פתח תקווה

בעלי עסקים על ציר תחנת הרכבת הקלה: העיכוב פוגע בנו עסקית בצורה משמעותית

למרות שלא התקבלה הודעה רשמית מטעם מפעילת הרכבת, חברת נת"ע, היום פורסם בכלי תקשורת רבים, כי היא לא מצליחה להתגבר על בעיות תקשורת חוזרות ונשנות במערכות התקשורת ובלימת הפתע. לפי ההערכות, תקלות אלו יכולות לגרום לעיכוב של שלושה חודשים לפחות, מה שגורם כאב ראש ודאגה לבעלי עסקים בפתח תקווה הנמצאים על הציר. "אנחנו יכולים להפסיד 250 אלף ש"ח מכל חודש של דחייה".

יש שיאמרו שזה היה צפוי, אבל במשך כל השנה האחרונה, יזמים, בעלי עסקים וגם גורמים בעירייה, שידרו ביטחון כי הרכבת הקלה תתחיל לפעול, לפי הלו"ז (שגם הוא התעכב לא מעט) בסוף נובמבר (בהתחלה ה-22 בנובמבר ולאחר מכן ב-30 בנובמבר). אלא שנראה כי התחזיות הפסימיות יתממשו וכי הקו האדום המדובר, שיחבר בין תל אביב לפתח תקוווה (בפחות מ-20 דקות!), יתחיל לפעול בתהליך פברואר (במקרה הטוב) ואולי אף מעבר לכך (במקרה הרע).

לפי הדיווחים, נת"ע, שאחראית על בניית הרכבת הקלה, טרם הצליחה לפתור את הבעיה במערכת האיתות בקו האדום, שגורמת לבלימות חירום של הרכבת. עד כמה התקלה חמורה, יכולה להעיד העובדה שהטיסו במיוחד מומחים של חברת "אלסטום" הצרפתית מחו"ל, כדי לסייע במציאת פתרון. זאת במקבילה לבדיקת הנושא מול החברות הסיניות CCECC ו-CRTG, שסיפקו את הרכבות ואת מערכות התקשורת והמסילות, בהתאם.

למרות שנת"ע לא הודיעה באופן רשמי על הדחייה, לפי הדיווחים מסתמן כי תוספת של כ-90 יום להכנות תאפשר לפתור את הבעיות הטכניות הקיימות במערכת, ולהשלים בזמן את התחנות התת קרקעיות, שכמה מהן טרם קיבלו אישורי הפעלה. "קשה לי להאמין שהרכבת תיפתח, אפילו באוגוסט", אמר לנו תמיר, מבעלי חנות "דיסקו רוסו" במתחם דן טאון, הצמוד לתחנת הרכבת הקלה.

 

תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל
תמיר עמר (דיסקו רוסו) מימין ומשה שדה (גלי אאוטלט) משמאל

מכה לא קלה

"ספציפית לגבי דיסקו רוסו, אנחנו לא בונים יותר מדי על הרכבת הקלה, היות ויש לנו קהל לקוחות קבוע, שאם הוא רוצה נעל ואין לו תחבורה ציבורית, יגיע גם ברגל אלינו. יחד עם זאת, כל אחד מהעסקים שסמוך לרכבת הקלה, נפגע מכל עיכוב כזה באופן עקיף, היות וזה פוגע בכל המתחם". משה שדה, מנהל חנות "גלי אאוטלט", שגם הוא נמצא מרחק הליכה מהרכבת הקלה, יותר מודאג. "קיבלנו פה מכה רצינית", מסר לפתח תקווה NEWS.

איך זה יתבטא?

"אחד השיקולים המרכזיים שלנו במעבר ממרכז יכין לסניף החדש, הוא הקרבה לרכבת הקלה. 80 אחוז מהלקוחות שלנו מגיעים אלינו בתחבורה ציבורית. הרבה מגיעים מבני ברק, חלקם מגיעים כמשפחה למדוד נעליים וחיכינו לרכבת הקלה, מתוך ידיעה שהיא תגביר את התנועה אלינו. העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב".

דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה
דן טאון פתח תקווה - העסקים בונים על הקלה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading