פתח תקווה

בעלי עסקים על ציר תחנת הרכבת הקלה: העיכוב פוגע בנו עסקית בצורה משמעותית

למרות שלא התקבלה הודעה רשמית מטעם מפעילת הרכבת, חברת נת"ע, היום פורסם בכלי תקשורת רבים, כי היא לא מצליחה להתגבר על בעיות תקשורת חוזרות ונשנות במערכות התקשורת ובלימת הפתע. לפי ההערכות, תקלות אלו יכולות לגרום לעיכוב של שלושה חודשים לפחות, מה שגורם כאב ראש ודאגה לבעלי עסקים בפתח תקווה הנמצאים על הציר. "אנחנו יכולים להפסיד 250 אלף ש"ח מכל חודש של דחייה".

יש שיאמרו שזה היה צפוי, אבל במשך כל השנה האחרונה, יזמים, בעלי עסקים וגם גורמים בעירייה, שידרו ביטחון כי הרכבת הקלה תתחיל לפעול, לפי הלו"ז (שגם הוא התעכב לא מעט) בסוף נובמבר (בהתחלה ה-22 בנובמבר ולאחר מכן ב-30 בנובמבר). אלא שנראה כי התחזיות הפסימיות יתממשו וכי הקו האדום המדובר, שיחבר בין תל אביב לפתח תקוווה (בפחות מ-20 דקות!), יתחיל לפעול בתהליך פברואר (במקרה הטוב) ואולי אף מעבר לכך (במקרה הרע).

לפי הדיווחים, נת"ע, שאחראית על בניית הרכבת הקלה, טרם הצליחה לפתור את הבעיה במערכת האיתות בקו האדום, שגורמת לבלימות חירום של הרכבת. עד כמה התקלה חמורה, יכולה להעיד העובדה שהטיסו במיוחד מומחים של חברת "אלסטום" הצרפתית מחו"ל, כדי לסייע במציאת פתרון. זאת במקבילה לבדיקת הנושא מול החברות הסיניות CCECC ו-CRTG, שסיפקו את הרכבות ואת מערכות התקשורת והמסילות, בהתאם.

למרות שנת"ע לא הודיעה באופן רשמי על הדחייה, לפי הדיווחים מסתמן כי תוספת של כ-90 יום להכנות תאפשר לפתור את הבעיות הטכניות הקיימות במערכת, ולהשלים בזמן את התחנות התת קרקעיות, שכמה מהן טרם קיבלו אישורי הפעלה. "קשה לי להאמין שהרכבת תיפתח, אפילו באוגוסט", אמר לנו תמיר, מבעלי חנות "דיסקו רוסו" במתחם דן טאון, הצמוד לתחנת הרכבת הקלה.

 

תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל
תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל

מכה לא קלה

"ספציפית לגבי דיסקו רוסו, אנחנו לא בונים יותר מדי על הרכבת הקלה, היות ויש לנו קהל לקוחות קבוע, שאם הוא רוצה נעל ואין לו תחבורה ציבורית, יגיע גם ברגל אלינו. יחד עם זאת, כל אחד מהעסקים שסמוך לרכבת הקלה, נפגע מכל עיכוב כזה באופן עקיף, היות וזה פוגע בכל המתחם". משה שדה, מנהל חנות "גלי אאוטלט", שגם הוא נמצא מרחק הליכה מהרכבת הקלה, יותר מודאג. "קיבלנו פה מכה רצינית", מסר לפתח תקווה NEWS.

איך זה יתבטא?

"אחד השיקולים המרכזיים שלנו במעבר ממרכז יכין לסניף החדש, הוא הקרבה לרכבת הקלה. 80 אחוז מהלקוחות שלנו מגיעים אלינו בתחבורה ציבורית. הרבה מגיעים מבני ברק, חלקם מגיעים כמשפחה למדוד נעליים וחיכינו לרכבת הקלה, מתוך ידיעה שהיא תגביר את התנועה אלינו. העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב".

דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה
דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »