אולם התצוגה BYD בפתח תקווה

צפו בטירוף BYD בפתח תקווה: אולם המכירות הראשון של המכונית החשמלית בישראל

מותג המכוניות החשמליות, המיובאות מסין על ידי "שלמה מוטורס", פתח את אולם המכירות הראשון שלו בארץ, ברח' שמשון בפתח תקווה. במקום ביקרו עשרות מתעניינים, שחלק גדול מהם יצא מהסוכנות עם עסקה של אחד משלושת הדגמים, ATTO3, HAN ו-TANG, שמחיריהם נעים בין 150 אלף ל-300 אלף ש"ח. ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס: "מזמינים להגיע לפתח תקווה ולחוות חוויה טכנולוגית".

למספר הגדול של סוכנויות רכב בעיר, הצטרף מותג חדש ונוצץ (תרתי משמע). מדובר במכוניות החשמליות של המותג הסיני BYD (ראשי תיבות של: Build Your Dreams), שיכול להיות חלומו של כל מי שחושב (ובצדק), שהעתיד הוא בחשמלית ומרגיש שלרכוש טסלה ב-2022, זה כבר כמו לרכוש סובארו בשנות ה-80. ואם כבר חדש – אז כדאי להיות בין הראשונים, לפני שיהיה לכולם.

צפו בביקור ב-BYD פתח תקווה

SEAT OUT - BYD IN

ביקרנו אתמול באולם התצוגה ברח' שמשון, במה שהיה פעם עולם התצוגה של SEAT. כבר מהרחוב היה אפשר לחוש בתכונה הערה של המבקרים בסוכנות. הם לא רק באו לחוות ולמשש את הרכבים מקרוב, אלא גם לבצע עסקאות במקום. רבים מאלה שהגיעו, ישבו עם נציגי המכירות ולבסוף יצאו עם עסקה, שתספק להם מתנה לחג – רכב חדש, מתקדם, חשמלי, שאין (כרגע) הרבה כמוהו על הכביש.

לפי היצרנים, גולת הכותרת של הרכבים היא סוללת ה-Blade המתקדמת, שלדבריהם היא חזקה ובטוחה יותר מכל סוללת לתיום יון, זאת בזכות השימוש בליתיום ברזל ופוספט המשפרת את ניצולת החלל בסוללה ב-50% ומאפשרת טווח נסיעה של בין 420 ל-520 ק"מ, תלוי בדגם הנבחר.

יצאו עם רכב? מבקרים נלהבים באולם התצוגה של BYD בפתח תקווה
יצאו עם רכב? מבקרים נלהבים באולם התצוגה של BYD בפתח תקווה

באולם התצוגה מצאנו את שלושת הדגמים הנמכרים:

ה-ATTO3
שהוא SUV מסגמנט C, עם 204 כ"ס, טווח מירבי של נסיעה משולבת (עירוני ובין-עירוני) של 420 ק"מ לפני שהסוללה נגמרת במחיר של החל מ-156,500 ₪.

ה-TANG הוא SUV גדול בעל 7 מושבים, המציע הספק כולל של 518 כ"ס עם טווח נסיעה משולב של 400 ק"מ. לגברי היצרנים, רק לאחרונה ניצח ה-TANG במבחן הסוללה המובילה בעולם תחת תנאי קור קיצוניים. מחיר הרכב יעמוד על 283,990 ₪.

הדגם השלישי שנמכר בסוכנות הוא ה-HAN. מדובר ברכב יוקרה חשמלי ספורטיבי, המזנק מ-0 ל-100 תוך 3.9 שניות עם הספק של 518 כ"ס וטווח נסיעה משולב מרבי של 521 ק"מ. מחיר הרכב יעמוד על 299,990 ₪.

תכונה ערה באולם התצוגה BYD פתח תקווה
תכונה ערה באולם התצוגה BYD פתח תקווה

התחילו עם אוטובוסים ועכשיו - מכוניות

שלמה מוטורס בע"מ, היא המפיצה המורשית ונציגת BYD Auto Co בישראל. כידוע, "קבוצת שלמה", הוא קונצרן, שמשרדיו הראשיים יושבים בפתח תקווה והגרעין שלה נוצר כבר בשנות ה-60 על ידי שלמה שמלצר ז"ל, שמזוהה עם העיר והרח' בו נמצא אצטדיון "שלמה ביטוח", קרוי על שמו. "שלמה מוטורס", הכניסה את המותג BYD לארץ כבר ב-2008, עם אוטובוסים חשמליים, מהם מסרה 150 עד היום.

"אנו שמחים להשיק בישראל 3 דגמים מבית אחד ממותגי הרכב החשמליים המובילים בעולם", מסר לפתח תקווה NEWS, ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס: "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם היצרן כבר למעלה מעשור, עם תחילתם של הפיילוטים הראשונים של אוטובוסים חשמליים בארץ".

אביב הוסיף כי עדות נוספת לקשר החזק בין שתי החברות, ניתן למצוא בכך שישראל היא הראשונה מבין המדינות שתחל לשוק את דגמי המותג, בגל ההתרחבות הנוכחי של היצרן לאירופה. "אולמות התצוגה יספקו אף הם חוויה טכנולוגית מתקדמת על מנת לאפשר לקהל הישראלי להנות מערכי מותג הרכב החשמלי מהמובילים בעולם"", מסר.

נוכח הביקוש הרב של ימי המכירה הראשונים, ב"שלמה מוטורס" מחפשים עובדים לתפקיד נציגי מכירות. שעות פתיחת האולם התצוגה: מ-9:00 בבוקר עד 18:00 בערב. 

איזה רכב מעניין אתכם? השאירו פרטים ונעביר אותם ל-BYD

הדגמים והמחירים (החל מ:)

BYD פתח תקווה על המפה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »