בר כוכבא 3-9 פתח תקווה

מתחם בר כוכבא 3-9 אושר ע"י הועדה המקומית: מגדל של 25 קומות ו-150 יח"ד. צפו בביקור במקום

מנהלת כרמים להתחדשות עירונית פרסמה כי הפרויקט בלב מרכז העיר מעלה שלב והוא צפוי להיות להפקדה בועדה המחוזית, לפני היתר הריסה ובנייה. מדובר על שטח של 4.5 דונם הכולל שני מבנים בהם נמצאים חנויות BOOOM ואת הפאב "דון בר", שצפויים להיהרס. מביקור במקום עולה כי האיזור המוזנח זקוק בדחיפות להתחדשות עירונית. המבנה הנטוש בבר כוכבא 1 עדיין בסימן שאלה.

אחד מהפרויקטים המסקרנים בעיר של התחדשות עירונית למגורים, מעביר הילוך. בר כוכבא 3-9 הוא פרויקט מתבקש מבחינת העירייה, לא רק בגלל שהיא נמצאת מרחק שתי דקות הליכה ממנו. הלוקיישן נושק לכיכר המייסדים ונמצא בצומת הרחובות הכי מרכזיים במרכז העיר – חיים עוזר ויהושע שטמפפר. לא סתם מסמנים את הפרויקט הזה כסוג של פרויקט דגל, מבחינת ההתחדשות של מרכז-מרכז העיר.

צפו בביקור בבר כוכבא 3-9 פתח תקווה

BOOOM ו"דון בר" יהרסו

במקום צפוי לקום מגדל של 25 קומות עם 150 יחידות דיור. שלוש הקומות הראשונות יהיה קומות של מסחר ותעסוקה. יזם הפריקט, שעובד לקידומו בשיתוף הפעולה של מנהלת כרמים, הוא איש העסקים, רוני מלכה (מחברת "מאיה מיה נכסים"), שבבעלותו ובבעלות אשתו ענת, חנות מוצרי כתיבה וצעצועים, בשם "מאיה מיה", שקיימת כבר מ-1975 ונמצאת לא רחוק מהפרויקט – בחיים עוזר 23.

מלכה, שרכש בהדרגה ולאורך שנים את השטח של בר כוכבא 3-9, הוא שם די מפתיע בקרב יזמי ההתחדשות העירונית של פתח תקווה, היות והוא לא ידוע כיזם נדל"ן. מי שרשום כמתכנן האדריכלי של הפרויקט, שגם מסר את ההדמייה, הוא משרד האדריכלים של נעמה מליס. לפי ההדמייה מדובר במגדל אייקוני, שעתיד לשנות את הנוף העירוני של מרכז העיר.

לפי התכנית, במסגרת הפינוי-בינוי, ייהרסו המבנים הענקיים של רשת הקמעונאות BOOOM (קבוצת להב), שפתחה את הסניף שם רק לפני שנים בודדות. כמו כן צפוי להיהרס ה"דון בר", שנפתח רק לפני שנה פלוס. בעלי העסקים עמם דיברנו בביקור במתחם, אינם חוששים מהתכנית ודווקא רואים בה הכרח, נוכח המצב הדי-מוזנח של המקום. אחד מהיתרונות של פרויקטים מסוג בר כוכבא 3-9, הוא שיפור ההלכתיות ולפי התכנית, מתוכננים גם מעברים להולכי רגל, שיובילו לשטח ציבורי ופתוח עם צמחייה.

תרשים התמצאות בר כוכבא 3-9 פתח תקווה
תרשים התמצאות בר כוכבא 3-9 פתח תקווה
תשריט מוצע - בר כוכבא 3-9 פתח תקווה
תשריט מוצע - בר כוכבא 3-9 פתח תקווה

מה יהיה עם בר כוכבא 1?

מה שמעורר לא מעט סימני שאלה, הוא עתידו של מבנה המגורים הנטוש בבר כוכבא 1, זאת נוכח סמיכותו לפרויקט. על פי התוכניות, הוא אינו צפוי להריסה במסגרת הפרויקט, המבנה נמצא במצב נטוש מדצמבר 2016, אז כוחות משטרה וכיבוי אש אטמו את הנכס, לאחר שפינו ממנו את דיירים, כ-80 במספר. האיטום התבצע לאחר שריפה שפרצה בבניין כמה ימים קודם לכן, סכנות בטיחותיות ועקב מגורים של עובדים זרים ללא היתר.

מאז, חלפו כמעט שש שנים והבניין עדיין עומד על תילו נטוש, אטום ונעול, כשמהבקרים היחידים בו הם בעיקר ציפורים ועופות, שמוצאים בבניין מכסה, אליו ניתן להיכנס דרך החלונות הגדולים והפרוצים. הסיבות למצב התקוע הן בעיקר בירוקרטיות, עקב המצב המסובך של מבנה ישן, שעומד על מספר עסקים בקומת הקרקע, ביניהם: מרקט בעיר, בא לי בלון, רדיו אורון, מאפייה ועוד.


בר כוכבא 1 פתח תקווה - אז ועכשיו

קשה לדמיין את ההתחדשות הצפויה של בר כוכבא 3-9, מבלי הריסה של בר כוכבא 1. מגורמים המקורבים לפרויקט, נמסר שיש נסיונות של בעלי הנכסים והיזם לקדם תכנון פינוי בינוי גם למבנה הנטוש, אלא שעדיין לא הוגשה תכנית. זה לא מפריע לחברת הנדל"ן LEE MARSHAL, לפרסם באתר האינטרנט שלה, כי היא מקדמת את הפינוי והבינוי של בר כוכבא 1, פרויקט שלוטשים אליו עיניים יזמים רבים.

חברת לי מרשל כבר פרסמה תכנון פינוי-בינוי בבר כוכבא 1 פתח תקווה

בר כוכבא 3-9 פתח תקווה על המפה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading