פתח תקווה

בעלי עסקים על ציר תחנת הרכבת הקלה: העיכוב פוגע בנו עסקית בצורה משמעותית

למרות שלא התקבלה הודעה רשמית מטעם מפעילת הרכבת, חברת נת"ע, היום פורסם בכלי תקשורת רבים, כי היא לא מצליחה להתגבר על בעיות תקשורת חוזרות ונשנות במערכות התקשורת ובלימת הפתע. לפי ההערכות, תקלות אלו יכולות לגרום לעיכוב של שלושה חודשים לפחות, מה שגורם כאב ראש ודאגה לבעלי עסקים בפתח תקווה הנמצאים על הציר. "אנחנו יכולים להפסיד 250 אלף ש"ח מכל חודש של דחייה".

יש שיאמרו שזה היה צפוי, אבל במשך כל השנה האחרונה, יזמים, בעלי עסקים וגם גורמים בעירייה, שידרו ביטחון כי הרכבת הקלה תתחיל לפעול, לפי הלו"ז (שגם הוא התעכב לא מעט) בסוף נובמבר (בהתחלה ה-22 בנובמבר ולאחר מכן ב-30 בנובמבר). אלא שנראה כי התחזיות הפסימיות יתממשו וכי הקו האדום המדובר, שיחבר בין תל אביב לפתח תקוווה (בפחות מ-20 דקות!), יתחיל לפעול בתהליך פברואר (במקרה הטוב) ואולי אף מעבר לכך (במקרה הרע).

לפי הדיווחים, נת"ע, שאחראית על בניית הרכבת הקלה, טרם הצליחה לפתור את הבעיה במערכת האיתות בקו האדום, שגורמת לבלימות חירום של הרכבת. עד כמה התקלה חמורה, יכולה להעיד העובדה שהטיסו במיוחד מומחים של חברת "אלסטום" הצרפתית מחו"ל, כדי לסייע במציאת פתרון. זאת במקבילה לבדיקת הנושא מול החברות הסיניות CCECC ו-CRTG, שסיפקו את הרכבות ואת מערכות התקשורת והמסילות, בהתאם.

למרות שנת"ע לא הודיעה באופן רשמי על הדחייה, לפי הדיווחים מסתמן כי תוספת של כ-90 יום להכנות תאפשר לפתור את הבעיות הטכניות הקיימות במערכת, ולהשלים בזמן את התחנות התת קרקעיות, שכמה מהן טרם קיבלו אישורי הפעלה. "קשה לי להאמין שהרכבת תיפתח, אפילו באוגוסט", אמר לנו תמיר, מבעלי חנות "דיסקו רוסו" במתחם דן טאון, הצמוד לתחנת הרכבת הקלה.

 

תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל
תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל

מכה לא קלה

"ספציפית לגבי דיסקו רוסו, אנחנו לא בונים יותר מדי על הרכבת הקלה, היות ויש לנו קהל לקוחות קבוע, שאם הוא רוצה נעל ואין לו תחבורה ציבורית, יגיע גם ברגל אלינו. יחד עם זאת, כל אחד מהעסקים שסמוך לרכבת הקלה, נפגע מכל עיכוב כזה באופן עקיף, היות וזה פוגע בכל המתחם". משה שדה, מנהל חנות "גלי אאוטלט", שגם הוא נמצא מרחק הליכה מהרכבת הקלה, יותר מודאג. "קיבלנו פה מכה רצינית", מסר לפתח תקווה NEWS.

איך זה יתבטא?

"אחד השיקולים המרכזיים שלנו במעבר ממרכז יכין לסניף החדש, הוא הקרבה לרכבת הקלה. 80 אחוז מהלקוחות שלנו מגיעים אלינו בתחבורה ציבורית. הרבה מגיעים מבני ברק, חלקם מגיעים כמשפחה למדוד נעליים וחיכינו לרכבת הקלה, מתוך ידיעה שהיא תגביר את התנועה אלינו. העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב".

דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה
דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה בפתח תקווה

העירייה: עד סיום המלחמה מול איראן – תתאפשר חניה חינם בכחול לבן ברחבי העיר

עיריית פתח תקווה יצאה בהודעה מיוחדת לטובת התושבים והמבקרים בעיר והחליטה כי החניה במקומות המותרים תהיה ללא תשלום עד שתסתיים, בתקווה במהרה, המלחמה. העירייה הוסיפה כי אין שינוי במדיניות החניה באזורים בהם מותרת החניה לבעלי תו דייר בלבד. החניה מותרת רק על פי חוק, ולא במקומות אסורים בהם תימשך האכיפה.

המשך קריאה »
תאונת אופנוע רבין

רוכב אופנוע בן 20 נהרג בלילה בתאונת דרכים עצמית בדרך רבין פתח תקווה

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הפצוע הצעיר במצב אנוש ובבית החולים בילינסון נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מתנדבי זק"א מרחב שרון פעלו במקום לאיסוף הממצאים בזירה הקשה.מוטי בוקצ'ין דובר זק"א: ""גם במתכונת החירום שבה אנו פועלים בעקבות המצב הביטחוני, מתנדבי זק"א ממשיכים לטפל במסירות בזירות שגרתיות וקשות כאחד. אנו שבים וקוראים לציבור הנהגים לשמור על חייהם".

המשך קריאה »
כביש סגולה אם המושבות הדמיה

מתכננת כביש אם המושבות: "זה ציר שישמש לתנועה עירונית". התושבים: בחרנו עו"ד

ד"ר אליה בן שבת, שנבחרה לתכנן מטעם משרד התחבורה את הכביש, שצפוי לחבר את סגולה לאם המושבות, מעבירה מסר למתנגדים: "לאור המאפיינים של ציר אם המושבות המתוכנן, ולאור הקיבולת ומהירויות הנסיעה שיתאפשרו לאורכו, נראה שהוא צפוי לשמש בעיקר תנועה עירונית ולא תנועה עוברת". בינתיים הודיעו המתנגדים שבחרו בעו”ד דקלה מוסרי טל ועו"ד ורד מאירוביץ סייג לייצגם.

המשך קריאה »
מפגש תושבים רמי גרינברג כביש סגולה אם המושבות

צפו: מפגש התושבים המתוח עם רמי גרינברג בנושא כביש סגולה-אם המושבות (וידאו)

כ-100 תושבים, בעיקר משכונות אם המושבות החדשה והותיקה, הגיעו אמש לאודיטוריום של חטיבת הביניים "אחד העם", לשיח עם ראש העיר, בנוגע לתכנון ההולך והמתרקם של סלילת הכביש החדש, בן 6 הנתיבים. הכביש, שאמור לעבור צמוד לבתי השכונות, מדיר שינה מעיני רבים. "הכביש הזה הוא יריקה בפרצוף שלנו", אמרה אחת התושבות לגרינברג, שהקשיב לדברים – אבל לקראת הסוף איבד את הסבלנות.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading
כדאי לכם להיות עם יד על הדופק

רוצים לקבל את החדשות על פתח תקווה ראשונים?

קבלו התראה על כל אייטם חדש

Loading