפ הוצפו במידע על סירחון של עשן שחדר לכל רחבי העיר וגם לעבר ערים סמוכות. כפי הידוע, מקור הריח הוא כתוצאה משריפות פיראטיות, ללא פיקוח בשטחי איזור יהודה ושומרון, כאשר המוקד העיקרי הינו ביישוב רנתיס המרוחק כ-20 ק"מ (קו אווירי) מהעיר שלנו. "הריח היה בלתי נסבל ונמשך זמן רב בשעות המוקדמות של הבוקר", מסרה תושבת.

כפי הידוע, אזור הדליקות ממוקם גיאוגרפית במיקום גבוה לעיר פתח תקווה ולפיכך עקב אינוורסיה (היפוך טמפרטורות), כלומר התנאים המטאורולוגיים, מפגע הריח מגיע לאזור גוש דן לרבות בקעת אונו, שוהם, ראש העין, מועצה אזורית דרום השרון, אלעד ועוד. עניין הריח סוקר גם בתקשורת הארצית ואזרחים רבים הביעו את חששם כי מדובר בסוג חדש של טרור המגיע מהפלשתינאים.

 

צפו בדבריו של גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS) - באדיבות המשרד לאיכות הסביבה

בתחומי שטחי הדליקות פועל המנהל האזרחי בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון במטרה לכבות את הדליקות והערכת צוות המנהל הוא כי משך פעולות הכיבוי עשוי להימשך מספר ימים. מדובר בעבודת כיבוי רחבת היקף הכוללת שימוש בכ-300 משאיות עם חומר כיסוי לסיום מצב הבעירה במקום. לאור היקף הדליקה והאמצעים הרבים הנדרשים לכיבוי, הצפי כי הריח יוסיף להיות מורגש משך מספר ימם נוספים.

כמו כן, עומדת עיריית פתח תקווה בקשר רציף עם יחידת ינשוף של רשות הטבע והגנים לטובת המשך בקרה של מוקדי שריפות, ככל שיהיו כאלה בשטחים פתוחים באזורים הסמוכים לעיר.

מסך עשן פתח תקווה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה מוטרד מאוד משריפות הפסולת בשטחי הרשות הפלסטינית והשפעתן על הציבור והסביבה, ונמצא כל העת בקשר עם המנהל האזרחי, שכל הסמכויות לטיפול בפסולת ושריפתה ביהודה ושומרון נתונות בידיו.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נמצאים בשטח השריפה, יחד עם סמנכ"ל בכיר לאכיפה ולפיקוח, יצחק בן דוד (בנדה) וקמ"ט איו"ש של המנהל האזרחי, בני אלבז. זאת, כדי לוודא כי המנהל האזרחי והגורמים השונים מטפלים בנושא. מסיור בשטח עולה כי עיקר הפסולת הנשרפת היא פסולת בניין.

מנתוני תחנות ניטור האוויר הארצי, נמדדו עליות בריכוזי החלקיקים ובריכוזי הבנזן באזורים אלו. כמו כן, בשעות אלו שוררים תנאים מטארולוגיים קשים, רוחות דרום מזרחיות חלשות אשר מקשות על פיזור מזהמי האוויר. שילוב השריפות והתנאים המטאורולוגיים מביאים לעליה בריכוזי המזהמים אשר נמדדו בתחנות הניטור. במקביל, המשרד שלח כוננים לאזור מוקדי הפניות, כרגע אין הנחיות התנהגות מיוחדת לציבור בנוגע לזיהום האוויר, המשרד יעקוב אחר הטיפול במפגע זה ויעדכן במידת הצורך.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

עוד חלל מפתח תקווה: סמל עירא יאיר גיספן נהרג אתמול בדרום רצועת עזה

יומיים אחרי יום הזיכרון, התבשרנו כי החלל הראשון במבצע צה"ל ברפיח, הוא בן העיר. גיספן, בן ה-19, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג בתקרית קשה בה גם נפצעו שלושה חיילי צה"ל נוספים. זהו החלל/נרצח/חטוף ה-31 של העיר. מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר. פרטים נוספים בהמשך

המשך קריאה »
צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading