כנס אגף ביטחון פתח תקווה

עיריית פתח תקווה נערכת: עשרות אוטובוסים, מובילים ומשאיות יתנו מענה בשעת חירום

נקווה שלא יהיה צורך: בכנס שקיים היום אגף הביטחון, הפיקוח והחירום של העירייה לחברות בעלות ציוד מכני הנדסי, הובלות והיסעים, סוכם כי אלו יהיו זמינות עבור תושבי העיר ולא עבור גורמים אחרים, במידה והמצב המלחמתי ידרוש זאת. ראש העיר, רמי גרינברג: "מדובר בהליך ייחודי, כאשר רק עיריות ורשויות מקומיות בודדות ביצעו הליך דומה".

למרות שאנחנו כרגע בתקופת הפוגה, לאחר 51 ימי מלחמה, בעיריית פתח תקווה, חושבים על התסריט הרע ביותר בו יידרש פינוי מאסיבי של תושבים, או ציוד – במקרה של מצב חירום קיצוני, שחס וחלילה יפקוד אותנו בימי הלחימה הבאים. בשעת חירום, חברות רבות יידרשו לסייע למשרד הביטחון ולצה"ל ולכן לא יהיו זמינות עבור גורמים אחרים.

לשם כך, פעלה העירייה להסדיר מול משרדי הממשלה את ריתוק החברות למשימותיה ולא למשימות אחרות, ולאפשר את זמינותן לעירייה בלבד, בשעת חירום. הכנס, הגיע בסופו של תהליך ארוך, שבוצע מול כלל הגורמים. לדברי העירייה, הוא נותן לה יכולות שאינן קיימות בשגרה ובהן בין השאר: עשרות אוטובוסים ומיניבוסים, מובילים, משאיות, שופלים ומחפרונים, שבשעת חירום עשוי להיות בהם צורך רב.

"תהליך זה הוא ייחודי", מסר ראש העיר רמי גרינברג, שבירך על התהליך והוסיף: "רק רשויות מקומיות בודדות ביצעו הליך דומה. רתימת החברות לעת חירום מעלה את מוכנות הרשות לשעת חירום באופן משמעותי". בכנס השתתפו נציגי החברות, נציגי פיקוד העורף – הנפה והיקל"ר, נציג רשות החירום הלאומית ונציגי העירייה הרלוונטיים.

צילום: באדיבות דוברות העירייה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

עוד חלל מפתח תקווה: סמל עירא יאיר גיספן נהרג אתמול בדרום רצועת עזה

יומיים אחרי יום הזיכרון, התבשרנו כי החלל הראשון במבצע צה"ל ברפיח, הוא בן העיר. גיספן, בן ה-19, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג בתקרית קשה בה גם נפצעו שלושה חיילי צה"ל נוספים. זהו החלל/נרצח/חטוף ה-31 של העיר. מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר. פרטים נוספים בהמשך

המשך קריאה »
צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading