שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?

האם שכונת יוספטל תהפוך לשכונה שכיף לחיות בה?

רק לפני כשבוע נספה בשכונה הילד אמיל אלופר, משריפה שפרצה בבית אביו הנמצא בשכונה. קשה שלא לקשר בין המבנה הישן בו הוא גר, לשריפה הקטלנית שגבתה את חיי בנו. אם השריפה הייתה פורצת בבניין חדיש, מוגן עם מערכות כיבוי, אולי הטרגדיה הייתה נמנעת. לכאן אולי גם "תכנית יוספטל" היא בלתי נמנעת.

אז טוב היה לנו לגלות שתנופת הבנייה למגורים בפתח תקווה לא פוסחת גם על שכונת יוספטל שבמזרח העיר. על פי התוכנית, שאישרה השבוע העירייה, השכונה הוותיקה הולכת לשנות בשנים הקרובות את פניה מהקצה לקצה ותהפוך ממוזנחת וישנה למטופחת ומודרנית.

יוספטל אימפריה?

על פי התוכנית, אותה מקדמת העירייה יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומנהלת ההתחדשות העירונית "כרמים", צפויה יוספטל לגדול בעוד כ-3000 יחידות דיור, שבחישוב מוערך יאוכלסו בכ-10,000-15,000 תושבים חדשים. בכך תהפוך משכונה צדדית, לשכונה מרכזית ומשמעותית בפתח תקווה. האם השכונה הוותיקה שנה את פניה מהקצה לקצה ותהפוך ממוזנחת וישנה למטופחת ומודרנית?

התכנית קרמה עור וגידים במשך כשנתיים והושקעו בה כ-5 מיליון שקלים, כוללת שטח של 335 דונם, בה קיימות כיום 1,380 יחידות דיור (מבנים ויח' קרקע). יותר משני-שליש מיחידות הדיור במבנים יהרסו ובמקומם יקומו בניינים חדשים עם תוספות קומות.

שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?
שכונת יוספטל המוזנחת

מהעירייה מסרו כי בד בבד עם הגידול המשמעותי בהיקף הדיור, צפוי לגדול גם היקף איזורי המסחר והתעשייה בשכונה. רחוב וייסבורג, הציר הראשי של השכונה, ישנה את פניו ויהפוך לציר משמעותי עם 12,000 מ"ר של תעסוקה ו-16,000 מ"ר של מסחר. 

שטחי הציבור בשכונה צפויים לגדול ל-52 דונם של שטחים בנויים ועוד 57 דונם של שטחים פתוחים, ביניהם פארק שיוקם לצידו של נחל מזור, המקיף את השכונה ממזרחה. בשטחים הבנויים אמורים לקום אשכול מבני חינוך וקהילה, מועדון נוער, גני ילדים ומעונות יום. לדברי העירייה, במסגרת התכנית גם תתאפשר הקמת שטחי ספורט ונופש שיכללו בריכות שחייה וקאנטרי קלאב לתושבים.

שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?
מעבר רחובות מוזנח בשכונת יוספטל

רמי גרינברג: נעשה צדק לתושבי יוספטל

רמי גרינברג מסר כי נעשה צדק הסטורי עם שכונת יוספטל. "אישור התכנית הוא צעד משמעותי להתחדשות המיוחלת, לה מצפים שנים רבות תושבי העיר", אמר ראש העיר. "ההתחדשות העירונית בשכונה מחוייבת מכורח המציאות ותאפשר איכות חיים מיטבית עבור תושביה"

באשר לסוגיית עומס התנועה, שתמיד מטרידה את התושבים, במיוחד כאשר צפיפות האוכלוסין גדלה, העירייה מרגיעה ולדבריה, התכנית התנועתית של יוספטל מתחברת עם תכנית סירקין, עליה דיווחנו לאחרונה. "התכנית נותנת דגש פיתוח התחבורה הציבורית באיזור, לרבות תחנות אוטובוסים חדשות ברחובות הפנימיים וצירי תחבורה ציבורית חדשים", מסרו. "זאת בנוסף לרשת אופניים שאמורה לחבר בין הצירים העירוניים והבינעירוניים".

שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?
כניסה לרחוב וייסבורג בשכונת יוספטל

 לדברי אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, תכנית יוספטל היא "אחת מתכניות הדגל להתחדשות עירונית, שמקודמות על ידינו במסלול ישיר לתכנון מפורט של שכונה שלמה". נעם סלע, מנהל המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים" מסר כי יוספטל "זקוקה להתחדשות עירונית ותכנית היא צעד גדול בדרך להגשמת החלום והפיכתה לשכונה מתחדשת ואיכותית".

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading