מחוץ למשרדי אלמו בפתח תקווה

700 מיליון דולר: חברת אלמו מפתח תקווה נמכרה לתאגיד בוש הגרמני בעסקת ענק


החברה, שהוקמה לפני כ-35 שנים ומספקת פתרונות בקרה מדויקים למערכות רובוטיות, חתמה הבוקר על הסכם אקזיט מרשים, במיוחד נוכח העובדה, שהחברה מוחזקת כולה בידי בעל מניות פרטי – חיים מונהייט. החברה, לה בניין משרדים ברח' עמל 60, מעסיקה כ-330 עובדים בפתח תקווה – רובם מהנדסים, עובדי ייצור ועובדי פיתוח. בחברה סירבו להתייחס לעסקה, שפורסמה לראשונה בכלכליסט.

לפעמים האקזיטים הגדולים של פתח תקווה יוצאים ממקומות מפתיעים, בטח כשלא מדובר בחברת הייטק, אלא בחברת טכנולוגיה תעשייתית. ELMO MOTION CONTROL (או פשוט: אלמו), הוקמה על ידי מונהייט כבר ב-1988, אך רק היום, ביצעה את האקזיט הגדול, כשנמכרה לתאגיד הענק הגרמני בוש בסכום, שאם נתרגם אותו לשקלים, שווה יותר מ-2.5 מיליארד ש"ח.

משרדי אלמו בפתח תקווה
משרדי אלמו בפתח תקווה

עסקת הענק של אלמו, הפתיעה אנשים רבים בתעשיית הרובוטיקה הישראלית, במיוחד נוכח גודל החברה שרכשה אותה. בוש (BOSCH) הגרמנית, שכולנו מכירים בעיקר ממוצרי החשמל, מעסיקה 31 אלף עובדים ברחבי העולם. התחום המשני שלה הוא אוטומציה במפעלי תעשיעה באמצעות החברה הבת Bosch Rexroth, שהיא למעשה זו שביצעה את הרכישה.

אלמו, המספקת פתרונות בקרת הינע מדויקים (Motion Control), למערכות רובוטיות וציוד אלקטרו־מכני, יושבת בדיוק על משבצת התחומים שבוש מחפשת בהם לבלוט ולהתפתח: הידראוליקה, טכנולוגיית הינע ובקרה חשמלית. ברוב השנים המשרדים הראשיים היו ונותרו בפתח תקווה. במשרדים הנוכחיים הם נמצאים כבר שמונה שנים, כשלפני כן החברה ישבה בגיסין 64 (בניין "כלי זמר").

 

חיים מונהייט (מימין) ותומאס פכנר נציג בוש. קרדיט צילום: אינגה אבשלום שיליאן
חיים מונהייט (מימין) ותומאס פכנר נציג בוש. קרדיט צילום: אינגה אבשלום שיליאן

לפי כלכליסט, אלמו תישאר חברה ישראלית ועובדיה ימשיכו לפעול בחברה תחת בוש ולא יהיה שינויים בשדרה הניהולית, כשחיים מונהייט ימשיך להיות הבעלים ובנו, בן מונהייט, ימשיך לשמש כסמנכ"ל. כשביקרנו במקום, שוחחנו עם עובדים, שלא הסתירו חיוך, אך לא הסכימו לומר שום דבר לציטוט. גם בחברה עצמה ביקשו לא להגיב או להתייחס ונראה שהם פועלים תחת מעטה של סודיות.

סביר להניח שעסקת המכירה, תזניק את הביקוש לעובדים בקרב אלמו, שכיום מעסיקה כ-330 עובדים בפתח תקווה (שליש מהחברה), כשהשאר עובדים תחת חברות-בנות בארה"ב, גרמניה, אנגליה, איטליה, פולין, סין, דרום קוריאה וסינגפור. לפי כלכליסט, מי שניהל את תהליך המכירה היה בנק רוטשילד ומי שייצג את אלמו בעסקה היה משרד עורכי דין מיתר.

 

חיים מונהייט בין נציגי BOSCH במשרדי ELMO
חיים מונהייט בין נציגי BOSCH היום במשרדי ELMO. צילום: אלמו

"אני גאה על הצטרפותה של אלמו למשפחת Bosch", מסר חיים מונהייט, המנכ׳׳ל והמייסד "שילוב הכוחות יבטיח את המשך ההצלחה והצמיחה של אלמו. אני מברך על כך ש-Bosch תמשיך ותטפח את אלמו כמרכז מצוינות ישראלי וכחברה ישראלית. אני בטוח שאנשי אלמו המסורים והכישרוניים ימשיכו ביתר שאת לפתח ולייצר טכנולוגיות ומוצרים חדשניים, מרתקים, ומובילים בעולמנו, ויביאו את אלמו ואת עצמם לשיאים חדשים".

משרדי אלמו בפתח תקווה

אלמו ELMO MOTION CONTROL פתח תקווה על המפה

עוד ב-טכנולוגיה

סטאדיקום פתח תקווה

החל מהעונה הבאה: שדרוג בחווית הצפייה במשחקי הכדורגל באצטדיון "שלמה ביטוח"

לפני מספר חודשים חברת Stadicom (סטאדיקום) החלה להריץ אפליקציה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית, הנשענת על תשתית סלולר G5 פרטית – כשהאצטדיון העירוני של פתח תקווה נבחר לפיילוט, בדרך להיות האצטדיון החכם הראשון בישראל. הצופים יוכלו לראשונה ליהנות משירותי וידאו איכותיים, הילוכים חוזרים, זויות צילום חדשות, לשלוח ווינר – ואפילו להזמין אוכל מהמזנון. איך זה יעבוד?

המשך קריאה »
MRI בילינסון פתח תקווה

בקצב הלב: בבית החולים בילינסון פתח תקווה החלו בהקמת מתחם MRI עם מכשיר חדש

המכשיר, שנרכש מחברת פיליפס, מסוג טסלה 1.5, יתווסף למערך הדימות של בית החולים הפתח תקוואי, שכבר כולל מערכות דימות מתקדמות וחכמות רבות, שגם משלבות בינה מלאכותית. ההערכה היא כי המכשיר ייכנס לעבודה שוטפת בעוד מספר חודשים והוא צפוי להגדיל את זמינות התורים לביצוע בדיקת MRI, שעשויה להציל חיים. מכשיר ה-MRI נרכש בזכות תרומה של קרן עזריאלי.

המשך קריאה »
אירוע חברה פתח תקווה - גילת לוויני תקשורת - יקבי ירושלים פתח תקווה

צפו: גילת רשתות לווין אירחה בכירות הייטק בבוטיק היין של יקבי ירושלים בפתח תקווה לאירוע חברה

חברת תקשורת הלווינים הגלובאלית, בחרה לארח את האירוע המיוחד והאינטימי בבוטיק היין JERUZ YARD בפארק יד לבנים, מרחק 10 דקות נסיעה מהמשרדים של החברה בקריית אריה. לאhרוע הגיעו עשרות עובדות בכירות בגילת, שקיבלו במקום הרצאות ושיחות אחת על אחת, עם חברות WOMAN2WOMAN ועמותת יוצאות 8200, שמריצות תכניות מנטורינג להעצים נשים בהייטק הישראלי. צפו בביקור באירוע.

המשך קריאה »
אודי מוקדי - סייברארק CYBERARK פתח תקווה

כבוד: סייברארק מפתח תקווה רוכשת את ונאפי (VENAFI) ב-1.54 מיליארד דולר

ענקית הסייבר הפתח תקוואית, שלפי העדכון האחרון נסחרת בנאסדק בשווי של 10.2 מיליארד דולר, ובמשרדיה בקריית אריה יושבים מאות עובדים, חלקם גרים בעיר, רוכשת את חברת ניהול הזהויות הבינלאומית במיליארד דולר מזומן ועוד כ-540 מיליון במניות. "צעד נוסף במימוש החזון שלנו לבנות חברת ענק גלובלית כחול-לבן, שנותנת מענה לאתגרים בעולם הסייבר", אמר אודי מוקדי, יו"ר ומייסד.

המשך קריאה »