השטח בו הייתה אמורה לקום סירקין הקטנה

לא לסיפוח: איילת שקד קיבלה את התנגדות העירייה לספח את "סירקין הקטנה" לאלעד

שרת הפנים ומנכ"ל משרדה קיבלו את בקשתו של ראש העיר והחליטו כי השטח (בתמונה), שאמור היה להיות מסופח לשטחה המוניציפלי של העיר החרדית השכנה, יישאר בחזקת מועצת דרום השרון וגם יבוטלו אלפי יחידות הדיור, שאמורות היו להיבנות במתחם. החלטה זו מהווה אבן דרך במאבק שנמשך כבר מספר שנים. רמי גרינברג: "מברך על ההחלטה, שמנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה".

אם יש תכנית, שהלכה למעשה, צפויה לשנות את פניה של העיר, זאת "תכנית סירקין", שאמורה לייצר שכונה חדשה עם כ-15 אלף יחידות דיור, שייבנו על השטח הענק של מחנה סירקין, שפונה בשנים האחרונות במזרח העיר. לצד תכנית זו, קמה לה גם סוג של "אחות חורגת", שכונה קטנה יותר בת כ-4000 יחידות דיור, על השטח שנמצא מזרחית לשכונת הדר גנים ובסמוך לכפר סירקין.

שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"
שקופית מתוך תכנית "סירקין הקטנה"

התכנית של "סירקין הקטנה", זכתה להתנגדויות רבות מצד העירייה ותושבי מזרח העיר, בעיקר בעקבות התכנון לספח אותה לעיר אלעד הסמוכה. הטענה המרכזית, שהובילה להתנגדות, היא שיישום התכנית, יחייב אותה להישען על התשתיות של פתח תקווה. התכנית החלה להירדם עוד בשנת 2018, אז המליץ שר הפנים דאז, אריה דרעי, לתמוך בסיפוח. 

היום, לאחר שנים של התכתשויות, מסרה העירייה כי שרת הפנים אילת שקד ומנכ"ל המשרד יאיר הירש החליטו להיענות לדרישתה ובכך למנוע סיפוח של "סירקין הקטנה" והשטח המדובר יישאר בחזקת המועצה האזורית דרום השרון. במקביל, שרת הפנים קיבלה את ההמלצה לספח לפתח תקווה שני תאי שטח המתפרסים על פני 95 דונם, לטובת קידום תשתיות תחבורה, שאמורים לשרת את תושבי העיר.

שטח סירקין הקטנה על המפה - מתוך מצגת שהוצגה על ידי מועצת דרום השרון ב-2020

שטח המחלוקת נמצא במרחק של כ-4.5 ק"מ אווירית מהעיר אלעד, כשדרכי הגישה העיקריים אליו הם כביש 6, כביש 471 וכביש 444. עיקר ההתנגדות נבענה מהעובדה כי סיפוח של השכונה החדשה לאלעד, יצריך מערך תחבורתי רחב מפתח תקווה אליה, מה שצפוי היה להגביר באופן משמעותי את העומסים באזור. עוד נטען כי יישום הסיפוח ובניית השכונה, תחסל לחלוטין את כפר סירקין כיישוב חקלאי. 

ירון קדושים, תושב מזרח העיר ומראשי מטה המאבק נגד התכנית, מסר לפתח תקווה NEWS כי " אחרי מאבק ארוך, קשוח ומורכב מול גופים פוליטיים, תכנוניים ובעלי הקרקע, הצלחנו, בניגוד להמלצת הועדה הגאוגרפית, לשכנע את שרת הפנים, כי נכון יהיה להשאיר את שטחי סירקין דרום בכפר ולא לספחם לאלעד לבניית שכונה לעיר".

ירון קדושים על רקע כביש 40
ירון קדושים על רקע כביש 40

קדושים מוסיף כי בהחלטתה, הכירה השרה בכביש עוקף עמישב כגבול בין פ"ת לכפר סירקין. "ברור לכולנו כי בניית שכונה חרדית לאלעד בדרום כפר סירקין, הייתה משנה את ציביון הכפר לחלוטין. כעת חובה על כולנו להתאחד ולחזק את קשרי הקהילה בכפר על מנת להצדיק את המשך קיומנו ככפר חקלאי במרחב בנייה עירוני". לטענת קדושים, מדובר בהישג כביר למאבק, "אך ברור שגורמים במנהל התכנון ובערים מסביב לא ישקטו וינסו בעתיד הקרוב או הרחוק להשתלט שוב על השטח".

ראש העיר, רמי גרינברג הוסיף כי הוא מברך את שרת הפנים ומנכ"ל משרדה החלטה "חשובה ונכונה שמביאה בשורה אמיתית לתושבי העיר פתח תקוה ולכל האזור. החלטת השרה מנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה, עימה תושבי פתח תקוה והעירייה היו נאלצים להתמודד במהלך העשור הקרוב. אני שמח שעמדתנו התקבלה בנושא".

הדמיית שטח סירקין הקטנה - מתוך מצגת שהוצגה ב-2020 על ידי מועצת דרום השרון
קרדיט צילום תמונה פותחת: ירון קדושים

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading